woensdag 10 februari 2016

Opgepimpt




Een paar jaar geleden kocht ik een decoratief objectje
(ik weet niet hoe je zoiets noemt)
op statief bij de kringloop voor iets van 2 of 3 euro.
Ik heb lang gezocht of ik nog een foto kon vinden van hoe ie was.
Ik vond er nog eentje in mijn collage map.


Helemaal links zoals ik m kocht.
Een zilverkleurig dingetje op een zwart statiefje.
Ik heb er van alles mee uitgehaald,
want het is zo leuk om je op zoiets uit te leven.
Ik deed er toen wat tegellijm op en het voetje behandelde ik met roesteffect.


Vorig jaar heb ik er ook nog een keer betonlook opgedaan,
maar nog steeds vond ik m niet leuk genoeg.
Hij belandde achterin de kast.

Van de verenkroon op standaard uit mijn vorige post
had ik nog heel veel kauri schelpjes over.
Ik had ze toen voor de kerst op de verenfranje genaaid,
maar de verenfranje had ik daarna nodig voor de verenkroon,
dus haalde ik alle kauri schelpjes er weer af.
Ik wilde er iets mee doen om dat saaie objectje een beetje te pimpen.



Bij de fourniturenwinkel zocht ik een gezellig bandje uit.
Om het bandje wat ouder te doen lijken en wat minder geel,
smeerde ik er wat antiekwas op.
Dan krijg je zo'n lekkere vette donkere patina, precies wat ik wilde.




Zie het verschil.



Voor ik het lint ging kopen had ik wel eerst het objectje opgemeten.
Ik wilde dat het lint er precies omheen zou passen,
zo wist ik dat het lint niet breder of smaller moest zijn dan 2 cm.





Met naald en draad naaide ik de kauri schelpjes erop vast.



Ook alle uiteinden van het lint met een steekje vastzetten om rafelen tegen te gaan.



Met een lijmpistool lijmde ik het lint vast.




Omdat ik de kauri schelpjes veel te wit vond,
bewerkte ik ze ook nog even met een beetje antiekwas zodat ze wat ouder lijken.




Zo is ie weer helemaal leuk geworden toch?
Ik heb m dus maar niet meer teruggezet achterin de kast,
hij kreeg een veel mooier plekje naast de grote kruiklamp.

Een accessoire met een etnisch tintje. Ik hou er zo van!
De schelpjes zijn zo weer mooi hergebruikt,
ik hoefde alleen maar het lintje te kopen en die kostte maar heel weinig ;-)



Een dezer dagen ga ik nieuwe foto's van de woonkamer maken
voor het fotoalbum.
In mijn statistieken zie ik dat het album echt heel vaak bekeken wordt,
maar de foto's zijn niet echt meer up to date.
Ik wacht een mooie lichte dag af (wanneer stopt het zou eens met regenen?).
Ik hoop dat het binnen nu en twee weken gaat lukken.

Liefs Monica

39 opmerkingen:

  1. Je hebt weer een geheel eigen draai gegeven aan dit object en wat blijft het leuk wanneer je dat voor zo weinig geld kan doen. Met creativiteit kom je heel ver, vooral als je daar zoals jij een gave voor hebt. Heel mooi gedaan!

    Voor zo meteen...slaap lekker! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent helemaal op de veertjes en schelpjes toer...maar dat zijn ook hele leuke materialen om mee te werken...ik liep van de week in het tuincentrum...en bij de paasartikelen lagen zakjes met veertjes...ik moest gelijk aan je denken.
    Dit ornament heb je weer mooi gepimpt...
    Het is inderdaad zwaar pet met het weer...het blijft maar regenen...maar we gaan iedere dag een stapje dichter naar het voorjaar...het is al langer licht.
    Leuke post weer Monica...

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuk om iets van niets te maken, en je kunt er dan zo blij van worden. Ik kijk uit naar je nieuwe interieur foto,s. Leuk.
    groetjes Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  4. weer goed bezig geweest, mn complimenten. Heerlijk he, zodra ik met iets bezig ben, ben ik in mn hoofd al bezig met nieuwe plannetjes te bedenken hihihi
    Geniet er lekker van en op naar het volgende project
    Fijne dag
    lieve groet Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is weer een mooi object geworden. Heel bijzonder hoe jij elke keer weer iets nieuws bedenkt wat dan ook nog zo mooi uitpakt!

    Groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat heb je weer leuk bedacht en uitgevoerd, joh. Wat ben je toch creatief. En zo leuk dat je overal je eigen draai aan geeft.
    Staat heel leuk daar bij je kruik en de andere ornamenten.
    Het weer is inderdaad om te janken. Hoewel hier op dit moment wel weer een zonnetje schijnt. Zo'n kwakkelwintertje laat je nóg meer naar het voorjaar verlangen!
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een geweldige post weer, hij ziet er echt super uit.

    Groetjes,

    Saski

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Monica,

    Wat is hij leuk geworden!
    Zo zie je maar weer leuke dingen hoeven niet duur te zijn!

    Liefs Vittoria😀

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat is een leuk resultaat van een dagje freubelen en het staat mooi bij de kruiklamp.
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Erg mooi gedaan!
    Het is weer een mooi en bijzonder object geworden!
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. En zo is er wederom een Monica object ontstaan.
    Leuk hoor...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooi resultaat!
    En gelukkig schijnt vandaag de zon, ik heb ook mij genietmomentje met de camera al gepakt:)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat ben jij toch creatief....dikke pluim. Staat leuk zo bij elkaar. Lieve groet van Renata

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat heerlijk als je zo maar zoiets kunt bedenken. En het uitvoeren ook natuurlijk haha... Ziet er weer heel erg mooi uit hoor. En het staat heel mooi zo bij elkaar.
    Vandaag is trouwens wel een mooie lichte dag voor foto's in je huiskamer, als je de tijd hebt tenminste hoor... lekker veel zonlicht...
    Fijne dag verder nog,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  15. In 1 woord geweldig! En hij past denk ik ook prachtig bij je verenkroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat heb je weer een mooi stukje creativiteit laten zien.
    Het mooiste vind ik hoe mooi de kleuren bij elkaar passen!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat heb je weer een mooi stukje creativiteit laten zien.
    Het mooiste vind ik hoe mooi de kleuren bij elkaar passen!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Het staat weer prachtig bij de rest, je "Moon-steen". Wat heb je toch altijd leuke ideeën mét minimale uitgave. Heerlijk om naar te kijken, hoe het onder je handen groeit...
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Altijd zo lekker bezig, hou ik van :)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Jij bent echt een onuitputtelijke inspiratiebom he haha! Weer zo'n gaaf idee, super!
    Liefs,Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Leuk gedaan en past ook weer helemaal bij jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Erg leuk en stoer geworden zo Monica....maar even een vraagje die leuke waxinelichtjes ook zelf gedaan ?...liefs van mij x ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zijn glaasjes met een vilten jasje van een vilten lap die ik ooit tijdens een workshop gemaakt heb.

      Verwijderen
  23. Creatief gedaan! Zo leuk om van weinig iets moois te maken!
    Grt, Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat ontzettend leuk Monica! Weer even genoten bij je..dank je.
    Groetjes Cora

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Leuk dat je iets wat je eigenlijk even zat was weer zo hebt opgepimpt! Helemaal in jou eigen style, mooi!

    Groetjes Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Weer een leuk idee geboren Monica. Volgens mij staat dat koppie van jouw nooit stil. Helemaal vol met die geweldige creativiteit. Het is weer een kunststuk geworden. En past zo mooi bij de rest.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Je bent je vak misgelopen.......handwerkjuf? Je blijft het ook maar verzinnen he...super eik geworden..weer een aanwinst op je tafeltje!

    Liefs Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Echt super leuk gedaan, Monica! Ik vind het steeds zo leuk om te lezen dat je van iets simpels iets heel exclusiefs maakt. Echt super leuk! Geniet ervan, ze is prachtig!

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Gaaf is'tie zo zeg, heb je weer super leuk gedaan!
    Het standaartje waar je bel aanhangt staat ook mooi, heb je die toevallig 'los' gekocht?..
    Geniet van het weekend & liefs, Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Super gedaan...wat een creativiteit weer!

    Fijn weekend,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Steeds weer sta ik er van te kijken wat jij allemaal voor elkaar krijgt. Wat heb je toch een creatieve geest. Ook deze keer heb je er weer wat moois van gemaakt wat bij jou past!

    Fijn weekend hoor, Liefs Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat weer een kunstwerkje heb je gemaakt! Je blijft maar met je creatieve brein bezig zeg: mijn complimenten!

    groetjes Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een leuk werkje en het is echt Monicaproof: Eigen!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat creatief weer Monica! Past helemaal in de stijl van je huis.
    En voor weinig geld toch weer een leuk item om mee te decoreren.

    Fijn weekend gewenst.

    Lieve groet, Hilgonda

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Jeetje wat leuk geworden! Met minimale middelen een heel ander gezicht.
    Hoop dat de zon een beetje heeft geschenen voor de nieuwe foto's, ben benieuwd!
    O,ja, ik zag dat ik je nog helemaal niet volg, heb ik geregeld hoor,haha!

    Lieve groet,Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Mooi! Echt weer a la Monica , super!

    Liefs Dorine

    BeantwoordenVerwijderen