vrijdag 25 juli 2014

Stoere jongenskamer





Hier is dan het nieuwe stapelbed!
Vorige week dinsdag werd het bed bezorgd.
We kunnen nu dan echt zeggen dat de kamer klaar is.
De jongens zijn er ontzettend blij mee en slapen er heerlijk in.
Het mooie bed van gebruikt steigerhout is gemaakt door
jorg-steigerhout in Naarden.
Onder het bed een opberglade op wielen, superhandig.
Onder het vorige stapelbed stonden opbergbakken met speelgoed,
daar keek je altijd tegenaan, nu is dat mooi opgelost.
In de lade kan eventueel ook een lattenbodem
met matras voor logés.
De trap begint hoog, anders gaat de lade niet open.



Gaaf hè? Veel stoerder dan het andere stapelbed.
Mijn vader heeft het bed afgelopen maandag gemonteerd.
Het was een regenachtige dag, dus dat kwam goed uit.
Het monteren ging prima overigens!!




Dekbed Starville, ster van jeansstof aan leren lus
en het prachtige vloerkleed heb ik gekocht bij
saartjeprum.nl in Driebergen.
Het dekbed en de ster hebben we al wat langer, het vloerkleed is pas gekocht.





Ik vind de kunststof vloerkleden van Pappelina erg leuk.
Ze zijn aan beide kanten te gebruiken.
Het kunststof kleed is een 'made in Sweden' product.
De kleden worden daar op authentieke weefmachines
geweven van gerecycled plastic.
Pappelina kleden zijn anti allergisch en wasbaar op 30 graden.
Mede hierdoor dus uitermate geschikt voor de kinderkamer,
stof en zand vallen er gewoon doorheen.
Ze zijn dus aan beide kanten te gebruiken waardoor je twee dessins hebt.
De kleden zijn zowel binnen als buiten te gebruiken.
Het kleed voelt zacht aan en schuift nauwelijks.
Verkrijgbaar in heel veel verschillende dessins, kleuren en maten.
Ze zijn sterk en duurzaam!


www.pappelina.com

Saartje Prum is dealer van deze superleuke vloerkleden.





De patrijspoort met spiegel hebben we al jaren,
ooit gevonden op Marktplaats.
Ik weet dat ik m verkeerd op de kastdeur heb geschroefd,
het scharnier hoort eigenlijk aan de zijkant te zitten,
maar ik vond m zo leuker staan, wat maakt het uit ;-)


Plaatje zat erbij toen ik m kocht.


Andere accessoires aan en op de kast...



De vissen zijn gezaagd uit restjes steigerhout.
De tas hebben we al heel lang, destijds gekocht bij Riviera Maison.




Oude bokshandschoenen, ooit gekocht op een vlooienmarkt.


Een paar sfeerplaatjes...


Nog steeds heel blij met de mooie shutters (al 8 jaar).
Verwarming is meegeverfd met de muur, veel beter.
Lamp al jaren in de collectie bij Ikea,
hier hangt ie ook al jaren en mocht lekker blijven hangen!



Bootje van de kringloopwinkel.





De sloophouten windlichten kocht ik ooit bij een brocante winkel.


De reddingboei hebt ik ooit op een vlooienmarkt gevonden.



Scheepskatrol van marktplaats, hebben we ook al heel lang.

Alle accessoires zijn gebleven, ook op dezelfde plek als eerst
Ze zijn tijdloos en niet leeftijdsgebonden,
dus ze passen nog steeds op deze kamer na de make over.



Grijs bankje met een tv, een Playstation en schandalig veel spellen,
twee rijen dik :-(   Tja, jongens hè.


Oude bowling kegels en een Coca Cola spaarpot,
zijn ook ooit gevonden op Marktplaats.



Leren helm met bril (vlooienmarkt) op een oude pruikenmal,
die ik jaren geleden al kocht bij Ann debeukenhof-antiekeninterieur







Wat hadden we nog meer?
Ooh ja, op de deur van deze kamer deed ik jaren geleden al schoolbordverf,
net zoals ik laatst op de deur van Zoya's kamer heb gedaan.


Op deze deur heb ik een paar sterren getekend.
Ik kon niks originelers verzinnen,
maar uiteindelijk vind ik het wel heel rustig en stoer staan.
De jongens vinden het ook leuk, dus we laten het maar zo.
Sterren komen op deze kamer overal terug!!

Lampenkap en stoere ster van oude postzakken via
 hetkoningshuisjewebshop.nl






De kleuren die ik voor deze kamer heb gebruikt...


Op de muren kalkverf kleur Corno.
Op de kast krijtlak kleur Albast.
Op het bankje (waar de tv op staat) krijtlak kleur Nero.
Kalkverf Graphite gebruikte ik om de strandstoel te vergrijzen
en als kleurwash op de kist.
Wil je de post hierover nog eens teruglezen?
update-jongenskamer
In die post vertel ik ook hoe we de staande takkenlamp hebben gemaakt.

Alle verf van Carte Colori via
debeukenhof-antiekeninterieur.nl

De jongens zijn echt ontzettend blij met hun kamer.
Kalkverf geeft ook aan kinderkamers heel veel sfeer.
Ik gebruikte ook kalkverf op de kamer van Zoya,
zoals jullie allemaal wel weten kreeg ook haar kamer een make over,
een paar maanden geleden.
zoya's-kamer
Klik op de bovenstaande link, als je die nog eens wilt zien,
ik heb er een paar nieuwe foto's tussen gezet..

De foto's van de jongenskamer zijn inmiddels toegevoegd aan
mijn fotoalbum

Hier in Utrecht is de vakantie begonnen.
De eerste week werd overschaduwd
door een zeer tragische gebeurtenis, zo ontzettend triest allemaal.
Ik wil hier alleen maar zeggen...
knuffel elkaar maar extra veel!!!

Liefs Monica

46 opmerkingen:

  1. Mijn complimenten voor het wederom slagen van een prachtige metamorfose. Ik kan me voorstellen dat de jongens hier erg blij mee zijn. En jij ook als je boven komt om de boel eens op te ruimen. Die tip van dat kleed zal ik eens gaan bekijken, omdat wij volgend jaar een logeerkamer gaan maken voor ons kleinkind(eren)... Geniet lekker van je welverdiende vakantie.
    Liefs lia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow! Mooi, mooi, mooi.....heb genoten van je heerlijke lange post. Heb gelijk ook nog even je dochters kamer opnieuw bekeken.......Super!
    Een droom van elk kind.

    Wens jullie een fijne vakantie toe.

    Knuf

    BeantwoordenVerwijderen
  3. In één woord: geweldig! Ik vind de kamer echt ontzettend stoer en mooi geworden, het steigerhouten stapelbed is ook super gaaf. Het leuke is ook dat je heel veel items al lang had en dat het ondanks dat toch perfect bij elkaar past door jarenlang aankopen te doen in een bepaalde stijl. Mijn complimenten krijg je en ook niet een paar maar een heleboel!!

    Heerlijk dat je vakantie hebt, de mijne is ook vandaag begonnen.

    Ik wens jullie hele fijne weken toe, geniet ervan.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige kamer is dit geworden. Mijn jongste heeft ook een soort maritieme kamer. Zie hier een paar leuke dingen die bij haar ook prima passen. Heb alleen nog maar oude oranje reddingsboeien gezien. Moet goed zoeken naar een witte. Wat zullen de jongens trots zijn op zo'n kamer.
    groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb er maar één woord voor SUPER !!!
    Ontzettend leuk om al jouw vondsten dat je in de loop der jaren bij elkaar hebt verzameld te zien in die geweldige jongenskamer .
    Dat bootje vind ik heel mooi , ongelooflijk dat dit ook van de kringloop komt .
    Kortom , jouw jongens hebben een super coole kamer
    Zonnige groet
    Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Waaaaaaaaaaaaaaaaauuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuw! Wat een super kamer voor de jongens is het geworden! In een woord: GEWELDIG!!!! (En dan op zijn Kameleon's 2 film, met een zachte G)! Groet'n vrouwe Papenborg, Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ontzettend mooi Monica!! Het bed maar ook alles er om heen! Geweldig zo jij alles bij elkaar weet te zoeken, het is echt in alle opzichten een stoere jongenskamer! Mn complimenten.......
    Wat zullen je jongens daar blij mee zijn! Is nu je huis helemaal af zeker?

    Groetjes en een heel fijn weekend!
    Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat is de jongenskamer stoer geworden. Mooie kleuren heb je gebruikt, ook de details en accessoires zijn super !
    Je plaatst van die mooie en uitgebreide posten, vind het altijd erg leuk om hier te kijken en te lezen. Dus graag tot een volgende keer ;-)

    Fijn weekend alvast, lieve groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie post en fo'to's weer Monica!! Je hebt zo leuke en unieke stijl! Wat een mooie kamers hebben de jongens.. Ik begrijp dat ze super blij ermee zijn!!

    Liefs Lieke
    http://robust-posch-wonen.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ook deze kamer is GWELDIG, zo mooi alles op elkaar afgestemd! Hele stoere elementen zorgen voor eenheid, maar vooral dat authentieke dat elke kamer bij jou in huis uitstraalt!
    Top!
    Die leren helm met bril (!) wanneer je die ooit beu bent....:-)
    Fijne vakantie! Groetjes Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De jongenskamer is prachtig geworden. Mooi ingericht! Past allemaal weer mooi bij elkaar. Ik snap dat de jongens er blij mee zijn.
    Groetjes Carola

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw....die is mooi geworden: echt een stoere jongenskamer!
    En zo zie je maar: wie wat bewaard die heeft wat en dan hoeft het helemaal niet zo duur te zijn!
    Weer een mooie "make over" geworden. En....ga je je nu vervelen in de vakantie of heb je nog een hoekje over in huis?
    Fijne vakantie en idd: knuffel elkaar nog maar eens extra!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een prachtige jongenskamer is het geworden, Monica! Heel mooi allemaal. Zeker dat raampje in de kast, heel origineel. Geniet van de vakantie en we knuffelen elkaar elke dag, het zou zo je laatste kunnen zijn?! Sterkte, Monica!

    Lieve-Groetjes, Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie stoere kamer zeg !!!..en nou heb toevallig de parels online besteld vanmorgen voor het honden kussen...was echt nodig.....en ja zo erg die vliegtuigramp...je denkt bijna nergens anders meer aan...triest gewoon...geniet van een heerlijk weekend lieverd...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Monica,
    Wat is de kamer mooi geworden zeg. Dat bed vind ik super stoer. Trouwens heel erg leuk dat jouw jongens een kamer delen en in een stapelbed slapen. Dat hadden we vroeger thuis ook...
    De kleuren van de kamer zijn prachtig en maken het tot een rustig warm geheel. Je accessoires vind ik ook super mooi... Dat kleine zeilbootje... zo lief. En je plafondlamp is ook prachtig...
    Ik zeg steeds mooi en prachtig, maar ik kan geen andere woorden bedenken haha... Ben bijna jaloers op de kamer...
    En dat het raampje verkeerd om hangt, wat maakt het uit...haha...
    Ik wens je een heerlijk weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het klopt weer helemaal, geweldig stoere kamer!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het is met recht een stoere jongenskamer te noemen. Fijn dat het bed er dan eindelijk is, het is nu lekker af. Alles is heel mooi op elkaar afgestemd!
    Fijne vakantie, liefs Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Even een korte reaktie want we gaan morgenochtend heerlijk met vakantie. Maar Monica wat heb je het weer geweldig voor elkaar. Wat een heerlijke jongenskamer
    Een fijne vakantie met je gezin. We horen elkaar weer na de vakantie dan hoop ik ook weer wat meer inspiratie te hebben.
    Liefs anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat ziet het er weer mooi en gezellig bij je/ jullie uit, altijd heerlijk om bij jouw de veranderingen in huis te bekijken, fleur ik weer van op, :-) ( de jongens zijn trots op hun moeder zeker weten :-) )
    Ja, Wat erg , geen woorden voor met deze inderdaad ohh zo moeilijk te accepterende vliegramp. Er is altijd wel iemand in je naaste omgeving die iemand is verloren bij die vliegtuigramp zo mijn man, zijn stief tante, verloor haar middelste dochter met haar man en hun 17 jarige zoon, op weg naar hun vakantie bestemming. Het is niet te bevatten in 1 keer een hele Fam. weg, leeg huis waar voorheen een lief gezin in woonde is weg.
    Zo veel gezinnen vol verdriet en ongeloof.
    Houd elkaar goed vast, een knuffel is zo intens daar zijn geen woorden voor nodig.
    Liefs Nicole XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een superbed, Monica! Heel mooi!
    De jongens hebben echt een stoere kamer gekregen.
    Ik vind die lade ook heel leuk en dus ook nog eens prachtisch voor een slapend vriendje of zo.
    Mijn complimenten!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Het is een mooie stoere kamer geworden, de kleur Corno is een prachtige kleur en mooi met Nero. Het steigerhouten bed staat super wat een rust straalt het uit! Fijne vakantie en leuk is het knopenbad hè....ik ga er wel een s'morgens vroeg wel eens zwemmen.
    Fijne vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Supermooi geworden, veel zorg aan besteed en dat zie je ook terug. Goed hoor!
    Ja die ramp daar wordt je stil van, er lijkt geen einde aan de slachtoffers te komen.
    Bizar dat zoiets kan, het wordt steeds gekker.

    Geniet van jullie vankantie,
    groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Prachtig !!!! Het bed .. de muren .... alles eigenlijk en ik ben ook helemaal weg van de sterretjes !

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Monica, mijn complimenten de jongenskamer ziet er schitterend uit.

    Prachtige elementen heb je erin gebracht en het zeilbootje vind ik echt super.

    Wens je een fijne vakantie, geniet ervan.

    Lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Super gaaf zeg! het vloerkleed is ook top!
    Ik wens je een hele fijne vakantie:-)

    Liefs, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Je hebt jezelf weer overtroffen, Monica. Had er natuurlijk al wat van gezien, maar wat is het een geweldige jongenskamer nu hij klaar is. Ik vind het kleed heel leuk en lekker praktisch. Ga ik noteren. Alles past zo goed bij elkaar, kan me voorstellen dat ze blij zijn met hun kamer.
    Ja, laten we elkaar maar extra knuffelen, voor je het weet kan alles zo maar heel anders zijn!
    Heb een fijne vakantie met je gezin, geniet ervan!
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Goed gedaan Monica! De jongens kunnen weer jaren vooruit in deze stoere en gezellige kamer!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een mooie stoere jongenskamer is het geworden Monica! Het bed is ook prachtig! Je hebt het weer prima voor elkaar!

    Ik wens je een fijn weekend!
    Groet, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  29. zoooo wat een lange post! leuk, leuk!
    alles is in stijl en heel stoer geworden, ik zie heel veel moois:)))
    dat kleed vind ik echt heel gaaf, nooit gezien, dank je voor de tip.
    en je poef vullen, dat heb ik nooit geweten, ze zijn wel errug leuk hoor!
    lief je dochter;-)
    de sterren zijn goed gekozen op je deur, vind het zowieso een origineel idee.
    kortom : missie helemaal geslaagd!!
    groetjes, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hoi Monica.

    Wat een geweldig stoer bed.
    Kan me heel goed voorstellen dat jouw jongens hier heel lekker in kunnen slapen.
    En de kamer is prachtig geworden!
    Ik wens jullie een hele fijne vakantie.
    Hier in het noorden zijn er alweer 3 weken voorbij.

    Liefs Vittoria.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een ontzettende mooie kamer is het geworden! Alles klopt. Je zoontjes zullen er wel superblij mee zijn.
    Hele prettige vakantie gewenst. Niet te lang wegblijven hoor... ik kijk altijd uit naar je nieuwe blog haha

    Groetjes van Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  32. De jongens zijn zeker fier op hun stoere kamer! Heel mooi geworden, proficiat met het resultaat. Fijne vakantie, grtjes Mien

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Monica, ik kom bijna niet aan bloggen toe....maar wat hebben je zonen
    toch een geluk met zo'n mama....wat een prachtige kamer hebben die ....!!!
    héél fijne zondag nog
    liefs
    Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Geweldige stoere jongens kamer.
    Heel mooi allemaal.
    Als ik ooit een ander interieur wil bel ik jou.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  35. gave jongenskamer geworden zo!
    wij hebben het bed voor zoonlief ook bij Jorg vandaan, al zo'n 4 jaar geleden.. toen waren ze nog niet zo groot en bekend... en sterren, ja daar ben ik dol op!
    past altijd, overal en bij alle leeftijden ;-)

    groetjes Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Ook deze kamer is super mooi en stoer geworden! Ik snap dat de jongens er blij mee zijn.
    Liefs Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wat een mooie tijdloze kamer! Het bed is ook super mooi. Maar ik ben vooral fan van het prachtige sterrenkleed!
    Fijne dag! Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Hoi Monica, wat is de kamer ontzettend mooi geworden! Alle accessoires passen ook nog geweldig mooi. Wat ik altijd zo leuk vind om te zien bij je, is dat je wel veel natuurtinten gebruikt, maar zeker ook niet bang bent om kleur toe te voegen. Dat maakt het eindresultaat altijd uniek en nooit saai. De jongens zullen wel trots zijn op hun mama! Liefs Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen
  39. In een woord geweldig. Wat zullen de jongens blij zijn en natuurlijk niet te vergeten mama. Je huis is werkelijk overal een plaatje.

    liefs, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Ik zeg, in een woord,. zoals alles bij jou " Prachtig"!! Gr Jac...

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Wauw!! Echt een stoere jongenskamer!! Alles wat ik zie is mooi, en uniek! Wat zullen ze daar heerlijk slapen en gamen ;-))
    Groetjes Fleur

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Lekker stoer bed en ik vind die kist zo ook veel mooier geworden. Maar wat het sfeertje vooral zo speciaal maakt zijn alle leuke vondsten bij elkaar die het tot een uniek een mooi samenhangend geheel maken. Daar mag je zeker trots op zijn, net zoals je jongens.

    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Hallo Monica, mede dankzij jouw mooie blog ben ik afgelopen weekend zelf een blog begonnen onderderietenkap.blogspot.nl, ik zou het leuk vinden als je een kijkje kwam nemen, Groeten, Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  44. In 1 woord geweldig! Ik vroeg mij af welke kleur je op de muren hebt zitten qua kalkverf. Ik wil graav een betonlook en dit komt aardig in de buurt. Ik hoor het graag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat heb ik heel duidelijk omschreven onderaan de post, er staat zelfs een foto bij van de verfpotten ;-)

      Verwijderen