woensdag 22 oktober 2014

De nieuwe showroom van Duran




Begin oktober ben ik samen met Ann de beukenhof-antiek en interieur
en nog nog twee andere dames, naar de nieuwe showroom van 
Duran Lighting & Interiors in Laren geweest.
Niet te verwarren met Laren in Het Gooi,
maar Laren in Gelderland, een vriendelijk dorp gelegen
in de driehoek Deventer- Zutphen- Lochem.

Duran, bekend van de prachtige handgemaakte lampenkappen,
is het merk van (echtpaar) Frank en Ellen Duran.
Zelf ook woonachtig in Laren.
Voorheen was hun privé-woning tevens showroom.
Later verhuisde de showroom naar het ETC Expo in Culemborg,
maar per 1 september zit de showroom in het pand
waar het atelier altijd al zat.
Een prachtig pand aan de Deventerweg in Laren.
Veel praktischer natuurlijk.
Zag de stand in het ETC Expo er ook altijd al prachtig uit,
hier komt alles veel beter tot zijn recht.
Een echt totaalplaatje samen met merken zoals o.a.
Porta Romana, Bleu Nature, Casadisagne,
Interiors DMF en Carte Colori.


Ik neem jullie mee op een rondleiding door deze geweldige showroom,
dan zal ik proberen de nieuwste collectie
van Duran Lighting & Interiors toe te lichten.
Met dank aan Ellen Duran en Ann van den Berg voor alle informatie.
Kijk mee en geniet van die typische Duran sfeer
die zij zelf omschrijven als:
Sobere luxe, in ton-sur-ton tinten, met een twinkeling.




In de straat aangekomen, springt het pand van Duran
er meteen uit.
Op de gevelstenen is projectverf van Carte Colori
aangebracht in de kleur Graphite.
De donkere kleur projectverf geeft het pand een sjieke uitstraling,
echt heel mooi en stijlvol!!

Eenmaal binnen kom je in een prachtige entree,
met meteen rechts de eerste stijlkamer.
De Out Of Africa kamer


Staande lampen, salontafel, windlicht en tray old bronze van Duran.
Giraffe Lamp van Porta Romana.
Bank Boele van Interiors DMF.
De prachtige kussens, met een print die aan een zebra doet denken,
versterken het Afrika gevoel nog eens extra.






Prachtige schouw van Beton-Ciré.
Lampen op de schouw, Man Lamp bronzed en Woman Lamp bronzed
van Porta Romana.




Staande lamp, zuil en spiegel old bronze Duran, echt prachtig!!



In deze kamer zijn alle kozijnen geverfd met Graphite van Carte Colori.
Links, Man Floorlamp bronzed van Porta Romana.


We gaan naar de volgende stijlkamer.
Een kamer die weer heel anders is, veel lichter.
Toen ik Ellen vroeg of deze kamer ook een naam gekregen heeft,
 zei ze, eigenlijk niet, maar zullen we het maar
Room With a Golden Touch noemen?
Ik vind het een goede naam, want er zijn zeker veel goud accenten..
Kijk maar mee...


Pouf Taburetta in gevlochten leer.
Verkrijgbaar in rond, ovaal of vierkant.
Messing tafeltjes met daarop lamp Duck Feet van Porta Romana,
Bank Boele Elements van Interiors DMF.


Loveseat Anna van Interiors DMF.
Op de sidetable Blob Lamp- Olive
van Porta Romana (achter de loveseat)
Het frisse groen van de Asparagus op de zuil
en de siergrassen in de kleine vaasjes maken het geheel zo prachtig.
Sidetable Kisimi Ice (drijfhout in acrylic glass)
www.bleunature.com/fr
Duran is voor Nederland exclusief agent van Bleu Nature.



Staande lamp en hanglamp met dubbele kap beide Duran.
De dubbele kap met ton-sur-ton effect,
is in alle kleuren, stalen en formaten te bestellen.
De mogelijkheden zijn dus eindeloos.

Vanuit deze kamer lopen we een gezellige bistro binnen,
waar we heerlijk koffie hebben gedronken met een lekker taartje.


In deze kamer valt mij meteen die eetkamerbank op,
een bank met een hele hoge rugleuning met afgeronde hoeken, heel apart.
Het is een ontwerp van Frank Duran en heet Bistrobank Phillippe.
Ik vind m geweldig en hij zit heerlijk!
Hier in prachtig velours, maar kan natuurlijk in een stof naar eigen keuze.
Afwijkende maten op aanvraag.



Op de zinken zuil deze prachtige Cologne lamp van Porta Romana.



Heel stijlvol, een wijnrek die echt gezien mag worden!



Heel mooi die hanglampen Baladrar in zink,
ook in old bronze en messing verkrijgbaar.



Hier even wat dichterbij.
De maten zijn 25/25/60 cm, 30/30/60 cm en 40/40/80 cm.
Zo opgehangen op verschillende hoogtes geeft dat een waanzinnig effect!!


We lopen verder en komen in deze ruimte met in de kast heel veel Carte Colori.


Weer zo'n leuke pouf  Taburetta en zinken bijzettafel.
Transparante koepellamp Crystal en glazen hanglampen Waterdrops
in goud en chroom.


We slaan rechtsaf en dan zien we een prachtig doorkijkje
naar de volgende sfeervolle ruimte...







Eettafel zink, zinken plateau en Taburetta Pouf in vierkant en rond Duran.
De prachtige gecapitionneerde bank genaamd Le Bistro
is van Interiors DMF.




Zo mooi en stoer die zinken spiegel!
Stoeltje Jolie een ontwerp van Frank Duran.



Trap geverfd in kleur Flax van Carte Colori.


Deze ruimte grenst aan het atelier.
Leuk om met eigen ogen te zien,
waar die mooie kappen vervaardigd worden.

















De veren vind ik geweldig leuk staan in die tray.
Dat windlicht zou ik zo mee naar huis willen nemen.
Het plateau zit er los onder, dus kan ook afzonderlijk
van elkaar gebruikt worden.
Verkrijgbaar in 30/30 cm. en 40/40 cm.

Op de achtergrond de bekende kleine kapjes,
ik vind het altijd zo mooi om te zien, zoveel keuze
in allerlei materialen en kleuren.



Flynn Caged Wall Light
en op de achtergrond Giacometti Leaf Lamp beide van
Porta Romana.
Duran is exclusief agent voor Nederland
van deze zeer exclusieve lampen.
portaromana.co.uk


Veel van de nieuwe collectie van  Duran, is binnenkort ook bij Ann
 in de showroom te bewonderen.
Er komt weer een 'open huis' aan.
De exacte datum wordt bekend gemaakt op de Facebook pagina
facebook.com/debeukenhof

Ann heeft een nieuw stuk laten bouwen aan de garage,
die helemaal ingericht gaat worden als showroom.
Natuurlijk met de prachtige verven van Carte Colori,
alle stofstalen en behangboeken komen hier te liggen.
Hier is ruimte voor meer mooie meubels en lampen van Duran.
Haar huis blijft ook nog steeds showroom,
zo kan Ann nog meer laten zien.
En wil je dan nóg meer zien van Duran,
dan kan Ann je, als sterdealer, ook meenemen naar de showroom in Laren.


Ik heb een ontzettende leuke dag gehad bij Duran.
Zo mooi allemaal, ik ben er nu nog vol van!
Bedankt Ellen, voor de heerlijke lunch!!

(foto heb ik van Ann geleend)




Ik heb met heel veel plezier deze blogpost gemaakt!

Sinds kort is Duran ook op Facebook te vinden.
Allemaal liken!!!

facebook.com/duranlighting


Of volg Duran op Pinterest
pinterest.com/duranlighting


Adressen van dealers zijn te vinden op de geheel vernieuwde website
duran.nl
Neem een kijkje, de  nieuwe website is echt prachtig geworden!





Bedankt Frank en Ellen Duran!!!



Liefs Monica








36 opmerkingen:

  1. Wat een stijlvolle winkel in een prachtig pand; daar kijk je je ogen uit!
    Leuk dat je ook in het atelier een kijkje mocht nemen.
    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie winkel ik heb inderdaad even koffie gepakt en genoten van de prachtige foto's Verkopen ze de lampenkappen van durán ook niet in Bunnik? Wat geweldig dat je daar een kijkje mocht nemen.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat je een kijkje in hun showroom mocht nemen, je hebt er vast veel inspiratie op gedaan! Het ziet er allemaal zo verzorgd uit!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige lampen zeg. Leuk om zo eens een kijkje te mogen nemen. Zal vast een super dag zijn geweest!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gaaf zeg dat je daar rond mocht kijken in de showroom....Oja gefeliciteerd met je gewonnen give away.

    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Er zijn echt prachtige lampen bij! En ook van sommige meubelstukken ben ik weg. Wat heerlijk dat je daar zo ongestoord kon rondkijken en deze mooie foto's maken. En fijn dat je ons zo van je degelijke informatie over onderwerpen laat meegenieten.
    Dank je wel.
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een geweldige showroom , je weet niet waar eerst te kijken .
    Ook tof dat je eens in het atelier mocht kijken .
    Lieve groet
    Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldig! Ik had al wat foto's bij Ann gezien, maar een post met veel tekst is ook bijzonder. Heel mooi allemaal.

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Monica,
    Nou, geen woord teveel gezegd hoor, wat een prachtige lampen en super mooie meubelen... dat moet echt een soort van overweldigend geweest zijn, om zoveel moois bij elkaar te zien. Echt super...
    Ik wens je een heel fijne avond,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Moooi hoor! Ik vind veel lampen mooi daar. Verder is het mij net de strak. Je hebt er een prachtige post over gemaakt!
    Liefs Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat me vooral opvalt is de buitenkant...wat een mooie chique uitstraling.
    Ik vind niet alles mooi, maar er zitten wel een paar gave items bij.
    Fijne Avond nog.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een stijlvolle post Monica, wauw...
    Ik als brocante liefhebster vind dit toch ook prachtig!
    De warme kleuren en die 3 lampen boven die eettafel vind ik echt het allermooist!
    Je ziet de hoogstaande kwaliteit er wel vanaf.
    De sfeer is goed in alle ruimtes...ècht heel mooi...
    Bedankt voor de rondleiding :-)

    Lieve groet, MJ

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het ziet er erg mooi uit, en de kappen van Duran zijn ook heel mooi afgewerkt.
    Ik heb eens staan twijfelen om een kapje te kopen van een hele mooie velours, maar vond de prijs toen wat te duur.
    Ik hoop dat ik deze keer naar de Beukenhof kan gaan, als het tenminste niet alleen op Zaterdag is

    Liefs Lia.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk om weer eens iets anders te zien hoewel het niet mijn smaak is! Alleen die drie lampen bij elkaar zijn prachtig!
    Leuke rondleiding heb je ons gegeven.

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je moet wel bijzonder veel indrukken te verwerken gehad hebben.
    Wat een prachtige winkel met mooie meubels en ook prachtige lampen. Ik heb een heel andere stijl, maar wat kun je je vergapen aan mooie dingen!
    Kan me goed voorstellen dat je een prachtige dag hebt gehad!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wauw.....ik zou weer allemaal nieuwe lampen willen....:-) Nee hoor dat is gekheid, maar wat ik vooral zo bijzonder vind is dat ze blijvend nieuwe items bedenken met elke keer weer een nieuwe gave uitstraling. Ik begrijp dat je onder de indruk was/bent!!
    Heel mooi, kun je daar zo naar toe??
    Lieve groet Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat leuk om ons ook een kijkje te gunnen in jouw dag, het ziet er allemaal even fantastisch uit, ik vond het ook leuk om de buitenkant van het pand te zien omdat dat met Carte Colori was geverfd, als de buitenkant van ons huis helemaal gladgestuckt is willen we volgend voorjaar het huis gaan verven met Carte Colori, dus dit was een mooi voorbeeld voor mij!
    Groetjes, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wauw ik ben er stil van vind dit echt zo mooi!!!!! Op zich heb ik thuis een hele andere stijl maar dit vind ik ook echt geweldig bedankt voor de mooie foto's.
    Groet linda

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat heerlijk zo'n dag vol inspiratie! Moet een overweldigende dag voor je zijn geweest :-)
    Prachtige spullen hoor!

    Liefs, Cynthia

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een mooi sfeertje! Heerlijk en zo dichtbij (voor ons dan!) Echt de moeite waard! Enne op FB hebben ze jullie foto van de jongenskamer gebruikt, www.jorg-steigerhout.nl. Reclame? Compliment?!?? Prachtig allemaal nogmaals, groet'n Monica.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat leuk dat je een dag daar hebt rondgekeken. Prachtige lampen allemaal. Fijn weekend vast.

    Liefs Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dat was een heerlijke dag zeg!
    Prachtige lampen vooral hanglampen Baladrar in zink vind ik erg stoer!
    Liefs,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Geweldig zo'n familiebedrijf met zulke mooie spullen. Bedankt voor de binnenkijker, hoef ik er niet meer naar toe :)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Prachtig en niet alleen de lampen ook het interieur !

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoi Petra, wat mooi die contrasten van dit prachtige merk. Glad en ruw, ronde vormen in combinatie met strakke vormen, glimmend en dof, altijd weer leuk om te zien, Ik kende het niet, dus bedankt dat ik het merk nu wel ken,

    ga de website bezoeken, groeten Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een leuke dag was dat voor je. Werd je er niet heel hebberig van? Al die mooie dingen om je heen. Je zit vast vol inspiratie. Fijn weekend alvast. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een stijlvolle winkel..
    Zo te lezen heb jij genoten, bijzonder om te zien dat de lampenkappen daar gemaakt worden.
    En zo'n lunch op die plek...mwahhh...klinkt goed!
    Fijn weekend ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Lampen en nog eens lampen ... waarvan ik de Baladrar echt heel stoer vind. Geweldig toch dat je zo'n dag had en eens uitgebreid bij Duran mocht rondkijken, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hallo Monica,
    Bedankt voor je berichtje bij mij en leuk dat je mij ook gaat volgen.
    Wat een mooie showroom echt indrukwekkend.
    Ann had mij ook uitgenodigd, maar ik kon helaas niet.
    Je hebt het heel mooi en gedetailleerd beschreven en prachtige foto's gemaakt.

    Fijn weekend.

    Lieve groet, Hilgonda

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wow leuk dat je daar geweest bent, de lampen kappen van duran zijn altijd prachtig en ook de drie hanglampen in de kleur zinc zijn gaafff!

    Liefs, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een heerlijk verslag, ik heb ervan gesmuld. Verlichting is altijd lastig vind ik, maar deze lampen zijn echt prachtig.

    lieve groet
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Echt mooi, leuk dat je daar was. Hoop dat je een mooi kapje mee kreeg voor deze advertorial. Heb je wel verdiend!

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Zo, dit is een echte fotopost! Lekker veel plaatjes kijken. Ik vind heel veel mooi maar soms vind ik deze stijl een beetje 'overdone' en te glamorous. De zinken lampen Baladrar vind ik helemaal leuk. Ook erg mooi die groendecoraties met dat asparagus.
    Fijne week
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Prachtige reportage. Frank is een soort 'buurman' van mij en heeft hier op onze boerderij de nodige tips en advies gegeven. De man heeft een hele creatieve geest! Ben er het laatste jaar niet meer geweest, maar zie dat zijn winkel alweer is veranderd. De winkel heeft een zwart, wit en nu dit interieur gehad, Prachtig, duur, maar zeer exclusief!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. hi monica wat een prachtig plaatjes
    Zo te zien is het bezoekje de moeite waar.
    Even een vraag. Ben je van plan om een webwinkel te beginen??/
    Je hebt erg mooi spullen in huis.
    Oo h ja even herinneren dat ik me nog steeds aanbevolen hou voor
    de geglazuurde bloempot (kruik) mocht je keertje genoeg van krijgen :)

    BeantwoordenVerwijderen