zaterdag 23 september 2017

De nieuwe kamer van Kay





Jarenlang hebben onze jongens een kamer gedeeld.
Ze zijn nu 13 en 15 en dan zijn ze toch echt toe aan een eigen kamer.
De gezamelijke kamer (die nu dus de kamer van Symen alleen is)
zit op de tweede verdieping van ons huis.
Van de grote open ruimte die leidt naar het dakterras 
hebben we een extra slaapkamer gecreëerd.
Deze ruimte werd voorheen voornamelijk gebruikt als extra speelkamer.

Er moesten dus nieuwe wanden geplaatst worden,
die wanden moesten gestuct worden. Een kozijn voor de deur erin
en zo werd het nog best wel een ruime kamer.
Ik snap eigenlijk niet waarom we dat niet veel eerder hebben gedaan.
Het is nu zo'n fijne kamer geworden met ook nog eens 
een heerlijk dakterras (waar we nooit zitten).
Het dakterras wil ik volgend jaar ook graag opknappen, ziet er niet uit nu.

In juni zijn we begonnen met het plaatsen van de nieuwe wanden.
Daarna kwam de stukadoor om de wanden te stucen.
Ik ergerde me al een tijdje aan de vergeelde grenen vloer.
Ik heb de vloer opnieuw geschuurd en daarna de grenen delen
vergrijsd met een beits gemaakt van kalkverf (kleur split van Carte Colori)
in de verhouding: 1 deel verf met 5 delen water.


Dat werd erg mooi.
Om de vloer vocht- en vuilbestendig te maken
heb ik de twee componenten vloerlak ultra mat van Trae Lyx gebruikt.



De vloer oogt nu als geolied zonder de vervelende glans van een vloerlak.
Op de foto rechtsonder in de collage is het verschil goed te zien.
Dat is de overloop naar de kamer van Symen. 
De vloer heb ik later doorgetrokken hoor.
Ik heb het product online besteld bij Budgetverf,
klik hier voor de site en meer info over het merk Trae Lyx.

Ik wilde graag van de nieuw gestucte wand een stoere roest muur maken.
Ik gebruikte hiervoor Design Roest van Strikolith


Als eerste laag breng je een zwarte basislaag aan met de blokkwast.
Als de wand met de zwarte basislaag bijna droog is, breng je de activator aan.
De muur gaat dan oxideren.





De stoere kist vond ik bij De Bosrand in Soest.
De oude industriële ventilator is gekocht bij Vroeger&Toen.







De oude houten locker en de looplamp vonden we bij Oldwood.
Het denim kussen (Volt Studio), de vlaggenlijn (Black Flags)
en het cactuspotje zijn gekocht bij Loods 5.





Op de rest van de wanden zit kalkverf (Carte Colori) in de kleur ink.
Het bed is een twijfelaar 1.20 van BeterBed.
De oude kaart van Europa hebben we gevonden op Marktplaats.
De wandkruisjes zijn van Stapelgoed.
Het grijze linnen dekbedovertrek is van Sissy-Boy Homeland.
Het okergele sprei van H&M Home.
Het grijze quilted plaid en de kussens: Stapelgoed.






Het stoere bureau is een oude markttafel en hebben we gevonden 
bij Vroeger&Toen.
De bureaustoel en bureaulamp: Zuiver.
De verwarming is meegekalkt met de muur, dat gaat prima en 
zo valt ie mooi weg.



Het ijzeren medicijnkistje (handig voor pennen e.d.) Oldwoods.
De bureaukalender: Maisons du Monde.
De wandplanken zijn onderdelen van oude pallets.
Het idee zag ik in de VT Wonen en vond ik zo leuk.
Op de planken allerlei oude spulletjes.






Hanglamp: Dutchbone
Voor de ramen verduisterende plisségordijnen in de kleur 'steel grey'
van Veneta
Ideaal voor deze kamer op het zuiden (in de zomer wordt het heel heet hier).
Deze plisségordijnen hebben aan de achterkant een witte laag,
dat houdt de warmte van de zon buiten.


De plisségordijnen hebben een dubbele ecocell structuur
(ook wel honeycomb-structuur genoemd)
wat ze energiebesparend en geluidswerend maakt.

De kamer heeft heel veel ramen:
twee draai- kiepramen met daaronder twee vaste ramen
en daartussen twee openslaande deuren.
Deze raambekleding was dus het meest ideaal,
Kay heeft ze zelf uitgekozen.



Het enige wat we nu nog moeten doen is een deur plaatsen.
Kozijn moet ook nog geverfd worden hoor (in graphite).
Het oude hobbelpaard in het gangetje
 heeft nog in Kay z'n babykamer gestaan.
Eigenlijk kan ik m nergens meer kwijt, 
maar ik kan er ook geen afstand van doen.

Recht tegenover de ingang naar Kay z'n kamer 
zit de ingang naar Symen z'n kamer.
De bovenste verdieping van ons huis is dus echt een jongensverdieping.
Als jullie nog willen zien hoe de ruimte was, die nu een kamer 
is geworden, klik hier
In november 2013 heb ik een post gemaakt van deze ruimte, 
de trap was nog wit en ik vertel waarom ik hier geen kamer van heb gemaakt ;-)
Ik vond het zelf ook heel grappig om dit weer terug te zien en te lezen.
Ik heb bijna alles verkocht wat in deze kamer stond.
Het is echt enorm veranderd!

De volgende keer laat ik de kamer van Symen zien,
daar zijn we nu mee bezig.

Veel meer foto's van ons huis te zien op Instagram /monica_moonhuis/

Liefs Monica

15 opmerkingen:

  1. Wat hebben jullie hier weer een gave kamer van gemaakt. Kan bij jou ook niet anders ;-). De roestwand is ook weer zo'n goed idee, dat maakt de kamer nog stoerder dan ie al is. Echt heel mooi allemaal!

    Fijn weekend Monica! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gaaf zeg hoe die vloer is geworden. Heb ook net even de prachtige reportage van binneste buiten gekeken. Wat een super mooi huis. Volg je al een tijdje en heb dus best al wat gezien... maar zo'n echte rondleiding geeft toch een veel completer beeld.

    Wat ben jij creatief en origineel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig! ik volg je al een tijd en ben elke keer weer zo benieuwd wat je bedacht en uitgevoerd hebt, zo origineel en creatief!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Helemaal 'af', zelfs de kinderkamer! Dat is hier wel anders haha... maar mijn kinderen hebben.hun eigenwijsheid niet van vreemden;-)

    Hartstikke mooi geworden, wat zullen de jongens blij zijn met hun eigen plek.

    Fijn weekend!
    Groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De slaapkamer is een echte stoere kamer geworden. Mooie kleuren op de muren. Sober en een tikkeltje industrieel. Een super combi voor een jongen van Kay zijn leeftijd. Met het brede bed zal vast ook heel blij zijn. Mama heeft weer goed haar best gedaan, missie geslaagd. Maar dat kan ook niet anders met zo'n creatieve moeder.
    Ik vind het ook leuk dat je weer een post op je blog hebt geplaatst. Vind ik persoonlijk veel leuker dan IG.
    Groet, Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het ziet er weer prachtig uit. Wat boffen die kids toch met zo'n handige moeder. Op een gegeven moment zijn ze er aan toe om apart te slapen. Ik kan me die vorige post nog goed herinneren. Lijkt nog zo kort geleden.
    Het is wel leuker om zo het hele verhaal te lezen dan met een enkele foto op IG.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super stoer en mooi kleurgebruik. Wat zullen de jongens blij zijn met hun eigen plek.

    Fijn weekend!
    Yet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat mooi geworden zeg...zo stoer..heel mooi Monica fijne zondag liefs Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een mooie stoere kamer is het geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig geworden! Je geeft op IG ook fijn veel info over van alles maar zo'n post met veel foto's en tekst.... tja, het is tóch net weer "echter", alsof we daar boven bij jou een rondleiding krijgen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Was steeds van plan weer eens blogs te gaan lezen maar ja je kent het....
    Nu toch weer even gekeken en de complete metamorfose gevolgd. Leuk hoor en met zulke leuke ideeen erin verwerkt.
    Een stoere en apaerte jongenskamer geworden, mijn complimenten!
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik zeg geslaagd met een hoofdletter!!
    Ik kijk uit naar je volgende post maar die is ook geslaagd weet ik nu al :))
    Fijn weekend
    lieve groet Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat mooi gedaan met de laminaat vloer. Heel simpel kan je een vloer die je beu bent weer in een nieuw jasje steken. Zelf heb ik beneden nu een gietvloer waar ik enorm blij mee ben.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hi Dear,

    i Like Your Blog Very Much..I see Daily Your Blog ,is A Very Useful For me.

    You can also Find houten tuinschermen Wij ontwerpen en produceren op maat gemaakte tuinhekken, tuinschermen en schuifdeuren voor commercieel en residentieel gebruik. Bezoek voor houten schuifhek & tuinhekken @ Poorten-tafels.nl

    Visit Now:- http://poorten-tafels.nl/gates/sliding-driveway-gates

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heb je op een bepaald gebied van je leven wanhopig een hacker nodig ??? dan kunt u contact opnemen met; (www.hackintechnology.com diensten zoals; -hack in de telefoon van je bedriegende partner (whatsapp, bbm.gmail, icloud, facebook, twitter, snapchat en andere) -Verkoop van blanco pinautomaten. -hack in e-mailaccounts en traceer de e-maillocatie -alle sociale media-accounts, -schooldatabase om cijfers te wissen of te wijzigen, -Herhalen van verloren bestanden / documenten -DUI's -bedrijfsrecords en -systemen, -Bankrekeningen, Paypal-accounts -Creditcard-hacker -Credit score hack -Monitor elke telefoon en e-mail adres -Websites hacken, pentesten. -IP-adressen en mensen volgen. -Hacking cursussen en lessen CONTACT THEM = hackintechnologyatgmaildotcom of whatsapp +12132951376 hun diensten zijn de beste op de markt en 100% veiligheid en discreet werk is gegarandeerd

    BeantwoordenVerwijderen