woensdag 5 februari 2014

Onze oude waaltjesvloer




Regelmatig krijg ik via de mail vragen over onze vloer.
Ik heb maar besloten er een post over te maken.

Nou zat ik laatst te kijken bij 'mijn album' en daar kwam ik nog heel veel
foto's van de verbouwing tegen.
Zo ook deze... van de dag dat ie gelegd werd...


Hier zijn mijn zwager en mijn vader heel hard aan het werk.
We hebben het dus zelf gedaan, althans mijn zwager en vader dan, wij hebben vooral aangegeven ;-)
Deze foto dateert van 2008.

Wat ging eraan vooraf?
Ik wilde graag een boerse sfeer in de uitbouw met oude waaltjes.
Die moesten van mij ook echt oud zijn, want ik wilde zeker geen strakke uitstraling.
Via via kon Carlo aan een partij oude komen.
Deze hebben dus echt ergens in een straat gelegen.
Toen ze op een hoop in onze achtertuin lagen, is Carlo nog wel even boos
op mij geweest, hij zag het echt niet zitten en kon niet geloven dat het mooi zou worden.
Ik dacht alleen maar, yes!!! Precies wat ik voor ogen had.
Getrommeld door de tand des tijds.
Ze waren vies, dus moesten ook schoongespoten worden.
Ik weet niet precies meer wat we ervoor hebben betaald,
maar ze waren niet goedkoop, dat weet ik nog wel.
 Ze zijn zeer gewild en dan krijg je dat he?

Omdat de vloer wel aan moest sluiten aan de houten vloer,
moesten wij natuurlijk wel rekening houden met de dikte van de steen op de ondervloer.
Daar is met de bouw rekening mee gehouden.

De waaltjes werden gelegd in een zandcementspecie.
Wij hebben niet voor vloerverwarming gekozen (maar dat kan wel).
Voor de voegspecie werd zilverzand vermengd met Portlandcement
en met een wisser ingeveegd.
De cementsluier heb ik lekker laten zitten, 
ik vond dat grijzige waasje erover juist heel mooi!
In de loop van de jaren is dat er vanzelf afgesleten, maar dat geeft niet.
Ik krijg ook vaak de vraag hoe ik de vloer onderhoud,
nou, alleen stofzuigen eigenlijk!

Ik kreeg de vraag of het koud is aan onze voeten.
Nee, er zit voor de openslaande deuren een convectorput
met heel veel capaciteit, binnen de kortse keren is het hier bloedheet.
De warmte daarvan maakt de vloer best behaaglijk hoor
en we zitten daar niet de hele dag he :-)
Nou zijn er ook leidingen doorgetrokken van de plek
waar eerst de verwarming zat
naar de convectorput, dus er zijn bepaalde plekken
waar het net is of er vloerverwarming zit.
De stenen houden de warmte heel lang vast.

Ik zie op de foto ook dat ik daar de Franse vazen al op de vensterbank had staan.
Die staan er nog steeds, ik ben er dus nog niet op uitgegeken ;-)
Ook de staande lamp die je daar ziet heb ik nog,
al is de voet allang geverfd en die roze kap heb ik natuurlijk ook niet meer hihi ;-)


Ik heb trouwens afgelopen weekend het onderstel van de tafel geverfd.
Eindelijk!! Dat klusje wachtte al heel lang.
Het onderstel was nog steeds een cremekleur.
Om een eenheid te krijgen met de klepbank is ie nu grijs.
Ik wilde niet dezelfde verf als de bank, de kleur was wel goed,
maar ik wilde de uitstraling anders.
Ik had nog wat restjes kalkverf, die heb ik gemengd en erop gedaan.
Ik vind de tafel nu veel stoerder dan met dat lichte onderstel.
Ik ben blij dat ik het heb doorgezet!


Als je onder de kast kijkt, kun je nog een beetje die cementsluier zien.



Ik ben nog aan het twijfelen om mijn kozijnen ook donker te verven.
Maar ik weet het nog niet, eigenlijk zit de verf er nog hartstikke goed op.
Er zit gewoon hoogglans wit op.
De kozijnen aan de voorkant bij de keuken,
heb ik een paar maandjes geleden wel grijs geverfd,
daar ben ik heel blij mee, ik vind de vouwgordijnen veel mooier uitkomen,
dan tegen die witte kozijnen.


Ik heb voor deze foto de flits gebruikt, want anders kun je het niet zien.
Het oogt nu veel rustiger dan met dat wit.
Mooier toch de vouwgordijnen met de grijze kozijnen?
De kleur is Thunder Sky, die had ik nog over van dat kleine buikkastje boven.
Er zat nog zoveel in het blik, dat ik de rest op de kozijnen heb gedaan.
In het echt is de kleur donkerder dan op de foto, maar dat komt door de flits.


Nog even terug naar de eettafel,
Ik kocht een paar weken geleden nog wat leuke stempeltjes.






Leuk he?
Ik heb deze nog nooit gezien, ik heb ze gekocht in het Afrikamuseum.
Daar zit een winkel bij waar je allemaal grappige spulletjes kunt kopen.
www.afrikamuseum.nl/winkel

Alweer een museum? Ja wij gaan graag naar musea.
Ik wil in het voorjaar nog een keer gaan, als het buitenmuseum
weer open is, dan is het net even wat leuker voor de kinderen.
Dan zijn die verschillende Afrikaanse dorpjes ingericht,
je kunt nu ook naar buiten hoor, maar het is nu leeg en saai.
Het is in Berg en Dal, prachtige omgeving trouwens.
Op de site die ik hierboven link, kun je ook naar de homepage gaan.
Sinds 2012 is er ook een kinderbeeldenbos bij gekomen
met enkele speeltoestellen, kinderen vermaken zich prima in dit museum.

Waar ging deze post ook alweer over?
Ik ben weer aan het afdwalen hihi ;-)

Liefs Monica

70 opmerkingen:

  1. Mooi zijn je grijze kozijnen in de keuken, als er straks weer blad aan de bomen zit, zul je zien dat het nog mooier wordt...ik heb eens een foto gezien met grijze kozijnen waar je tuin doorheen zag, dat was zo'n mooi plaatje.
    Ik ben vorige week mijn verzameling lampenkappen op zolder tegengekomen, en daar zaten ook roze tussen, die gaan mooi mee naar de rommelmarkt...wat verandert je smaak dan toch, terwijl ik er toen toch ook heel blij mee was.
    Je tafel is mooi geworden, en je vloer vond ik al mooi.
    Fijne Dag Monica.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O Monica, ik vind je waaltjesvloer zo mooi... ik zou de kozijnen wel schilderen. Ik twijfel of ik het hier ook wil gaan doen. Nu ik het bij jou in de keuken zie, vind ik dat echt veel mooier. Het is alleen zo veel werk. Ik ben de enigste hier in huis die schilderd...voorlopig gaat het nig niet gebeuren. De keuken is net af, evdn geen kwast meer voor mij...heel eventjes dan hi hi
    Liefs Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gezellige post. Je vloer is prachtig, de steentjes komen mooi tot hun recht. Het onderstel van de tafel verven is nog zo gek idee niet,mooi. Ik vind de kozijnen grijs ook mooier met de rolgordijnen erbij. Veel plezier in jehuis.

    Lieve-Groetjes, Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig hoor, met die waaltjes. Zo mooi stoer! Je hebt destijds een goede keuze gemaakt!
    Liefs en een fijne dag, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Waar zal ik beginnen? De tafel...prachtig zo in combinatie met de rest van je kleuren. Wat dat toch doet hè die kleuren! Zo ook je kozijnen, vind het erg mooi in de keuken. Ik zal je zeggen dat ik ook met de pot alweer rondliep na het schilderen van de verwarming, zal ik de kozijnen ook meenemen......ben nog niet zover, het wit is ook wel weer fris tussen al dat grijs. Maar goed, ons kennend zit het er volgende week toch ineens op!
    Je waaltjes zullen nooit vervelen, staat zo geweldig stoer.
    Dacht van de week nog even aan je, bij onze kringloop lagen allemaal Afrikaanse maskers......gek hè dat je dan meteen denkt.....iets voor Monica!

    Groetjes Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je vloer is prachtig. Ik zag 'm al vaker langskomen, maar dacht dat ie in de gang lag of zo. Maar hier bij de eettafel staat ie geweldig (en onderhoudsarm dus, ook heel belangrijk, hihi). Je moet er maar opkomen om zoiets in huis te leggen, maar dat kun je jou wel toevertrouwen (komt altijd goed). Je tafel is ook heel mooi geworden. Ik wil ook wat met onze eettafel gaan doen omdat ik merk dat op foto's hij alleen maar oranjerder (raar woord) oogt. Ik kan natuurlijk eens beginnen met het onderstel...
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Monica, ik kan alleen maar beamen wat mijn mede-blogsters schrijven de vloer is ronduit prachtig…. ook het onderstel van je tafel past mooi op de vloer en bij de bank, héél mooie sfeerplaatjes laat je ons zien…mooi !! Ook het grijs in de keuken is héél mooi op je kozijnen!
    Ik heb ook zo'n lusters zoals jij hebt in de woon- en zitkamer hangen, bij onze laatste verfklus heb ik de inbouwspots laten weghalen om terug lusters te hangen….nu moeten ze nog eventjes binnen op de restylen…heb een zaak ontdekt waar ze ze helemaal uit elkaar halen om te poetsen, nieuwe bedrading, ontbrekende pegeltjes…. das staat nu op ons program…maar ze zijn zo mooi als ze aan zijn..niet ?
    Ik wens je een héél fijne dag nog
    Liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Supergave vloer!
    Leuk dat je dat gewoon met 'buitenstenen' hebt gedaan! Heb dezelfde twijfel als jij bij mijn witte kozijnen..maar alsik het verfwerk bij je in de keuken zie is dat ook wel heel erg mooi..
    Toevallig heb ik juist mijn oude batikstempels weer tevoorschijn gehaald, ze lijken wel wat op de jouwe..
    Ik kreeg ze lang geleden van mijn schoonouders uit Indonesie maar ik vond ze nu wel weer eens leuk om te voorschijn te halen..;-))
    Fijne dag!
    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig de vloer..heel stoer! en de tafel vind ik ook super geworden :-)
    Hier hebben we ook de kozijnen in de keuken donker, ben er erg blij mee, heel ander sfeertje meteen.
    Fijne dag.

    Lieve groet, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Monica,

    Leuk dat je laat zien en vertelt hoe de vloer tot stand is gekomen. Een grappig verhaal en ik mag aannemen dat je man er uiteindelijk toch geen spijt van heeft gehad ;-). De vloer is erg mooi geworden en alleen stofzuigen...mmm...ideaal dus.

    Ik heb op zolder ook allemaal resten verf en vind dat super handig. Als ik een ingeving krijg, kan ik er meteen aan toegeven zonder dat er eerst nog van alles ingeslagen hoeft te worden. Kwasten en rollers heb ik ook altijd op voorraad. Zo blijven we lekker bezig.

    Wat is je eettafel groot of vertekent dat op de foto? Het grijze onderstel past goed bij de kleuren in je huis, met als de geverfde kozijnen in de keuken.

    Ik wens je een fijne dag! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je weet dat ik je vloer prachtig vind. Maar wat ik me afvraag is, of het niet koud is aan de voeten.
    En verder heb je gewoon een heerlijk sfeertje in huis. Eigenlijk is alles gewoon mooi....
    Wij zijn trouwens al heel lang op zoek naar een partij van die waaltjes, maar dan niet voor binnen, maar buiten. Nu we hout onder het afdak hebben willen we eindelijk ook eens van die ellendige betonklinkers af. Maar idd de prijs......
    Dus als je nog een partij weet? hihi....

    liefs lia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Lia,

      Wij hebben ook al een tijdje oude waaltjes binnen liggen, en die heeft mijn man via een gemeente gekocht. In oudere plekken worden de straten weleens vernieuwd en toen hebben wij een hele partij op de kop getikt. Volgens mij hebben we er rond de 20 euro per m² voor gegeven, dus dat niet zoveel! Wij hebben een soort serre, en daar liggen ze in, en de straat loopt buiten door, heel mooi dus! Die van ons komen uit Friesland, maar ik weet dat er in Limburg een handelaar zit, die zulke partijen opkoopt. Weet alleen jammer genoeg zijn naam niet meer, maar misschien even googelen?

      groeten Annet

      ps. ik bekijk regelmatig je blog, mooi huis!

      Verwijderen
    2. Op de vraag of het niet koud is aan onze voeten, heb ik er nog een stukje tussen gezet!!

      Verwijderen
  12. Je tafel is heel stoer geworden zo, mooi! Ben ook helemaal gek van die waaltjes, maar daar hebben wij het huis en de ruimte niet voor. Achja, je mag altijd blijven dromen hé? ;)

    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je vloer vond ik al heeeeel mooi, en je tafel past zo inderdaad beter in het geheel! super sfeertje bij je hoor!
    Fijne week verder,
    Groet Judith.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heerlijk dat afdwalen van jou, net of je gewoon tegen me aan het praten bent:)
    Afrika museum staat op voor de voorjaarsvakantie..
    Je vloer vind ik heel gaaf, is manlief er inmiddels ook aan gewend??
    Mijn Franse vazen staan momenteel achter de bank, maar vanmiddag ga ik mosballen maken..vind ik prachtig staan bij jou!
    Fijne dag, dank voor je inspiratie♥

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je vloer is prachtig , maar wat ik het leukste vind is dat we nog eens een kijkje in je keuken mogen nemen want die is zooo mooi !!! Even misschien een stomme vraag (zoals dat jullie het woord schrijnwerker niet gebruiken) , maar wat zijn kozijnen ? Is dat het hout van de ramen of zijn dat slagvensters ? Ik zou mijn hout van mijn ramen binnen donkerder willen verven , maar als ik weet wat kozijnen zijn dan ga ik het verhaal erover nog eens terug lezen en beter begrijpen ;)

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ooh Petra grappig is dat toch he, dat wij dan toch ook vaak Belgische woorden niet begrijpen, wat een schrijnwerker is weet ik inderdaad niet.
      Maar kozijnen is het houtwerk om de ramen heen inderdaad hihi ;-)

      Verwijderen
    2. haha ik heb het al wel meer voor hoor maar durf het niet altijd bij iedereen vragen ;)
      (een schrijnwerker is een timmerman) en nu ga ik de post nog eens overlezen :)

      Verwijderen
  16. Prachtige vloer dat is het zeker en nog makkelijk in onderhoud ! Het onderstel van je tafel is goed gelukt mooi hoor ,en je geef alweer een goeie tip de kozijnen grijs verven veel mooier zo , ik ga deze onthouden voor in mijn keuken die ik ga opknappen !
    Fijne dag !
    Liefs ida

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een super gave vloer Monica! Ik zal je post eens aan m'n man laten zien, die wil al heel lang waaltjes in de keuken, wordt hij vast blij van hihi. Het onderstel van je tafel is ook mooi geworden, staat goed bij de vloer. Gezellig huis heb je toch... Liefs Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Net als de anderen vond ik je waaltjesvloer altijd al mooi. Ik vind die hele hoek sfeervol, zeker ook met de geschilderde tafel. Als hier de hele boekenwand er uit gaat en een nieuwe haardpartij wordt gebouwd, dan blijft er een groot gedeelte van de vloer zonder parket. Dat krijgen we nooit meer bijpassend, dus daar moet iets voor worden bedacht. Ik vraag me af of zoiets dan ook zou staan.
    Leuk dat Afrika museum he? Ben er vroeger vaak met de kinderen geweest. Blijft leuk!
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  19. De oude waaltjes geven zo'n mooi effect. De verschillende kleuren en vormen bij elkaar. Ik heb ze in de tuin liggen, en het verveeld nooit. Het is wel een hele kunst om ze op de kop te tikken, maar gelukkig heb ik een vader die ze heeft opgespaard. Dus nu liggen ze bij ons in de tuin ;-)

    fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heerlijk om te lezen, zo net uit mijn werk. Lekker thuiskomen. De waaltjes zijn heel erg mooi, wij hebben lang getwijfeld tussen waaltjes of de estrikken die we nu hebben en telkens als ik waaltjes zie, smelt mijn hart weer. De kozijnen, zou ik lekker verven, wij hebben het gedaan in de woonkamer met de muur mee en merk ik dat je echt meteen naar buiten kijkt ipv naar het kozijn met daarachter het uitzicht...doen dus. Museums zijn ook erg leuk, ons favoriet is het openlucht museum in Arnhem.
    Enne wat een mooie lamp in de keuken!! Zo iets zoek ik voor boven onze tafel, maar jij hebt hem al! ! Gaaf.
    Groetjes Cora

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Je hebt een mooi en bijzonder huis, Monica!
    Die waaltjes vind ik heel mooi!
    Ik vroeg me af of manlief het ermee eens was toen ze lagen of dat hij ze gedoogd.
    Zo langzamerhand krijg je qua kleur ook steeds meer eenheid.
    Leuke aparte stempels!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  22. De vloer vind ik super net als de rest van je huis! Als ik het zo zie zouden de kozijnen in zwart of antraciet grijs wel mooi bij je staan. Ik had de kozijnen van onze tuinkamer ook graag donker geverfd, maar dit gaat helaas niet omdat er witte roedes in het glas zitten. Dit vind ik zelf heel jammer!
    Mooie foto's!

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Je vloer is inderdaad geweldig, was me al vaker opgevallen!
    Je keuken is mooi zo met de grijze kozijnen, en als die kleur je bevalt, zou ik gewoon doorgaan....
    Die stempels zijn ook erg gaaf! Ga je ze ook echt gebruiken, of is het meer voor decoratie?

    Groet, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Het is en blijft een plaatje!!! Ik liet het mijn man zien vorige keer zo van Dit is zooo mooi of van die oude gebakken rode glazuurtegels je kent ze wel ben even de naam kwijt. Hij begon heeeel hard te zuchten! hahahaha bij hebben een open keuken dus dan is het niet zo heel mooi dus gekozen voor een grijze tegel maar eigenlijk wil ik wel eens wat anders!
    Fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat heb je van een nieuwbouwwoning toch zo iets geweldigs kunnen maken. Die vloer zo mooi. Ik zag laatst dat ze een tegels verkopen die de uitstraling van waaltjes hebben. Echt een leuk idee. Je hebt zo'n heerlijk sfeertje weten te creëeren. En het houtwerk in je keuken staat inderdaad mooi zo. Een geheel met de vouwgordijnen. Mijn handen gaan echt kriebelen. Maar ik hoop toch over een jaar of twee onze woning te verkopen en dan iets kleiners te kopen. En dan hoop ik ook helemaal los te gaan. Al die leuke ideeën sla ik allemaal op. Echt een inspiratie voor mij hoor.
    Nog een fijne avond liefs Anneke. Hoe gaat het met de beugel van je zoon?

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hè, wat gezellig, je hebt weer een blog geschreven!

    Je vloer vind ik heel mooi, ik was even bang dat hij zo ongelijk zou zijn en dan zo pijn doet aan je voeten of akelig loopt met pumps aan. Maar het is helemaal gevoegd en gelijk dus daar heb je volgens mij helemaal geen last ban. Prachtig ook, al die vergrijsde, verschillende kleuren die dan toch weer één geheel vormen.

    Ik vind je tafelblad ook erg mooi, is dat helemaal kaal en onbehandeld? Is dat niet lastig schoonhouden? Ik zou het zo ook het liefst hebben, bij een wijntafeltje zou ik het zonder twijfelen doen maar ik weet niet of het handig is bij een eettafel waar je ook nog honderd andere dingen doet.

    Ja, museashops hebben vaak de meest geweldige spullen. Hier hebben we ook allemaal een museumkaart en gaan vaak naar een museum. Zo heerlijk om dan aan het eind nog even in het winkeltje te kijken. Ik reken me daar altijd rijk want ja, de entree heeft niets gekocht dus dan kun je best nog iets leuks in de shop kopen. Hahaha, slaat nergens op maar ach.

    Liefs,
    Marion

    P.S. "Jouw" Jooh heeft me uitnodigingen gestuurd voor zondag naaer Culemborg te komen. Ik weet nog niet zeker of het gaat lukken, stond eigenlijk iets anders op de agenda, maar ik heb erg veel zin om haar collectie te gaan bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hai Marion, ja het tafelblad is gewoon kaal en af en toe schrob ik m met een sopje Schilderschoon van Allabastine dat is een fles met blauw spul, een ontvetter, het blad wordt dan weer lekker schoon en mat van uitstraling.
      Op onze tafel mag en kan alles, daar wordt ie alleen maar doorleefder van.
      Ik ga zondag ook even naar Culemborg, voor mij is dat dichtbij, maar dat is voor jou wel anders he? Vanuit Limburg.

      Liefs Monica

      Verwijderen
  27. Ik vind die waaltjes ook prachtig staan. En zo knap wat jij van jullie huis gemaakt hebt.
    Ik vind t allemaal even prachtig en lees met ontzettend veel plezier iedere nieuwe post van je.
    Ook de grijze kozijnen vind ik mooi. Hier ook nog alles wit, maar ik durf er niet aan te beginnen. Dan moet ik echt het héle huis gaan schiilderen. Voorlopig dus hier alleen maar de muur.
    Maar we blijven wel bezig hoor. Want dat is nou eenmaal mijn hobby; alles wat met wonen te maken heeft.
    Ik wens je nog een hele fijne avond.
    Lieve groetjes,
    Sanny

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wil ook zo graag een vloer met waaltjes of soort gelijk.
    Maar mijn man vind het echt niks.
    KOMT ER NIET IN :-(

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Jullie vloer is prachtig !!! liet het een poosje terug aan mijn man zien...had je 'm moeten horen !!! neeeee dat wilde hij toch echt niet in huis, naja zeg..
    Ook een andere kleur ergens doe ik zo op een middag dat de verrassing savond's des te groter is haha..
    Maar even een steentjesvloer leggen in een middagje........................... ?? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Your floor turned out beautifully. I love the look of the table and chairs against it. Congratulations on a lovely room!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een gave vloer! Wat origineel om ook gewoon totaal wat anders te doen in de uitbouw. Ik kan me voorstellen dat je er erg blij mee bent!
    Groetjes Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat een toeval dat jij begint over je witte kozijnen, ik overlegde vandeweek nog met Gert of we het houtwerk wel wit moeten laten. Maar wat doen we dan met het plafond, dat is ook wit.. Je waaltjesvloer is geweldig, wij hebben in de keuken dezelfde uitstraling! Iedereen vindt het apart maar mooi :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hoi Monica, ik lees al een tijdje jou blog (en van vele andere) elke keer raak ik weer geinspireerd van je blog wat een leuk interieur heb je.

    Groeten,
    Paul Breda

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Hier in de keuken worden de kozijnen en luiken ook grijs geverfd, binnenkort een weekje vrij dan moet het gebeuren hi hi...Ik vindt je vloer heel mooi.

    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Je hebt echt hele goede ideeën en je durft ook nog eens een keer van alles aan te pakken.
    Die waaltjes op de vloer, je moet er maar op komen.
    Een 10 met een griffel. ;))

    Liefs
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Hi hi leuk toch dat je met het ene begint en het ander weer eindigt. Je bent begonnen met de waaltjesvloer dus daar begin ik ook maar. Ik vind hem prachtig! De meubels komen er zo mooi op uit.
    Daarna je tafel, deze is erg mooi geworden! Je twijfel over het schilderen van de kozijnen kan ik me helemaal voorstellen. Ik vind de keukenkozijnen super sfeervol, maar je witte kozijnen in de uitbouw misstaan ook zeker niet. Maar het zou me niet verbazen dat je een dezer dagen toch de kwast pakt om te gaan schilderen. We zien het wel verschijnen op je blog!
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  37. In huis aan het stratenmaken, zo grappig om te zien en die vloer past zo geweldig bij je huis dus neem aan dat Carlo daar inmiddels ook heel blij mee is. De aannemer was net hier en begint volgende week aan project '14 en daarna staan nog heel wat projecten op de planning die prioriteit hebben maar ergens op die lijst staan toch ook die oude waaltjes, maar dan voor in die postzegeltuin van me. Zou ik eigenlijk gelijk bij dit project doen, maar niet alles kan tegelijk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Geweldig stoer je vloer.....leuk hoor...je huis is prachtig......genieten heet dat toch ???...liefs van mij...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  39. héél erg mooi! Leuk dat jullie ze oude waaltjes noemen, wij noemen ze kleiklinker en gebruiken ze héél erg vaak om terassen en opritten aan te leggen, de kleurmengeling die ik zie bij je waaltjes is exact dezelfde zoals wij ze ook al vaak hebben gebruikt! Op de website van vandemoortel.be kan je alle kleuren zien, ze hebben er ook prachtige grijze en nog héél erg veel andere kleuren en combinaties :)
    Fijne week nog, groetjes, Leen

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Zo....waar moet ik beginnen...haha...de Waaltjes zijn super....wat een goed idee om deze in huis te leggen....ik vind ze echt mooi en had ze in mijn vorige leven in de tuin laten leggen...helaas moest ik verhuizen...Jij hebt het werkelijk super mooi ingericht....de tafel...geweldig...Ikzelf ben ook van plant om het blad van mijn tafel ook weer een houtkleur te geven...Hij is nu helemaal wit moet nog even kijken hoe ik dit ga doen....heb jij het tafelblad ook zelf bewerkt???.
    De kozijnen zijn ook mooi geworden. De vaas en de stempels zien ook zo leuk uit...Ik word bijna ontevreden hier...hihi.....fijne dag en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  41. ja je vloer is echt wauw!
    je tafel is inderdaad stoer:)
    ennen je kozijnen: ik zeg doen!!! ik wil het zelf ook heel graag, maar durf het hier niet eens voor te stellen, dat is echt the limit:(( dat ga ik er noooooiiit doorkrijgen...dus als jij het wel "mag"zo dan was ik nu al aan de slag! hahha
    ben benieuwd...............

    doei! Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Oh, jouw lamp in combi met de rest, helemaal super!!! Vanwaar mijn blijheid, nou heb ik in een woonzaak ook een kroonluchter gezien van glas, niet goedkoop maar o zo mooi, dit werd mij geadviseerd bij mijn woonstijl. Ik dacht tja mooie lamp, maar had geen idee of de combi zou kloppen. En nu zie ik het bij jou!! Het gaat dus de kroonluchter worden! Jihaa helemaal happy.

    Prachtige vloer hoor, mooi zo die tafelpoten!

    Groet Monique Klunder

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Monica, ik vind de aanbouw helemaal geweldig! Echt heel leuk zo'n vloer van straatsteentjes. De inrichting is ook super. Maar over die raamkozijnen, ik zou ze zo laten. Op een of andere manier vind ik dat raamkozijnen wit moeten zijn (of in ieder geval licht) Het maakt kleiner en donkerder als je raamkozijnen donker verft. Maar ja, ik ben niet zo van de donker. Als jij het wel vindt moet je het natuurlijk gewoon doen. Je tafel is prachtig geworden (maar met het lichte onderstel vond ik hem ook mooi)
    Groeten,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Oef wat een informatie hihi.....zie mijn blog dan begrijp je hem ;-)
    Maar ik open gewoon een nieuw tabblad hihi.....
    Je vloer is echt zo gaaf Monica.....ik dacht eigenlijk dat het een vloer was zoals ze bij Seizoen en Stijl ook hebben.....
    Ben dus helemaal weg van je vloer!
    En ook makkelijke schoon te maken....helemaal mooi haha.....
    Het onderstel van je tafel is mooi zeg.......past mooi in het geheel.....
    Ik durf vaak niet iets te schilderen.....bang dat het tegenvalt......maar niet denken maar doen he?!......
    Hier zijn de kozijnen wit maar ik vind het grijze ook erg mooi.....past ook perfect bij je keuken...
    Je stempels zijn apart zeg.....leuk als decoratie.....
    Fijn weekend Monica en liefs,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Wij hadden nog steeds onze witte met zwarte vloer in de keuken (vreselijk besmettelijk) en jaren geleden wilde ik al een vloer van buitenstenen en iedereen dacht dat ik niet goed was. Nu zie je het overal voorbijkomen en ik vind het prachtig. We hebben nu toch gekozen voor hardsteen, omdat onze halve vloer en vloerverwarming eruit moest en dat was me net even teveel. Als we ooit nog een keer een heel oud huis gaan kopen, weet ik het wel hahahaha. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Een uitje kan altijd hoor ;-)
    Wel fijn om er even uit te zijn......
    Dus zeg maar wanneer het jou uit komt ;-)
    Fijn weekend.....
    Liefs,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Mooi die waalsteentjes. In ons vorige huis hadden we ze in de tuin en dat gaf gelijk sfeer. Bij jou staan ze super in huis. Ik zie het al voor me dat Carlo eerst dacht van, wat moet dit worden hihi.
    Een fijn weekend, liefs Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  48. hahahahah nou je post ging over allemaal mooie dingen te beginnen je prachtige vloer helemaal verliefd op ... wat een werk maar dan heb je wel wat mooist je tuinvazen raak je ook nooit op uitgekeken vind ik heb erook vele staan alle maten soorten door het hele huis ... je tafel superrr zo altijd weer leuk een andere kleur hihih zo blijven w lekker aan de gang ...je stempels leuk jo word weer een plekje zoeken maar gaat je wel lukken ... heerlijk he altijd weer wat leuks te vinden wat kan je dan blij zijn ... geniet lekker in je mooie huisje wijntje kaarsje en een fijn weekend zou ik zeggen ...lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Ik vind de vloer echt zooooo onwijs gaaf! Staat echt prachtig! En ook nog eens makkelijk te onderhouden, das een fijne bijkomstigheid. Gemak dient de mens toch? De kozijn vind ik ook erg mooi! Liefs, Rutha

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Je vloer is zo mooi en lekker stoer. En ik kan me ook voorstellen dat het niet koud is, omdat de stenen toch ook warmte vasthouden. Echt mooi hoor. En ik heb een vraag aan je over kalkverf. Nadat ik jou kast heb gezien die je nero van carte colori hebt geschilderd ben ik ook aan de slag gegaan. Het is heel mooi geworden maar ik merk dat het toch niet goed hecht aan de ondergrond en snel beschadigd. Heb jij je kast voorbehandeld en misschien ook nog nabehandeld?

    Lieve groet Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Ziet er prachtig uit allemaal. Ik vind je donkere kast erg mooi. Heb hier een meidenkast in wit staan maar wil er eigenlijk een grijze kleur op....niet zo donker denk ik maar ik raak steeds meer overtuigd! Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hai Yvonne, mijn kroonluchter heeft een doorsnede van 80 cm
      en de tafel is ook 80 cm breed.

      Groet, Monica

      Verwijderen
    2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    3. Ooh ja? Wat schrijf jij in de zoekbalk bij Google? Ik kan het niet vinden, ik ben wel benieuwd eigenlijk!

      Verwijderen
    4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
  53. Ik vind alles helemaal geweldig bij jou!
    Het tafeltje van mij heb ik gewoon kaal geschuurd. ( had hem al eens bijna verkocht op mp, gelukkig niet want nu is ie leuk) fijn schuurpapier en het gaat best snel almoeten er bij mij altijd nog een paar stukjes..Wij hebben er niets opgedaan, op onze keukentafel ook niet maar dat is teak en die doe ik af en toemet chloor of soda, gisteren heb ik hem met cif schuurmiddel groen gedaan ook weer moier geworden..

    Fijne week en groetjes,
    Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Hoi Monica,
    Wat heb je een heerlijk huis! En je schrijft zo leuk! Je hebt er weer een volger bij! Hier bij mij is alles nog wit en ik ben dat zat. Zodoende kwam ik op je blog terecht. Ik ben me aan het orienteren en mag ik je vragen wat voor een kleur je op je side-table hebt? Ik vind de kleur grijs heel mooi! En hoe onderhoud jij je tafel? Is die voorbehandeld? Hartelijke groetjes,
    Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Ook voor mij geldt, alles bij jou vind ik mooi!
    Fijne week Silvia.

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Hallo,

    Ten eerste wat een mooie vloer.. Door dit soort dingen te zien doen mijn vriendin en ik altijd inspiratie op. Maar nu komt de vraag.. Kun je het goed schoonhouden, en dan heb ik het met name over de voegen.. want het lijkt met met een Portland/Zilverzand voeg dat wanneer je er een kop koffie op laat vallen, er een vlek in de voegen komt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De vloer ligt er al 8 jaar in en ik stofzuig alleen maar, als er iets geknoeid wordt, kun je dat gewoon schoonmaken met een sopje, de voegen worden ook gewoon schoon hoor, echt geen problemen mee.

      Groetjes, Monica

      Verwijderen
    2. Krijg je de vloer altijd schoon, Ik heb hier thuis kinderen die nog wellis onder de olie enz binnenkomen. Krijg je ook dat er makkelijk vanaf?

      Verwijderen
    3. De vloer ligt er nu 9 jaar in en nog steeds geen vlekken, ik krijg m altijd schoon.

      Verwijderen