woensdag 7 mei 2014

Wat doen we met die opdekdeuren?



In nieuwbouwhuizen zitten meestal van die witte standaard opdekdeuren.
Toen we hier kwamen wonen hebben wij de opdekdeuren beneden
vrij snel vervangen door mooie paneeldeuren.
De woonkamer kreeg daardoor natuurlijk veel meer uitstraling
dan zo'n saaie gladde opdekdeur.

Toen wij een tweede verdieping op ons huis lieten bouwen,
kozen we daar meteen voor paneeldeuren.
De middelste verdieping bleef het ondergeschoven kindje,
daar bleven die deuren maar zitten.
Ik wist gewoon niet zo goed wat ik daarmee wilde,
het is ook maar een klein smal gangetje, 
het moest dus niet te druk worden.

Nou ben ik de laatste tijd hartstikke druk geweest met verven,
het is allemaal mooi geworden, 
maar ik zat dus nog steeds met die witte opdekdeuren
en dat lelijke deurbeslag.






Dat moest anders, zo klopte het niet, ik wilde meer sfeer!
Ik bedacht om de deuren en de kozijnen 
in dezelfde kleur te verven als de muren.
Op de muren zit sculptura in de kalkverf.
Kalkverf op deuren is natuurlijk niet aan te raden,
maar ik wilde er wel heel dichtbij komen om het één geheel te maken.

Ik koos voor krijtverf in dezelfde kleur en het dan op te brengen met de kwast.
Dus niet rollen!! Ik hou van kwaststrepen,
ik heb zelfs nog nooit een roller gebruikt.

Voor je begint is het heel belangrijk goed te ontvetten.
Ik gebruik altijd Schilderschoon verfreiniger van Alabastine.
Het oude deurbeslag had ik al verwijderd, gaten dichtgeplamuurd.
Daarna schuren (ook heel belangrijk)
Na het schuren en stofvrij maken zette ik er een watergedragen grondverf op.

De volgende dag even licht opgeschuurd en toen kwamen 
er twee lagen krijtverf op.
De kozijnen met een ronde kwast en de deuren met een blokkwast.
Voor de deuren heb ik de verf iets verdund met water,
dan strijkt het wat makkelijker uit.
Ik heb niks afgeplakt (daar heb ik nooit zin in)
Voor de smalle randjes langs de bovenramen,
heb ik een heel smal plat kwastje gebruikt
en daar kan ik heel strak mee verven.

In mijn vorige post kreeg ik een vraag van iemand
of krijtverf wel afneembaar is.
Het antwoord is ja!!
Ik heb daar een mooi voorbeeld van in onze gang.


Op de deuren van de inbouwkast beneden zit namelijk ook krijtverf.
Het zit er al bijna tien jaar op en is hartstikke sterk.
Ik neem de deuren regelmatig af met een sopje,
dus dat gaat echt heel goed!

Voor boven wilde ik soortgelijke deurklinken hebben als beneden.
(wel een goedkopere versie ;-))
Het nieuwe deurbeslag heeft mijn vader erop gezet,
dat viel nogal tegen, maar het is uiteindelijk gelukt!!

Ik ben er heel blij mee en op deze manier hoeven we geen andere deuren,
Ook nu de kozijnen dezelfde kleur hebben als de muren,
ik vind het prachtig staan!!
















Boven de trap sculptura die helemaal doorloopt naar boven
en onder de trap gritti die doorloopt naar beneden.



Wat zou ik dan met de deur aan Zoya's kant van haar kamer hebben gedaan?
Want een deur in sculptura vond ik in haar kamer niet mooi,
dus daar moest ik iets op verzinnen.
  
Ik bedacht om er zwarte schoolbordverf op te doen
en dan met zo'n passpiegel in het midden.
Ze zit op dansles, dus dan kan ze mooi voor de spiegel oefenen,
zonder dat ik haar zie (want dat wil ze nooit, helaas :-(

Toen ik dat gedaan had, vond ik het een beetje saai staan.
Ik wilde een sierrandje om de spiegel tekenen met schoolbordkrijt,
maar ik had helemaal geen voorbeeld en heb helaas geen talent voor tekenen.
Ik ging dus op zoek naar een voorbeeld.
Even later moest ik in het washok zijn
 en daar keek ik even in de spiegel...



Daar was het voorbeeld, zo grappig he, alsof het zo moest zijn ;-)
Ik maakte een foto met mijn telefoon
en zo tekende ik het na op de deur van Zoya.

(deze foto maakte Zoya van mij ;-))

En zo is het geworden...







Helemaal niet gek voor de eerste keer hè?
Zoya zei: "Mama, ik vind het zo mooi, ik ga dat voorlopig niet wegvegen hoor"
Nou pfffffff, gelukkig maar ;-)

De kozijnen aan Zoya's kant van de kamer,
verfde ik in dezelfde kleur als de muren (fico)
Aan de kant van de gang moest dat kozijn natuurlijk sculptura zijn,
het was een heel secuur werkje om die overgang mooi strak te doen,
echt priegelwerk, maar het is gelukt!!



De verf die ik heb gebruikt.
Deze krijtverf heeft echt een prachtige krijtmatte uitstraling!

Voorlopig ben ik even uitgeschilderd, denk ik.
Maar dat weet je maar nooit met mij ;-)

Tot de volgende keer!!


Liefs Monica

72 opmerkingen:

  1. Op de eerste verdieping en op zolder hebben wij hetzelfde 'probleem'. Het liefst wil ik andere deuren, maar dat tikt aardig aan wanneer je er vijf nodig hebt. Bovendien is het afhangen ook een klus en daar zal manlief zich niet aan wagen. Mooi om de deuren in dezelfde kleur als de wand te doen. De deur van Zoya staat heel goed bij de kleur in haar kamer en je hebt er eigenhandig rond de spiegel ook weer iets speciaals van gemaakt. Ik kan mij trouwens bijna niet voorstellen dat jij uitgeschilderd bent ;-). Jammer ook want ik vind je schilderposten altijd erg leuk om te lezen! Maar je verdient wel een paar maanden rust hoor hihi, je hebt de afgelopen weken zoveel werk verzet!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi, Monica en wat een priegel-werkje op de deur van je dochter! Super hoor!

    Lieve-Groetjes, Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat heb je héél mooi gedaan allemaal ! Mooi halletje heb je ook boven .... het is echt allemaal zo sfeervol bij u ...

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi geworden Monica! En knap hoor, om uit het blote hoofd een sierrandje te schilderen om de spiegel! Echt super!
    Liefs Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is het toch iedere keer weer genieten als jij een blogje schrijft.
    Alles echt alles in jou/jullie huis past bij elkaar. Zo mooi.
    En het idee van de spiegel op de deur super! Je hebt gouden handjes.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen

  6. Mooi gedaan! Je bent lekker bezig, als je eenmaal in de flow zit...
    Wij hebben bij onze opdekdeuren verticale groeven gefreesd, zodat het lujkt alsof de deur van planken is gemaakt. Ook een goedkope oplossing...
    Fijne dag nog!

    BeantwoordenVerwijderen

  7. Mooi gedaan! Je bent lekker bezig, als je eenmaal in de flow zit...
    Wij hebben bij onze opdekdeuren verticale groeven gefreesd, zodat het lujkt alsof de deur van planken is gemaakt. Ook een goedkope oplossing...
    Fijne dag nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Even een kleine reactie.....i.v.m. mijn nek,.dat heb je weer heel mooi gedaan! Super!

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtig eindresultaat!! Echt ongelofelijk mooi! En dan Zoya's nieuwe deur, wow!!
    Volgens mij heb jij dezelfde verfverslaving als ik of niet? Haha ;-)

    Fijne dag
    X Els

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh Moontje, wat heb je toch een heerlijk huis.
    Ik ben er helemaal weg van, en ik ben de kleuren voor hier boven aan het uitzoeken, en heb volgens mij dezelfde kleurenstalen liggen hier. Hoop niet dat je dat heel erg gaat vinden als deze het gaan worden.
    Jij mag nu wel even een paar heerlijke dagen rust hebben, en geen wonder dat ze gisteren bij jou waren. Een mooier reclameplaatje kunnen ze niet hebben.

    Liefs lia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Monica, het is weer SUPER!!!!!! En wat heeft Zoya een prachtige oefenplek gekregen ( helaas dus met de deur dicht )
    Een gezellige dag nog en groetjes Silvia.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Tja dat is lastig, maar heb je goed opgelost. Leuk zeg dat je je deuren af kunt nemen zelfs met krijtverf. Ik vroeg dat inderdaad aan je omdat ik het niet kan geloven dat dat kon! Dit bied perspectief voor onze keuken! Enne wat een prachtige kleur heb je in je washok..als ik vragen mag welke kleur dat is?
    Groetjes Cora

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In dat hok zit metallic verf in de kleur aubergine, volgens mij was die van Histor, het zit ook op het plafond en dat staat heel gaaf als de zakkroonluchter daar aan is, het licht weerkaatst dan prachtig overal om je heen ;-)

      Verwijderen
  13. WAUW Monica.....dit ga ik Peter laten lezen hihi......ik wil ook zo graag mijn deuren gedaan hebben.....maar hij wilt het niet...arghhhh ik had je er al over verteld he?
    Onze deuren zijn niet eens wit nee een lelijke kleur tja geel ofzo.....foeilelijk vind ik het.....
    Zoya haar deur is echt super.....jij hebt wel een strakke hand zeg...ik niet ik bibber altijd hihi....
    Prachtige post as usual ;-)
    Genieten!
    En jij ook nu genieten.....je bent best een tijd druk geweest.....maar het resultaat mag er zijn!

    Liefs Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik loop echter achter met lezen en reageren, zo nu en dan tussendoor ééntje lezen en ééntje reageren,ben ook de ruimte aan het schilderen waar een steigerhouten keukenblok komt als
    aansluiting op ons overdekt terras....mijn oudste dochter gaat ook samenwonen met haar vriendje
    dus daar zal ook geklust moeten worden al een super stoere tafel in de kringwinkel gevonden die
    mama "mag" behandelen.....
    Wat is het weer allemaal super mooi geworden Monica, telkens opnieuw is het echt genieten van
    je post ....héél mooi op Zohra haar kamer....goed gevonden !!!
    En je deuren zijn ook super mooi geworden ....
    fijne dag nog
    Liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtig resultaat die deuren van je! Zou het niet bedacht hebben,deuren met een blokkwast,maar je blijft zo wel in "je"stijl".Ik vind het heel rustig het geheel! En de deur van Zoya is ook geweldig, fantastisch idee met de schoolbordverf en de spiegel. Je sierrandje maakt het AF!

    Lieve groet Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ze kan niet tekenen zegt ze...... Echt wel !!!
    Zo leuk met die spiegel dus je kan echt wel tekenen hahaaa
    Dus nu ben je klaar ;-) geen verf meer,geen kwasten meer, klaar.....vast niet ;-) ik zie binnen de kortse keren weer een nieuwe klus van je voorbij komen hé ..

    Groetjes
    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een geweldig resultaat. Ik weet nog wij dat huis kochten waren de deuren ook glad. Zo teleurstellend joh. We hadden ze er uit gehaald om te verven, toen ontdekten we dat ze platen voor de deuren gezet hadden. Er kwamen prachtige paneeldeuren tevoorschijn. Maar wat heb je toch een heerlijk huis. Zo mooi alles op elkaar afgestemd. Maar nu zou ik maar eens een beetje rustig aan doen als ik jouw was.
    Nog een fijne week, liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Meid wat heb jij veel talenten he? Het is prachtig geworden, die tekening langs de spiegel ook, wat knap van je. Je deurbeslag is ook mooi, gaaf dat zwarte.
    Zelf hadden wij vorig jaar de trap zwart geverfd maar de stukken komen er toch weer af ondanks dat t goed geschuurd en gegrond is, die verf wat jij voor de trap gebruikt hebt is dat speciale verf of niet? Ik wil de volgende keer echte sterke verf waar niet snel stukjes vanaf gaan
    Fijne dag nog hoor!

    Groetjes, Diane

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gewoon de volgende keer de vloerverf van Carte Colori gebruiken!! Die is zeer slijtvast!!

      Verwijderen
  19. Meid wat heb jij veel talenten he? Het is prachtig geworden, die tekening langs de spiegel ook, wat knap van je. Je deurbeslag is ook mooi, gaaf dat zwarte.
    Zelf hadden wij vorig jaar de trap zwart geverfd maar de stukken komen er toch weer af ondanks dat t goed geschuurd en gegrond is, die verf wat jij voor de trap gebruikt hebt is dat speciale verf of niet? Ik wil de volgende keer echte sterke verf waar niet snel stukjes vanaf gaan
    Fijne dag nog hoor!

    Groetjes, Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat mooi geworden Monica je bent weer goed bezig geweest !
    En de sier rand om de spiegel geweldig ...leuk die spontane ideeën !
    Liefs ida

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Je krijgt je huis helemaal op orde zoals je het graag wilt, Monica!
    En daar heb je veel werk voor verzet!
    Je hebt een mooie manier bedacht om de deuren te veranderen. Het is een mooi geheel geworden zo.
    Grappig om je te zien tekenen vanaf de telefoon.
    Geniet er maar lekker van en nu moet je vast voor al die verfuren weer iets anders vinden.

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Jeetje wat een werk allemaal weer maar het resultaat mag er zijn, mooi hoor! Je spiegel met sierrandje is ook goed gelukt, creatief. Als ze dan eens wat anders wil, kan ze altijd nog zelf aan kleuren met krijt! ;)

    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Monica.

    Nou dat heb je mooi gedaan met de deur en de spiegel op de kamer van je dochter!
    En wat de opdekdeuren betreft, die vind ik ook heel lelijk!
    Helaas zitten ze ook nog in ons huis!
    Ik wil ook graag nieuwe deuren, maar vindt ze best wel duur, maar in de toekomst gaat het er toch wel van komen, want het geeft je huis idd meer uitstraling met een mooie paneeldeur.

    Ik wens je een hele fijne week.
    Liefs Vittoria ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Goed bezig weer! En sculptura.. Daar wil ik de kalkverf van proberen in de woonkamer. Maar ik wil eerst een staal zien, het blijft zo lastig om in te schatten hoe een kleur op je eigen muur uitvalt..

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ziet er heel mooi uit en heel leuk idee zo met die spiegel op de deur geplakt weer een toppertje groetjes Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Haha....ik moet wel om je lachen hoor: "voorlopig ben ik even uitgeschilderd"! Ik denk het niet, jij weet altijd wel weer iets te vinden. Ik schat zo in: 1 maand en je hebt weer iets om te laten zien! (of je doet het stiekem). Het is prachtig geworden, het past nu zo mooi bij elkaar. En als je dochter nu nog geen professionele danseres gaat worden dan weet ik het ook niet meer: met zo'n mooie spiegel zal ze heel vaak dansen! Mijn complimenten!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  27. ziet er allemaal super uit en tja je raakt ook nooit uitgewerkt he maak ook niet uit zolang je er nog steeds plezier in heb waarom niet .... leuk die rand om de spiegel .... geniet lekker van jullie mooie huisje en je gezinnetje ...lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat heb je weer een mooi resultaat bereikt! De deuren zijn zo mooi rustig geworden. En.... niet per ongeluk met je sopje Zoya's deur afnemen he?... ;) Fijne dag, liefs Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Tjee...kijk mijn ogen elke keer uit.....ongelofelijk wat een sfeer wat een mooi huis! De deuren zijn super en je dochters kamer is een plaatje om te zien....een droom van elk meisje.....en dan de tekening om de spiegel....je hebt echt talent.
    Zou CL dus ook op keukenkastjes kunnen denk je....? Of heb je dat zelf ook.....? Ha dan zou ik even moeten terug kijken volgens mij......;)

    Fijne middag

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Op keukenkastjes zou ik de vloerverf aanraden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Goed idee om de deuren met krijtverf te behandelen in dezelfde kleur als je muren, zo heb
    je een rustig geheel gecreëerd. Je deurbeslag vind ik ook heel mooi! En je hebt echt wel talent
    voor schilderen, het is je goed afgegaan, leuk verzonnen!
    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Van die opdek deuren hebben wij ook nog boven, beneden zijn ze al vervangen door oude paneel deuren....Het ziet er weer super uit Monica maar had ook niet anders verwacht hi hi.

    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ik vind het super wat je allemaal met je huis doet, echt mooi!
    Vorige week was hier een oude schilder die zei: je moet nooit met een roller verven dat is veel te strak. Als je met de kwast schildert, dan zie je de handtekening van de schilder daarin. Dat vond ik heel mooi gezegd. Ik moest weer even aan de oude baas denken toen ik las wat jij schreef.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Goh Monica, wat heb je toch een prachtig huis en veel lef om zo met krijt en kalkverf aan de slag te gaan. Het effect is prachtig. Inmiddels heb ik ook de smaak te pakken. Wel moet ik nog wat tijd vrijmaken om met de muren in onze woonkamer aan de slag te gaan. Maar ik ben er al wel bijna uit. Het wordt kalkverf in de kleur Palladio of Sculptura. Ik denk dat dat prachtig zal worden.

    Lieve groet Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Supermooi resultaat zeg. En wat een werk! Hoezo heb jij geen tekentalent? Je dochter boft. En je hebt een prachtig huis. Groet, Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Goed bezig hoor!! Vind krijtverf de lekkerste verf die er is (nou ja kalkverf ook dan :)) en ik sop het ook gewoon af. Hoorde pas van iemand dat er nu ook krijtlak is, heb jij dat ook gehoord? Ziet er prachtig uit hoor. Ik moet nodig onze trappen doen, maar zie er wel tegenop.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Gaaf zeg! En de spiegel op de deur is zeker goed gelukt!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Behalve dat het er heel mooi uitziet, geniet ik ook iedere keer van je tips, onze opdekdeuren zijn boven ook niet mooi, maar als ik dit zo lees dan moet ik heir maar eens mee aan de slag, prachtig gewoon.
    Wat een tekentalent heb je, ik zou het ook niet uitvegen hoor, lekker laten zitten die mooie rand...

    Lieve groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Wat heb je dat weer mooi gefikst ! Vooral de omlijsting van de spiegel op de deur , ik kan geloven dat je dochtertje die tekening wilt behouden , en met de losse hand , knap zeg !
    Lieve groetjes jilly

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Hoi Monica,
    Wat een prachtig effect zeg. Wat een verschil kunnen een lik verf en wat mooi deurbeslag dan maken hè? Dus als ik het goed begrijp is het eigenlijk muurverf, maar kun je het heel goed op hout gebruiken, die krijfverf... Je hebt prachtige kleurkeuzes gemaakt.
    Enne klaar met schilderen? Je bedenkt vast wel weer wat anders... moet de schuur niet ook nog een likje...? Nee hoor, grapje.
    Feit is dat ik genoten heb van je schildersposten en ze inspireren enorm...
    Ik wens je een heel fijne avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Wederom een geslaagd project en weer iets wat je van je lijstje kan strepen, heerlijk. Wij hebben boven ook van die opdekdeuren, vreselijk. Maar je post geeft me nog hoop hihi.

    Liefs, Cynthia

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Mooi...Monica...alles in dezelfde kleur...wat een werk heb jij verzet zeg!
    Ik doe ook alles met de kwast, ik heb nog nooit een rolletje gebruikt...strepen wil ik zien...
    Ook weer een leuk idee zeg, om een randje om de spiegel te tekenen...
    Weer een super post hoor Monica.

    Fijne Avond nog.
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Wat ben je weer druk geweest......tjee...mooi hoor allemaal !! prachtig !!...fijne avond liefs Ria...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Jeetje Monica wat prachtig allemaal zeg!!Wat een verschil zeg!!Complimenten hoor.Groetjes Dédy

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Het is weer prachtig geworden, Monica! Alles in je huis is zo sfeervol en past zo mooi bij elkaar. Die rand om de spiegel heb je ook mooi gedaan, knap hoor uit het losse handje.
    Nu heb je wel een beetje rust verdient na al dat schilderen ...

    Liefs Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Wat ben je toch een Bezige Bij, en wat ziet het er weer mooi uit allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Wat ontzettend mooi is het geworden! Wij hadden in ons vorige huis ook die deuren, de ruitjes er boven hebben we toen vervangen door houten plaatjes en meegeschilderd. Veel mooier, of je moet het licht op de overloop juist fijn vinden..

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Monica, wat een talent heb je toch. En als ik al die reacties lees en de tips die je geeft, denk ik dat je hier meer mee moet gaan doen
    Ik vind je deuren erg mooi geworden, heel goed geslaagd. Ook Zoya haar kamer is prachtig met die spiegel. Je zei dat je niet kon tekenen, maar je hebt het tegendeel bewezen! Weer een mooi post over je prachtige huis, mijn complimenten!

    Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  49. ongelooflijk zeg! wat verzet jij bergen werk!! het is allemaal zo super mooi geworden, echt heel gaaf! compliment!!
    wat leuk die deur van je dochter, das een idee:))) en goed gelukt zeg je tekening, wow.
    je hebt ook een erg gave gang, kwijl van alles;-)
    geniet ervan!!
    groetjes, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Wauw wat een mooie lange post zeg, heerlijk om te lezen. Prachtige foto's. Wat een leuk idee zo voor je dochter. Die deur is echt mooi geworden. Verder ook mooie kleuren. Mijn complimenten hoor!
    Liefs Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  51. mooi geworden hé?! wij nemen ook altijd alle deuren mee hoor, met krijtverf van painting the past... die heeft 2 varianten, matt en eggshell
    beide zijn heel goed afneembaar!

    knap dat je dat zo uit de losse pols even tekent! staat leuk in haar kamer :-)

    liefs, Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Heel erg mooi gedaan. Prachtig!! Hoe doe jij dat met schuren, bij mij zit dan altijd alles onder het stof. groet, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Heel mooi geworden Monica en wat een goede oplossing.
    Wat ben jij een schilderholic...haha, maar blijf het vooral doen hoor, ik lees met veel plezier je opknapideeën.
    Wij hebben inderdaad hetzelfde probleem...de trap en muren opgeknapt en nu steken die lelijke deuren zo af...
    Maar het moordend tempo waarin jij schildert dat kan ik niet bijhouden hoor ;)
    Eerst maar de kamer van mijn jongste zoon opknappen...
    Dat heb je als je 16 jaar ergens woont...alles komt weer voorbij ;)

    Lieve groet, MJ

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Wat een prachtig geheel geworden, ik ben helemaal weg van jouw huis. Mooie kleuren heb je gebruikt op de overloop en trap, geeft mooie contrasten. Je hebt een hoop werk verricht, ik snap dat de verfpotten even dicht gaan maar ik lees je posten erg graag!! Krijg ik weer inspiratie van.
    Veel liefs Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Ik had op FB al wat gezien. Ook hoe je vader zijn best heeft gedaan op het beslag, ha, ha!
    Mooi geworden die deuren. Ik wist ook niet dat je krijtverf gemakkelijk kan schoonmaken. Dat biedt ook hier perspectief. Wij hebben, toen we in dit huis kwamen wonen, alle deuren vervangen. Dat moest natuurlijk ook wel omdat wij een gelijkvloers huis hebben, dan kan je niet de ene deur doen en de andere niet.
    Wat heb je dat leuk gedan op de kamer van Zoya. Het is toch zo'n schattige kamer! Het zelfde spiegeltje in je berghok hangt hier al jaren in het toilet:-)
    Enne...je gelooft toch zeker zelf niet in wat je schrijft? Jij niet meer verven? Geloof er niks van!
    Geniet van alles, meis!
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Wat een ontzettend goed idee van jou Monica....Wij hebben ook deze "lelijke deuren" en waren aan het denken om er een nieuwe duur met glas in te zetten, maar in de gang zitten ook 2 deuren...ik vind dit een supermooie oplossing, prachtige kleur en mooi deurbeslag.. Ook de deur van je dochter is enig geworden.....wat komt niet leuk uit jouw handen he....fijn weekend en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Ik moet wachten tot Moederdag op de nieuwste Wonen L.S. van mijn jongste zoon ;-) Jammer want ik had met deze regen echt zin om lekker te gaan snuffelen. Maar jouw blog lost dat even op, wat is het toch heerlijk om te zien en lezen wat jij allemaal met je huis doet. Het ziet er weer super uit. Heel mooi de deur op Zoya's kamer! Ik ben benieuwd hoe lang je de kwast kunt laten liggen :-)

    Liefs,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Weer een goed geslaagd project!
    Erg leuk idee zo die spiegel en je mooi kunstwerkje er omheen.

    Liefs,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Heel mooi gedaan, helemaal is stijl is het zo.
    Ik heb ook de opdekdeuren geverfd en ben er ook erg blij mee:-)
    En de spiegel op de deur is een idee, deze ga ik onthouden voor ons meisje:-))

    Fijn weekend.

    Liefs, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Monica...elke keer valt mijn mond open van verbazing...wat heb jij een gevoel voor styling....ik vind het erg mooi geworden en dan de 'lijst' die je om de spiegel hebt gemaakt! Prachtig!

    Ik wens je een heel fijn weekend!

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Monica, het was zeker geen straf om het in Brugge op te halen :-):-) onderweg had ik nog een tussenhalte in een winkel waar ik nog een kadobon kon besteden was héél moeilijk kiezen, niet echt mijn dada ... dan maar voor keukenaccessoires van Riverdale gegaan zoals een groot peper&zoutstel, olie&azijnstel maar met spuit en een slacouvert( 2 grote doorzichtig plastieken handen) we waren té vroeg in Brugge dus doorgereden naar het centrum en samen met mijn dochter totaal ongepland een terrasje gedaan een wafel gegeten lekker in de zon het was maandag trouwens prachtig warm weer bij ons in tegenstelling tot vandaag, het valt met bakken uit de lucht ...kil en grauw ...pffpff het mag keren hoor !!! Er was wel geen tijd meer om eens tot aan vie-de-vue te gaan :-( lag echt aan de andere kant van onze parking...maar ja voor een volgende keer....héél mooi hé Brugge maar als je zo dichtbij woont sta je daar niet zo bij stil !
    héél fijn weekend
    Liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Je deuren zij prachtig geworden! Het is nu helemaal een geheel. Maar je kunstwerk op Zoya's deur is helemaal geweldig! En dan zeg je ook nog dat je geen talent hebt voor tekenen! Nou ik vind van wel! En Zoya dus ook.
    En ik ben benieuwd hoe lang je zonder de verfkwast kunt hi hi!
    Fijn weekend. Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  63. Ik geniet elke keer weer van je verhalen en van je huis! Elke kamer is stuk voor stuk echt prachtig! En wat anderen ook al zeiden, wat een talenten heb je, geweldig! We gaan over een poos beginnen met de kamers boven, ik vind die kleur van je dochters kamer ook zoooooo gaaf! Maar goed, we moeten eerst maar eens de stalen afwachten die ik ga bestellen.. ;) Fijne zondag! Liefs, Rutha

    BeantwoordenVerwijderen
  64. Wat een prachtige post heb je ervan gemaakt! Ik kan mij voorstellen dat het een hele klus was, maar het eindresultaat is dan ook geweldig.

    Fijne week. X

    BeantwoordenVerwijderen
  65. Hoi Monica, mag ik vragen waar je ht beslag vandaan hebt en wat de prijs hiervan is?

    BeantwoordenVerwijderen
  66. Bij Karwei, ik weet niet meer uit mijn hoofd wat ze gekost hebben, ik had 20% korting bonnen. Ze waren niet duur hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  67. Wow, mooi resultaat! Die donkere deurklinken staat echt veel mooier. En wat een prachtige tekening om de spiegel. Helemaal geweldig! Wij hebben laatst ook nieuw deurbeslag besteld (deze: http://www.rvsland.nl/Webwinkel-Product-3412060/Deurkruk-combinatie-op-rozet-+-ring-+-veer-RVS-zwart.html) en we zijn er ook heel blij mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  68. Heel mooi geworden.Muur en deuren in zelfde kleur. Ik heb mijn woonkamer nu ook in de kalkverf gezet en daar hebben we een deur naar de keuken die niet meer gebruikt wordt. Heb het deurbeslag eraf gehaald en gaten dichtgemaakt. Toen kozijn en deur met de kalkverf meegedaan met de kwast met lange haren. Het is supermooi geworden. Ik gebruik pure & original, gewoon omdat die hier te koop is. Het was de eerste keer dat ik kalkverf gebruik maar ben er helemaal weg van. Dat wil ik in mijn hele huis.......

    BeantwoordenVerwijderen
  69. Hallo,

    Wat een mooie kleuren op de muren. Is die sculptura een soort betonlook?

    Mag ik vragen met welke verf je het kleine tafeltje hebt geverfd? Die wat onder de ovale spiegel staat. Erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Anne, dit is een oude post, dus reacties die daar nu nog op komen lees ik niet altijd, deze zag ik bij toeval, Voor vragen kun je mij beter mailen. In de linker zijbalk staat mijn emailadres bij contact.

      Groetjes, Monica

      Verwijderen