zaterdag 28 februari 2015

Ineens te veel...



Nog altijd ben ik heel blij met mijn prachtige couscous schaal.
Temeer omdat je deze helemaal niet zo vaak ziet.
Zo heel af en toe spot ik er weleens eentje in de bladen,
maar in een winkel ben ik m nooit meer tegengekomen.
Ik heb m al jaren en hij staat ook al jaren op dezelfde plek.

Ook liggen al jaren dezelfde spullen in de schaal,
maar een tijdje terug vond ik ineens dat er te veel in lag.
Ik haalde de twee hele grote hoorns eruit 
(op de bovenste foto zijn ze al weggehaald).
Ik legde ze tijdelijk in een kast boven, 
wachtend op een nieuwe bestemming.
De drie kleine hoorntjes mochten blijven liggen
samen met mijn verzameling ballen.





Kort geleden zat ik even te bladeren in de Stijlvol Wonen.
Mijn oog viel op een plaatje waardoor ik ineens wist
wat ik met de grote hoorns moest doen, die nog steeds in de kast lagen.




Het zijn precies dezelfde hoorns, maar dan op een statief.
Natuurlijk!!! Dat ik daar niet eerder op gekomen ben.
De pinnen had ik toevallig in huis, ik nam ze een tijdje geleden mee
toen ik in het tuincentrum was.
Ze worden vaak gebruikt om een krans op te prikken.
Ik dacht toen, laat ik er een paar mee nemen,
 je kunt ze zomaar ineens nodig hebben hè ;-)

Ik nam alles mee naar mijn vader en hij boorde gaatjes in de hoorns.
Hij zei dat er een vieze lucht vrijkwam
(dat wil ik best geloven ;-))

Iets wat je op een statief plaatst, ziet er ineens veel leuker uit.
Het zijn stoere objecten geworden.
Thuis plaatste ik ze als eerste naast de kruiklamp en eigenlijk
was dat meteen helemaal goed!









Ik heb wel de consoles weg moeten halen,
maar die hebben inmiddels een nieuw plekje gekregen,
dat laat ik binnenkort wel een keer zien!

Nu snel slapen, want morgen is er een gezellige bloggersdag
 bij Esatto, heel veel zin in!!

Tot de volgende keer en een heel fijn weekend!!


Liefs Monica

48 opmerkingen:

  1. Super leuk idee!
    Ze staan er stoer bij zo!
    Leuke dag vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat heb je mooi gedaan heel stoer!
    een hele fijne gezellige dag vandaag.

    Liefs Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk idee bij mij verhuizen de hoorns ook nog wel eens. En eenzelfde statief staat bij mij nu een krans op. Ik wens je een hele gezellige dag vandaag.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo zie je maar dat je je inspiratie echt overal vandaan kunt halen. Wel vind ik het heel knap dat jij van zulke standaards ziet bij een tuincentrum en dan meteen bedenkt dat je die wel eens nodig zou kunnen hebben... Het is weer een pracht om te zien. De schaal, maar ook het geheel bij de kruiklamp...
    Fijn weekend Monica,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goedemorgen Monica,

    Dat ziet er heel erg leuk uit zo naast de mooie kruiklamp.
    En ook altijd fijn zo'n handige vader.
    Heel veel plezier vandaag.

    Liefs Vittoria :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk en creatief idee.
    Veel plezier vandaag bij de bloggersdag.
    Groet, Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goedemorgen Monica,

    Dat ziet er heel erg leuk uit zo naast de mooie kruiklamp.
    En ook altijd fijn zo'n handige vader.
    Heel veel plezier vandaag.

    Liefs Vittoria :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat geeft een heel ander effect om de horens op pinnen te maken, mooi!!
    Maak er een hele gezellige dag van.
    Groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Echt mooi...de horens op een statief. Ik ben er ook achter gekomen dat wat je op een statief zet er soms veel mooier uitziet. Ik heb manlief ook al een paar keer gevraagd of hij voor mij zo'n statief wil maken. Maar het is er nog steeds niet van gekomen. :((
    De eerste foto....mooi! Alles ziet er weer prachtig uit zoals altijd!

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk idee, staat super zo!
    Heel veel plezier vandaag!

    Liefs,
    Robin

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De woonbladen zijn duidelijk een bron van inspiratie, de hoorns op statief staan erg mooi bij je. Ideaal dat je een handige vader hebt die ook nog bereid is om vieze geurtjes op te snuiven hihi.

    Ik wens jullie vandaag allemaal heel veel plezier! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel gaaf, Monica! Leuk idee. Fijne dag vandaag, het zonnetje schijnt zo lekker, geniet ervan!

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je hebt op het juiste moment die pinnen ingeslagen...een vooruitziende blik Monica...
    Mooi hoor, het plaatje is weer helemaal compleet en een nieuwe trend...wie weet wat we allemaal gaan pinnen:)

    Mooi weekend en lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo heb je maar zo weer een heel nieuwe bestemming voor een oud object. Ik heb ze ook gezien in Stijlvol Wonen. Helemaal leuk als je de benodigdheden toch al in huis hebt en een handige vader in de buurt.
    Ik hoop dat jullie veel genieten vandaag!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  15. De horens ogen nu zoveel anders. Heel mooi gedaan.
    Tja, je moet er soms maar opkomen en de gekste (nouja gekste..) spulletjes hebben we allang in huis. Ik herken het wel, hier zo in de garage, af en toe ff neuzen daar en vind weer de leukste dingen om mee te doen, wat er tenslotte al jaren ligt.. :-)
    Hoop dat jullie een zeer gezellige bloggerdag hebben bij Esatto. Jammer dat ik dat niet veel eerder wist, want was er ook graag eens heen gegaan. Misschien volgende ronde..

    Fijne weekend
    Lieve groet
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Gaaf, ziet er erg leuk uit.
    Fijn weekend,
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gaaf idee!! Ze staan erg mooi daar!
    Fijn weekend!
    Liefs Daniëlle

    ( thofhuisje.blogspot.nl )

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik heb ook een tijdje geleden hetzelfde idee gehad dan jij , ik heb er gewoon rechtvormige hoorns op gezet , je moet maar even kijken op ons blog en dan op instagram , je zal ze daar wel tegen komen.
    Jouw verzameling ballen is ook mooi hoor .
    Gezellige dag nog bij esatto
    Groetjes
    Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ja, dat kan je zomaar eens hebben, dat je iets opeens zat bent.
    Gelukkig heb je van de hoorns echte blikvangers gemaakt (ik bedoel je vader ;-))!
    Het staat hartstikke mooi zo!
    Lieve groeten, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Echt MOON-achtig leuk!Hier ook helemaal stijlvol-wonen fan.Wat een geweldig mooi blad he?Ik lees m liever dan de landelijke variant.Je hebt t weer gefixt (met hulp van pa).Geniet ervan....

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik ben benieuwd of je een leuke dag hebt gehad???
    Zal vast wel, de ideeen zien we hier wel weer langs komen ;)
    Dit is natuurlijk ook weer een toppertje....helemaal mooi zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Veel leuker om zelf te maken, als je toch alles er voor in huis hebt.
    Mooi setje zo.
    Fijne avond nog.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Heel leuk gedaan, vindt die van jou er zelfs mooier eruit zien als die in het blad.

    groetjes,

    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ziet er weer leuk uit. Jammer dat er zo weinig tijd was vandaag om even te kletsen.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Staat weer mooi!! Ik hoop dat jullie gezellig dagje hebben gehad. Fijne avond
    lieve groet Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Dat is erg leuk geworden Monica! Hier leg ik ook wel eens iets weg, wat dan later weer van pas komt. En het is altijd leuker om het zelf ( met een beetje hulp haha) te maken dan om het te kopen. Fijn weekend nog.

    Liefs Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat leuk de Hoorns zo...fijne zondag...hoe was hetvandaag..? ...liefs Ria x!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat heerlijk zo'n handige vader. De hoorns zijn ontzettend decoratief zo. Leuk dat je alle benodigdheden in huis had. Zo kon je het idee meteen uitvoeren!
    Fijn weekend nog. Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik heb vanmiddag al even met je foto's mee gespiekt. Het is heel gaaf en stoer geworden. Staat ook mooi naast de lamp. Vanmiddag was echt geslaagd. Zit nu moe en uitgeteld op de bank hihi
    Liefs Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Echt weer helemaal jou! Je hebt het leuk gedaan met die hoorns.
    Heel gaaf om je vandaag 'in levende lijve' te zien. Grappig, ik herkende je meteen toen je binnenkwam. Het was gezellig he.
    Groetjes,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Monica, alweer inspiratie opgedaan...alleen zijn de horens die ik heb vééél te groot
    maar ik vind het gewoonweg prachtig wat jij van de jouwe hebt gemaakt...staat héééél
    mooi bij je lamp prachtig gewoon !!!
    héél fijne zondag nog
    Liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Nou zeg, hebben we elkaar gisteren helemaal niet gesproken, jammer! Vind het idee van je horens op een prikker helemaal leuk en ook typisch Moon. Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. De schaal is al prachtig gestyled en mooi rustig maar de grote hoorns zo op de prikker, geweldig. Het staat zo mooi samen naast de kruiklamp en het kleine gewei...Kon niet mooier...Het is altijd fijn als je inspiratie krijgt uit een magazine...soms kom je er even niet zelf op...fijne zondag en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat een geweldig idee, de hoorns komen zoveel beter tot hun recht! Prachtig staan ze daar. De bloggersdag was erg gezellig, zeker voor herhaling vatbaar, ik vond het leuk om jou en de anderen te ontmoeten.
    Fijne zondag verder!

    Liefs, Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Mooi Monica !!
    Net zoiets als ik laatst kreeg maar dan een gewei op een pin....alleen tja... ik weet niet waar ik met dat ding naar toe moet dus die staat helaas in de garage..beetje sneu voor de gever ;-(
    Dit vind ik wel heel mooi en heb je ook plaats voor hé.
    Geniet ervan.

    Groetjes
    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  36. De hoorns staan inderdaad veel leuker op het statief.
    Vond het heel leuk om je gesproken te hebben.
    Geniet lekker van je zondag...

    Liefs, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Zo....dat is een leuk idee: dit staat veel mooier dan in de schaal! Zo kun je maar zo ieneens een leuk idee hebben hè.

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wat staan ze mooi! Ze krijgen nu de eer die ze verdienen. En helemaal leuk dat dit weer gecreëerd is met spulletjes die je al in huis hebt liggen. Super toch!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Hallo Monica, Wat ziet het er weer mooi uit en een fantastisch idee, die hoornen op een statief. Plotseling zijn het objecten geworden. Kan mij voorstellen dat je er erg van kan genieten, groeten Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Goed idee Monica! Was je niet bang dat je er spijt van zou krijgen? Eens geboord, voor altijd gaatjes natuurlijk. Die schaal is ook helemaal leuk zo en weer eens wat anders dan die houten bakken die je overal ziet. Zo blijft het toch een stuk origineler en persoonlijker.
    Door het lezen van jullie blogs ben ik zelf ook begonnen dus kom gerust eens een kijkje bij mij nemen:
    landelijkcreatief.blogspot.nl

    Groetjes, Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Leuk idee die hoorns!, was leuk je ontmoet te hebben gisteren en gezellig gekletst tijdens de high tea!
    Fijne avond nog :-)
    Liefs, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Ziet er leuk uit, altijd weer leuk om net weer iets anders te doen met je spulletjes ... lief van je pa dat hij het even heeft gedaan en de lucht zou zeker vies geweest zijn ... maar zou het met veel liefde voor je doen ... Je schaal is super je ziet maar wie wat bewaard heeft wat hahahaha ...prachtige foto's ... geniet lekker van je week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Die couscous schaal is prachtig! En je hoorns komen zo ook heel goed uit.
    En volgens mij is het heel gezellig geweest op de bloggersdag! Ik heb er vandaag al veel over gelezen.

    Groet, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Wat een goed idee, die hoorns lijken opeens heel anders. Hoorns, vachten, e.d. zijn hier vaak een onderwerp van discussie. Manlief vind het niks om "overblijfselen van dierlijke aard" als decoratie te gebruiken. Dus moet ik de afwerpstangen en het kleine geweitje wat ik heb absoluut niet in zijn blikveld leggen want anders breekt er weer zo'n gesprek los van "weet je, eigenlijk......" ! Hoorns op een statief zijn dus zeker een no go area hier:-) Helaas!
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Leuk idee die hoorns op een statief! Ik vond die visjes van jou op een statief ook leuk.
    Gezellige dag was het bij Esatto, ik stond nog even naast je te knutselen aan de kandelaars.
    Ben benieuwd wat je ons nog voor leuks gaat laten zien;)
    Groetjes,
    Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Wat een goed idee zeg voor die hoorns. Zou heb ik zelf nog een kleine molensteen die ik oo kop een standaard wil zetten. Door jouw hoorns kwam ik op het idee. Alleen moet ik nog wel bednken hoe ik dat ga doen, vanwege het gewicht van de steen wordt dat nog een uitdaging.

    Groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Wat een leuk idee, ze zijn nu erg stoer geworden.
    Ik heb ze toevallig ook afgelopen kerst gekocht, waar je een krans op kan zetten.
    Maar dit had ik nog niet bedacht.

    Lieve groet Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen