woensdag 15 april 2015

XL- deco ketting



Regelmatig spot ik in de bladen van die grote stoere XL-kettingen,
waar je zo leuk mee kunt decoreren.
Ik had nog genoeg klei over van de mala ketting die ik laatst ook gemaakt heb.
Met zo'n XL-ketting kun je alle kanten op...


bijv. over de rand van een stoel...



nonchalant aan de kastdeur of aan een haakje aan de zijkant...




in een schaal van marmer met een paar stoere stukken zeep is ook leuk he?
Echt zo'n hamam sfeertje.

Bovenstaande foto's zijn genomen in de winkel van Sonja Pessel,
waar ook de mala ketting gefotografeerd is.


Voor de werkwijze van de XL-ketting zie de website van Carte Colori

Wil je de werkwijze van de mala ketting nog eens bekijken...


Ik verfde de kralen met kalkverf in de kleur split.


Split is een mooie stoere kleur,
ik vind m prachtig combineren met de kleur van het touw
van de XL-ketting.

Een paar maanden geleden vond ik bij ons in de kringloopwinkel
een superleuk kaasvat op pootjes voor maar 3,50.


Ik denk dat het vat ooit als plantenbak is gebruikt,
deden ze dat niet in de jaren 70?
Met dit soort pootjes eronder doet het mij echt aan de seventies denken.

Eerst twijfelde ik nog om de pootjes eraf te halen,
maar later bedacht ik me en vond ik het eigenlijk toch wel leuk zo!




Dit setje met de XL-ketting erin staat zo bij mij in de badkamer.
Deze foto's zijn natuurlijk niet bij mij in de badkamer genomen,
maar beneden in een hoekje bij de eethoek.
De huidige vloer en wanden van onze badkamer matchen namelijk helemaal
niet mooi met dit setje.
We hopen deze zomer met de badkamer te gaan beginnen.
Ik heb al helemaal in mijn hoofd zitten hoe het moet gaan worden.
Het vat met de XL-ketting erin mag dan blijven, dus het komt goed ;-)

Geniet allen van het mooie weer!!


Liefs Monica

53 opmerkingen:

  1. Wat een super stoer sfeertje op de foto's, prachtig!
    Vooral de laatste met kaasvat op pootjes echt een pronkstukje & dat voor 3,50.
    Jij ook genietse van deze mooie dag!
    Liefs, Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Supergaaf...bedankt voor de tip. Lijkt me ontspannend om hem op deze manier zelf te maken.
    Je vat is helemaal leuk zo, je hebt alvast een sfeerhoekje voor de badkamer ;)
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk idee!
    En grappig dat kaasvat. Mijn moeder heeft er ook al jarenlang zo een. Maar dan zo'n keurig gelakte... :-) Inderdaad zo ongeveer van de jaren 70!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat LEUK!
    Dat zie ik ook wel zitten...kleibollen rollen.....Gaaf zo met de oude vintage kaasbak!
    Ben benieuwd naar je badkamer ideeën.

    Liefs Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Erg leuk die XL ketting en vooral als je hem zelf maakt.En een leuke vondst hoor bij de kringloop. Zo samen leuk om mee te decoreren.
    Succes alvast met alle voorbereidingen voor de badkamer. Ben benieuwd.

    Lieve groet, Hilgonda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke ketting heb je weer gemaakt, stoere kleur ook.
    Grappig dat kaasvat op pootjes, dat gebruikten ze inderdaad veel als plantenbak.
    Jij kan er nu een mooi hoekje mee maken.
    Groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ben je weer creatief Monica, de ketting van klei is prachtig. Ik ben heel benieuwd naar de nieuwe badkamer, jou kennende wordt het vast weer heel mooi en bijzonder.

    Nog een fijne en zonnige dag! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige ketting, helemaal omdat het zelfgemaakt is! Leuk de bak op pootjes, mooi gestyled, zou zo bij ons in de badkamer kunnen staan..;)! Geniet ervan..

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie ketting heb je gemaakt en ook zo mooi van kleur!
    Het kaasvat is een leuke vondst! Ik zou hem ook zo een tijdje laten staan en als je het moe bent kan je altijd nog de pootjes er onder vandaan halen.
    Ik heb hier zo'n zelfde kaasvat staan alleen zonder de pootjes :))
    Wat fijn dat je al helemaal weet hoe de badkamer moet worden....ben benieuwd!

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. He, leuk je ketting, lekker ontspannen werkje..zoiets als soepballetjes draaien;)
    Leuk een nieuwe badkamer, met de sfeer zal het vast goed komen..

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk Monica!!
    Toevallig heb ik van mijn vriendin twee kralen kettingen gekregen uit Marroko vorige week.
    Ik heb ze op tafel liggen.Het staat heel mooi.
    Het kaasvat is ook een mooi item.....het staat prachtig samen in combi met de kralen ketting.

    Weer leuke plannen voor de badkamer lees ik....dat gaat vast helemaal goed komen met jou geweldige ideeen.

    Succes met de voorbereidingen.Ik ben erg benieuwd!

    Groet, Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk idee voor m'n paspop...zoek al lang naar iets stoers.
    Ben benieuwd naar je badkamer, hier gaat het van het najaar ook gebeuren...hebben we eigenlijk nog niet veel aan gedaan, omdat ik niet wist wat ik wilde, nu wel...alleen over de indeling ben ik nog niet uit...misschien doe ik bij jou, net als bij Lia nog wel inspiratie op.
    Fijne Zomerse avond nog.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Monica,

    Hij is erg mooi geworden je XL ketting. Zo heb ik zelf ooit een x een van brooddeeg gemaakt.
    Die nu ook mooi ligt te zijn in een schaal. Altijd leuk om zelf dingen te freubelen!
    Ben heel benieuwd hoe jullie badkamer eruit komt te zien, maar jouw kennende komt dat helemaal goed!

    Fijne avond,
    Liefs Vittoria :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een stoer idee weer, ik vind de kleur ook heel gaaf!
    Groetjes, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooie plaatjes en wat een stoere ketting!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik ben weg van je kaasvat. Ik zoek al tijden op MP er naar. Maar ze zijn of te duur of te ver weg.
    Deze met die pootje zie je idd niet vaak. Leuk! Zeker met die grote bollenketting erin.
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel erg leuk om te maken en leuk om mee te decoreren even heerlijk je posten bijgelezen schiet er de laatste tijd erg bij in ... druk met van alles en nog wat en zelf een post maken is me ook nog steeds niet gelukt ... ach komt goed je heb weer leuk dingen gescoord een prachtige kap en je takkenkunstwerkje superrr leuk met van die glazen reageerbuisjes ertussen gestoken gevuld met water en hier en daar een enkel bloemetje erin , zo kan je er iets fleurigs van maken ... geniet van je prachtige creaties en het mooie weer ...lekker buiten met een wijntje en wat tapas mmmmm ...fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heel mooi je stoere ketting en ook een prachtige kleur. Debbie mijn dochter heeft er ook een gemaakt ze vond je malaketting zo mooi dat ze meteen klei is gaan halen. Persoonlijk vind ik deze ketting errug mooi. Staat zo kruk met het kaasvat.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooie stoere ketting, de kleur is heel mooi. Staat gezellig zo in het kaasvat.

    Groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hij is mooi hoor Monica....liefs van mij....x!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hé , dat is leuk gemaakt die ketting , je ziet ze inderdaad overal een beetje opdagen .
    Het kaasvat is ook al zo'n leuke vondst .
    Je maakt ons echt benieuwd naar jouw nieuwe badkamer , hier volgen nog leuke posts ....
    Lieve groet
    Christel , Garcyasplace

    BeantwoordenVerwijderen
  22. JAA, super !!! lekker freubelen met klei, vond ik vroeger ook zo leuk hihi
    Heb je klei uit de hobbywinkel of zo uit de slootkant, want ja,dat kan ook nog ;-)
    Ga ik proberen,ik heb er wel eentje van hout maar deze kun je lekker groot maken.
    Leuke tip Monica, bedankt !!

    Groetjes
    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat heb je weer een mooie plaatjes gemaakt.
    Helemaal leuk die kralen. Heb nog klei genoeg liggen uit mijn poppenmaaktijd. Wie weet aap ik je wel na.
    Heb van de week voor het eerst met de muurvuller gewerkt. Wat is dit leuk om te doen zeg. Er is niks meer veilig. Heb twee lampenvoeten gedaan en toen ik net in de schuur een bloempot zat begon het gewoon te kriebelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mocht je nog op zoek zijn naar spullen voor je badkamer. Mijn man (en ik) hebben een badkamer winkel.
    Lijkt me leuk je te mogen verwelkomen!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Leuk Monica! Echt een stoere ketting!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een leuke ketting en wat een prachtig kaasvat heb je gevonden. En met de ketting heel leuk aangekleed.
    Een mooie uitdaging, de nieuwe badkamer!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik denk idd dat ze daar een plantenbak van gemaakt hebben, in die tijd bedachten ze natuurlijk ook best wel wat. Je ketting staat er leuk in, ook straks in je badkamer.
    je moet even door de stof heen, maar dan heb je ook wat.

    Liefs lia

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik moet zeggen dat ik ze vaak tegenkom, maar die van jou vind ik nog mooier geloof ik. De kleur is zo mooi. Wat een werk!!
    Liefs Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  29. De ketting van klei doet me denken aan vroeger op school, waar we ook kralen van klei maakten. Leuke bezigheid was dat! Het is mooi dat je er geheel je eigen draai aan kan geven; jouw ketting is super gelukt!
    Lieve groet, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat gaaf!!! Mooie handdoek ook hihihi. De kleur matcht zeker mooi met t touw. Mag ik vragen waar je t touw vandaan hebt?
    Fijne dag
    lieve groet Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Prachtige ketting! Helemaal leuk dat ie zelf 'gerold' is. Ook een hele mooie kleur. Heerlijk hoe jouw creatieve mind steeds bezig is! Geniet ik van...
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Grappig! Ik heb zo'n ketting al jaren, maar dan met houten kralen. En ja hij hangt hier ook in de badkamer :-) Je kaasvat is stoer, maar ik heb niks met de jaren 70-pootjes, dus ik zou ze er af halen.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hahaha, lekker aan het kleien geweest zeg! Ik heb twee jaar geleden zo'n ketting met een groot houten kruis eraan op een rommelmarkt gekocht. Laat hem nog weleens zien. Je kunt er inderdaad lekker mee decoreren

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Zo groot is het echt een mooi style-item. Staat dan ook erg leuk in je houten kaasvat!!
    Logisch dat die in de nieuwe badkamer terug mogen.....

    liefs, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Dat is weer een leuk idee om met mijn zoontje te doen ...

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat een stoere mooie ketting, Monica! Ik vind de kleur ook helemaal super. Daar kun je leuk mee stylen. Fijn weekend vast.

    Liefs Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Leuk zo'n stoere ketting, ook in combinatie met de handdoek en de houten bak!!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Helemaal mooi Monica, die stoere ketting met een ander stoer object is weer een plaatje.
    Prachtige bak heb je gevonden, zo'n kaasvat stond bij mijn oma in huis....maar waar hij is...
    soms vind ik het zo jammer dat er veel oude spullen weggedaan zijn, we beseften nog niet dat we ze ooit weer mooi zouden vinden.

    Fijne week nog en voorzichtig met snoeien in de gemeentetuin:)
    Liefs, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Wat een mooi idee zeg: een leuk stoer item geworden!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Super stoere ketting heb je gemaakt en dat touwtje met knoopjes er tussen heb je echt mooi gedaan. Ik ben helaas niet zo handig.....je kunt maar raak decoreren met zo'n ketting . Groetjes Renata

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Super leuk die kettingen ik heb ze een paar jaar geleden met mijn dochters gemaakt en met andere vormen er aan je kan het ook zo gek niet bedenken met klei. Ik ben zo benieuwd hoe jou badkamer er uit gaat zien, hihi vast super ik kijk er nou al naar uit.
    Groetjes Nicole en eh ik heb nog een paar pakken klei liggen ik denk dat dat een leuke zondag klus is in de tuin met mooi weer mag ik hopen groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Wat een ontzettend leuk idee!! Lijkt mij ook een heerlijk werkje om te maken!
    Dank je wel, dat je dit wil delen met ons.

    Fijn weekend! groetjes Maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Echt leuk die kettingen ik denk dat ik binnenkort ook maar een poging ga wagen. Bedankt voor de tip. Fijn weekend gr. Meriam

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Wat een prachtige ketting Monica....ik heb ze ook al vaker gezien in magazines....deze heeft een geweldige uitstraling en prachtige kleur.....heel mooi gemaakt....fijne zondag en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Super leuk Monica, je brengt me op een idee!!

    Liefs Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Wat gaaf die ketting ook de kleur is mooi , leuk gedecoreerd zo !
    Bedankt voor je reactie en idd ik kijk er naar uit kan wachten !
    Liefs ida

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Wat gaaf die ketting ook de kleur is mooi , leuk gedecoreerd zo !
    Bedankt voor je reactie en idd ik kijk er naar uit kan wachten !
    Liefs ida

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Hoi Monica, Je wilt niet weten hoe duur die dingen zijn als je ze in de winkel moet kopen. Hier op dorp is een winkel, die jij het einde zou vinden (denk ik) en daar kosten dergelijke kettingen (die van jou is mooier) zo'n € 75.
    Misschien ben je nu nieuwsgierig naar die winkel: www.pronkstuk.eu
    Groetjes,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Wat een mooie ketting heb je gemaakt. Deze staat ook al een poosje op mijn lijstje. Maar om het zelf te maken is natuurlijk nog veel leuker. ben al een poosje een stille volger van je. Nu ben ik zelf ook begonnen met bloggen. Erg leuk! Wat een mooi blog heb je zeg!

    groetjes Antoinette
    tetshuisje.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Die ketting is erg mooi ik wil hem zelf ook maken !

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Wat een mooi ketting ben ook van plan om er een te maken .

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Leuk he een dubbele reactie op jou mooie ketting !!!een teken dat ik hem toch wel erg mooi vind !!!

    BeantwoordenVerwijderen