zaterdag 14 december 2013

Kerstfair op Heerlijkheid Mariënwaerdt



Gisteren heb ik de kerstfair bezocht en wat was het toch een heerlijke dag.
Het zonnetje scheen, echt perfect weer en het was gezellig druk.
Je komt direct in de kerststemming bij het passeren van dit koor met kerstliedjes.
Doordat de zon nu ontzettend laag staat, krijg je van die enorme schaduwen,
zien jullie mij ook deze foto nemen? ;-)
En die schaduw ernaast, is mijn moeder.












Stand van een heel gezellig winkeltje Silk&Design.






Altijd als ik op Mariënwaerdt ben schiet ik dit plaatje,
zo'n mooi uitzicht met die witte molen.


De kerstfair is altijd zo leuk opgezet met deze beschilderde gevelhuisjes.


Heerlijk om je even op te kunnen warmen bij deze vuurplaats,
alhoewel ik het erg mee vond vallen met de kou.



Voor een ritje met de arrenslee, kun je hier bij de vuurplaats opstappen.



Rondom de vuurplaats is er van alles te eten, niet alleen poffertjes hoor ;-)








Heerlijke broden, ik nam een Elzasser spekbrood en een tomaten-courgette-pestobrood mee.
Waanzinnig lekker, een heerlijk weekendbrood voor bij de soep.






Op veel fairs te vinden, ik vind het er altijd prachtig uitzien.
Wil je een keer de showroom in Geffen bezoeken, 
dan kan dat tijdens de Sfeer Open Dagen van 27 t/m 30 dec. van 11.00-20.00 uur.
Ik ben er weleens geweest en was echt onder de indruk.


Mijn prachtige springbok tegen de schouw komt hier vandaan,
maar dat heb ik al eerder verteld.



Deze grappige broodplank kon ik niet laten liggen,
met het achterwerk van een koe daar viel ik als een blok voor!
Echt iets voor mij!!
Je ziet het nu heel veel, dieren die geschilderd zijn op houten panelen.
Zie de bovenstaande foto's van Silk&Design.
Ik vind het leuk!!
Ik heb veel broodplanken, allemaal oud en was al een tijdje op zoek
naar een mooie plank om te gebruiken voor kaasjes.
Maar deze ga ik daar ook niet voor gebruiken hoor, hij is handgeschilderd,
dat zou toch zonde zijn, het is er dus weer een voor de sier geworden ;-)
Het was bijna donker toen ik thuis kwam, een beetje moeilijk om een foto te maken.
Dus daarom even op de grond gezet, tegen de lichte muur en de lamp heel fel gedraaid.


Ik nam nog een pakketje mee om thuis marshmellowpops te maken met de kinderen.



Dat vonden ze natuurlijk erg leuk en het is ook iets wat ze heel goed zelf kunnen,,
ze wilden het meteen gaan doen, er zijn nu al niet veel meer van over.


De fair is vandaag nog te bezoeken van 11.00 tot 21.00 uur (s'avonds is ook erg leuk)
en zondag van 11.00 tot 18.00 uur.



Ik vond het weer erg leuk.


Een fijn weekend allemaal!!!



Liefs Monica.









29 opmerkingen:

  1. Monica, wat ziet het er daar prachtig uit…maar 225km is net iets te ver…mijn man werkt tot 14u de zaterdagmiddag, is al weg van 4u15 ..ocharme……:-) dus zo'n rit zal ie niet zien zitten….op zondag is ook al even vroeg weg maar dan tegen een uurtje of 10 is ie er !! jammer hier hebben we de tradionele kerstmarkten maar niet zo'n fairs…kende dat woord nieteens …haha…. ik ben weg van die schilderijen met dierenhoofden…prachtig …ga even googlen als ik iets meer vind… en die oude water-spuitflessen staan er ook ….mooi…vind er hier ook geen… !!
    Ziet er echt gezellig uit !! Deze namiddag gaan wij misschien naar Lys de France, antiek&brocante dorpje in een oud fabrieksgebouw in een voorstadje van Rijsel (Lille)…wil graag een oud luik….ik neem foto's voor een volgende post…
    Geniet van het weekend
    Lieve groeten Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er gezellig uit Monica en ik zie inderdaad twee schaduwen hihi....
    Je broodplank is mooi zeg en daar zou ik ook niet op snijden.....
    Zag dat seizoen & stijl ook mooie broodplanken heeft.....
    Ik ga vanmiddag maar eens hier in het Maximapark naar de kerstmarkt.....dat kan ik namelijk lopend doen ;-)
    Toch ook even het sfeertje opsnuiven....
    Fijn weekend!
    Liefs,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zag niet eens dat het nep huisjes zijn...het is nog vroeg zullen we maar zeggen.
    Mooie fair Monica, ik zie heel veel leuke spulletjes...je broodplank is ook weer leuk, inderdaad zonde om in te snijden.
    Fijn Weekend.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze toch maar eens onthouden voor volgend jaar want 2 fairs in 2 weken tijd kwam in mijn agenda niet echt uit. Vind je 'koe' helemaal leuk. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze fair heb ik nog nooit bezocht, ik zou er best een keer naar toe willen. Ik zie hele mooie spullen voorbij komen, je broodplank is ook erg leuk. Niet gebruiken inderdaad want afwassen zal niet makkelijk gaan, dan gaat er een gedeelte van de koe verloren.

    Fijn te horen dat je weer zo genoten hebt!

    Geniet van je weekend, Monica. Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vind het toch jammer dat we niet geweest zijn.
    Andere verplichtingen .
    Het ziet er heel gezellig uit.
    En wat een leuk broodplankje.

    fijn weekend.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ziet er wel leuk uit, maar met sneeuw is het toch wat leuker om te zien.
    Deze keer heb ik al genoeg, maar volgend jaar doe ik ook de winterfair.

    Fijn weekend
    Liefs Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb ook al meerdere keren deze fair bezocht, zowel in de zomer als de winter. Blijft leuk! Heb jij ook al eens een rondleiding genoten in Huize Mariënwaerdt, ook zeker de moeite waard.
    Je broodplank is echt gaaf en ook leuk, die marshmellowpops voor je kinderen, jij mag vaker naar zoiets toe!
    Fijn weekend, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. he dank je wel heb zo een prima beeld, misschien ga ik toch nog even:)
    wist het helemaal niet....
    je hebt je goed in weten te houden zeg!! knap hoor

    doei Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heb je genoten, Monica, zoveel mooie foto's!
    En wat komen er veel mooie dingen voorbij!
    Jammer dat ik te ver weg woon.
    Je plank is heel mooi! Mooi voor de sier plaatsen.
    En de kinderen waren vast heel blij met de lekkere verrassing.
    Geniet een mooi weekend met elkaar!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het ziet er allemaal heel gezellig uit , ik vind die panelen zo mooi met het hertenkop.. echt gaaf !
    Je broodplank is heel leuk ...en idd voor de sier het zou zonde zijn als hij beschadigd word door hem te gebruiken !
    Fijn dat je samen met je moeder bent geweest gezellig hoor!
    Fijn weekend !
    Liefs Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige fair, ben er ooit geweest en vond t te gek, maar man wat een rond hier vandaan van boven Leeuwarden! :-( ooit maak ik er weer eens een weekendje weg van! Geniet maar van je nieuwe aankoop, hij is zooo grappig!

    Fijn weekend,

    Liefs Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. De broodplank is echt heel leuk, wat een idee om zoiets te maken!
    Geniet ervan.

    Lieve-Groetjes, Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ben net een uurtje thuis! Was er ook met mijn dochter. Ik blijf het ook altijd een van de leukste fairs vinden. Namen een jasje en truitje voor Ernst mee. Plus twee van die lekkere broden en wat potjes truffelolie en -pasta en nog een mooie moskrans.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een gezelligheid Monica, ik zie van alles voorbijschieten wat me wel bevalt....
    Genieten hoor, de entourage is natuurlijk prachtig.

    Fijn weekend en een lieve groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ziet er gezellig uit, misschien ga ik een volgende keer!
    Fijn weekend verder.
    Liefs, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik ben er ook een paar jaar achter elkaar geweest. Altijd een heel gezellige sfeer. En nu heb ik spijt dat ik toch niet gegaan ben. Zulke mooie dingen komen voorbij. Jij bent ook leuk geslaagd zeg. Enig die broodplank.
    Wat leuk dat je samen met je moeder bent geweest.
    Ik wens je een fijn weekend. Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dat ziet er gezellig uit Monica.....je hebt weer genoten...fijn hoor !!...liefs Ria...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zier er super gezellig uit allemaal en at heb je een geinige broodplank gekocht.
    Ik hou wel van iets geks en anders en het past inderdaad goed in jullie interieur.

    Fijne zondag verder !
    hartelijke groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Het ziet er allemaal erg gezellig uit! Maar helaas geen tijd dit weekend, er is overal zoveel te beleven! Volgende keer misschien!

    Fijne zondag verder!
    Groet, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik had mezelf zo voorgenomen om er dit jaar heen te gaan.. en dan lukt het toch weer niet. En bij het zien van je foto's baal ik helemaal natuurlijk ;-) wat een gezelligheid!

    Liefs, Cynthia

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dat ziet er wel gezellig uit! We hebben nog getwijfeld of we zouden gaan maar helaas geen tijd gevonden. Je hebt me zo wel laten meegenieten van de leuke en gezellige sfeer daar.
    Fijne zondag nog.

    Liefs, Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat zal dat gezellig geweest zijn!!
    Leuk dat je Silk&Design noemt....dat is het bedrijf van mijn tante....ik wist niet eens dat ze er stond..;;
    -))
    Heerlijk steekproeven zeker he!!
    Fijne zondag nog en een goeie week..(laatste loodjes voor de kerstvakantie...)

    Lieve groet,
    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een enige snijplank! Die had ik ook gekocht!!

    Groetjes Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Dat ziet er wel heel gezellig uit allemaal. Ik vindt je broodplank ook erg leuk.

    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ja, leuk is het daar. Ik ben ook weleens op die kerstfair geweest, twee keer zelfs. Dit jaar niet, je kunt niet alles. Grappig die broodplank en leuk dat je ook iets voor je kinders meebracht. Dat deed ik vroeger ook altijd.
    Groetjes,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Oeee Monica die koeie kont op die snijplank daar ga ik ook voor geweldig, of is dat te als slagers vrouw? Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Monica, javel is bleekwater….weet niet hoe jullie het noemen? het ruikt eigenlijk niet zo lekker ..:-)
    je gebruikt het ook om buiten te poetsen om na de winter het groen van de tegels enzo te halen…
    het bleekt dus…ik had eens ergens gelezen als je hout natuurlijk wil laten vergrijzen moet je het
    inwrijven met dit dus…laten opdrogen en telkens opnieuw tot het naar je zin is..maar ik denk dat het beter zou gaan in de zon in de zomer….het droogt dan sneller op en trekt misschien nog bleker….
    fijne dag nog
    lieve groeten kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Dat ziet er erg gezellig uit! Ik volgde jou ook nog niet...al wel op FB, maar nu ook gezellig op de blog!

    Fijne avond!

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen