maandag 5 oktober 2015

Een kleine glimp


Nog steeds ben ik bezig met onze slaapkamer, maar het eind is in zicht.
Ik kan vast deze foto laten zien.


Ik ben wel helemaal klaar met verven,
maar verder is het nog rommelig.
Zo moeten de verwarmingen weer opgehangen en aangesloten worden,
het nieuwe ophangsysteem voor de overgordijnen gemonteerd
en ik ben nog met nieuwe lampenkappen bezig.

Ik heb een druk weekend gehad, dus heb ik niet kunnen doorwerken.
Ooh zucht en dan wil je het zo graag afmaken hè.
Vandaag ook weer zo'n chaotische dag en weer niks kunnen doen.

Als de kinderen uit school komen wordt het nog chaotischer.
Zo moest ik de oudste helpen met z'n spreekbeurt instuderen,
moest de jongste naar de hockeytraining en ergens daartussenin
komt ook de middelste thuis.
Om 16.15 had ik met de oudste een (nacontrole)afspraak bij de othodontist.
Je krijgt altijd keurig twee dagen van tevoren een herinneringsmail.
Dat is ideaal voor mensen zoals ik, ooh ja overmorgen naar de ortho
en dan staat er ook nog met uitroeptekens onder:
Zorg dat je op tijd bent!!!!!

Dus ik tegen Symen zeggen: haal even snel een washand door je gezicht,
poets je tanden, schoenen aan en pak dan je fiets!
Zo meldden we ons even later hijgend aan de balie,
ik was blij want we waren echt keurig op tijd.
Zegt de baliemevrouw dat Symen helemaal geen afspraak heeft.
Sta ik daar dus gewoon met het verkeerde kind,
oeps... de afspraak was dus voor Kay.
Ooh schaam, schaam, heb ik die mail dus maar half gelezen.
Typisch iets voor mij hoor, what's new :-(

Gelukkig kon de baliemevrouw er wel om lachen hoor.
We maakten een nieuwe afspraak voor woensdag aanstaande.
Ze riep me lachend na dat ik dan wel het goede kind mee moet nemen.
En Symen? Zijn afspraak is pas in november.

Om half vijf waren we terug en maakte ik snel bovenstaande foto.
Het licht was niet al te best meer en daarom heb ik ook niet meer foto's gemaakt.
De kalkverf over het behang heen heeft wel heel goed uitgepakt hoor.
Ik vind het heel leuk geworden.
De kleur is nero en op de kast ook, alleen dan in de krijtlak.


Vorige week kreeg ik een verrassende reactie op mijn blog van Cora
(van de blog Veilig Oord).
Zo leuk want ik heb haar gemist en ik ben vast niet de enige.
Ze is een nieuw blog gestart met weer van die mooie sfeerfoto's,
prachtige verhalen en ook Woef gaat weer veel voorbij komen.
Ze heeft er weer helemaal zin in, nemen jullie een kijkje?

Superleuk lieve Cora, welkom terug!!
Veel plezier en succes met je nieuwe blog.

Ook kreeg ik vorige week een mail van Annemiek.
Zij heeft sinds kort een webshop en staat regelmatig op fairs.

Ook houdt zij een blog bij over haar avonturen.

Ze is nog bezig de volgersknop (Google Friend Connect)
op haar blog te zetten. Aanmelden lukt dus nog niet.
Dat is een bekend startersprobleem, ik heb daar toen ook zo mee gestoeid.
Misschien willen jullie ook hier vast een kijkje nemen en haar welkom heten.

Ik ga deze week de laatste klusjes op de slaapkamer afmaken,
zodat ik volgende week het eindresultaat kan laten zien!


Een fijne week allemaal!!!!

Liefs Monica

46 opmerkingen:

  1. Het zal je woensdag niet meer overkomen dat je met het verkeerde kind naar de ortho gaat, vermoed ik zo ;-). Ik weet nog wel dat ik mij een aantal jaren terug net een taxi edeijf voelde, je holde na schooltijd met de kinderen vaak van het een naar het ander. Nu heb ik dat veel meer 's avonds en 's nachts...als de jongste bij een van haar vriendinnen gaat chillen. Zij wonen allemaal buiten ons dorp en dan wil ik absoluut niet dat ze in het donker alleen over straat gaat.

    Mooi te horen dat kalkverf ook prima over behang gaat...dat kan een uitkomst zijn wanneer je een wand liever niet wil stucen.

    Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Monica, ik ben ook bezig met de slaapkamer maar het schiet niet op. Zit al weken tegen de verfpotten en ladder aan te kijken, kan niet lekker doorwerken met mijn rsi armen. Steeds een stukje en dan moet ik weer stoppen, grrrrrr.
    Die drukte met de kids herken ik , ik zette ooit mijn jongste af op het schoolplein en ging een middagje winkelen....niet wetende dat de kinderen vrij waren ivm een studiemiddag. Flinke blunder als je zelf werkzaam bent in het onderwijs.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi hoekje en de stoel helemaal geweldig,ben benieuwt naar de rest.

    Groetjes,

    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze hoek ziet er al weer heel mooi uit. Mooie kleuren. Ik moest Door jou verhaal terug denken aan de tijd dat onze kinderen jong waren. Al die afspraken en het halen en brengen haha. Ik was daar nooit zo goed in, altijd te laat of vergat ik de afspraken. Maar nu mis ik dat wel soms, ze zijn zo snel groot.

    Groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jij leest de volgende keer de volledige mail hihihi.
    De slaapkamer wordt een plaatje, zonder meer. Ben heel benieuwd naar het eindresultaat. Succes met de chaos, nog even en dan kun je ff een weekje bijtanken in de herfstvakantie.
    Fijne dag
    liefs Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben wel heel benieuwd hoe je kalkverf over behang heen doet. Moet je dan ook gewoon primen? Prachtig ziet het er uit 😍

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben wel heel benieuwd hoe je kalkverf over behang heen doet. Moet je dan ook gewoon primen? Prachtig ziet het er uit 😍

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jazeker altijd de primer gebruiken anders wordt het niet mooi!

      Verwijderen
  8. Wha sorry maar moest ook lachen hoor, ik zie het al voor me dat jij met het verkeerde kind bij de ortho bent hihi zou mij ook kunnen gebeuren. Die stoel is gaaf, prachtig kleuren pallet, ben ook zo benieuwd naar de foto's en nu krijtverf op je kast? Ik ben benieuwd :-) liefs Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haha, ik zie het al voor me...bij het lezen dacht ik al dat je toch alles gecoverd had, maar nee, deze zag ik ook niet aankomen, hilarisch! Orthodontist-afspraken....ik zal blij zijn als de jongste er van af is, terwijl hij binnenkort pas begint...De middelste is aan de laatste behandelingen toe en begon toen de oudste net klaar was, na drie jaar, pffff. Maar het resultaat is verbluffend en daar doe je het toch voor, die prachtige glimlach (terwijl jouw glimlach verbleekt als je gestresst met het verkeerde kind aan komt hollen, haha).
    Maar je slaapkamer wordt mooi....die moet toch zeker bijdrage aan een hele grote glimlach als ie klaar is...kan niet anders bij jou...deze preview beloofd genoeg! Kom op, nog even op je tanden bijten....ehum...
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Tsja, ik vind het helemaal niet gek hoor. Zou zo maar een actie van mij kunnen zijn. Ik vind het nog bewonderingswaardig dat je ook nog zoveel tijd hebt om van alles in je huis te doen. Echt, ik wil mijn slaapkamer al vijf jaar lang een beurt geven. Het behang daar zit er al meer dan tien jaar op. Ook wil ik het bed verven, maar wanneer??? En dat leuke stoeltje. Zo één heb ik er ook, al een paar maanden maar hij staat al die tijd onaangeroerd op zolder.
    Geef ik je zo weer wat moed? Ik denk dat jij je zaakjes prima in orde hebt, en vergissingen horen erbij met zo'n druk leven.
    Maar kalkverf over het behang heen? Dat lijkt mij ook wel wat, dan hoeft dat er dus niet af. Maar zie je dan de naden niet erg zitten?
    Groetjes,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hai Barry, bij dit schuimvinylbehang (met van die ornamenten) zie je geen naden en bij glasvezelbehang (met reliëf) ook niet, maar bij glad behang dus wel en eigenlijk weet ik wel zeker dat kalkverf dan niet mooi wordt, omdat de naden dan extra zichtbaar zijn. Op mijn muren zie je geen naden, ook niet nu er kalkverf op zit.

      Verwijderen
  11. Hihihi....lachen...dat zou mij ook best kunnen overkomen.
    Ben benieuwd naar het totale plaatje van jullie slaapkamer. Het kan niet anders dat het weer super mooi uit gaat zien. Wat je laat zien is al een prachtig plaatje!

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ha, ha....wat een verhaal van die orthodontist. Kan me voorstellen dat je dan even baalt omdat je de mail niet goed las. Dit soort dingen gebeurt iedereen wel eens hoor. Later altijd leuk, zo'n verhaal!
    Je slaapkamer wordt vast en zeker weer heel mooi. Ik ben echt benieuwd. Fijn dat de verf over behang heen kan. Dat zal vast voor heel wat mensen handig zijn om te weten. Hier heb ik helemaal nergens behang en dat vind ik wel zo prettig, eerlijk gezegd. Zeker als je van kleur wilt veranderen.
    Ik ga eens naar het blog van Cora kijken. Ik las graag bij haar, maar toen ze met die religieuze onderwerpen begon ben ik afgehaakt. Dat is niet ieders "ding".
    Ook de webshop ga ik bekijken. Inmiddels is er wel een overvloed aan webwinkels, heb ik het gevoel. Ik kan het verschil dan ook vaak niet ontdekken.
    Heel veel succes met alles waar je mee bezig bent. En: rustig aan hoor, dan breekt het lijntje niet!
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dan sta je wel even mooi te kijken aan de balie bij de orthodontist........ maar ze zullen het vast wel vaker meegemaakt hebben.
    Blij dat wij indertijd ongeveer naast de tandarts/orthodontist woonden, kon zoonlief er zelf naartoe :-)
    Ik ben momenteel de woonkamer aan het verven, doe dit met VT-Wonen matte muurverf over glasvliesbehang en dat gaat gelukkig prima zonder primer. Hoop het deze week af te krijgen.
    Succes verder met je slaapkamer, hij wordt vast prachtig.
    Groet, Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik heb erg gelachen om je verhaal met het verkeerde kind bij de afspraak van de ortho aan te komen, en zag het al helemaal voor me.
    Je slaapkamer word mooi hoor, mooie kleur heb je gebruikt voor de muur en kast.
    Wat heb jij op de vloer liggen?
    Wij gaan in december onze slaapkamer verbouwen maar zijn er nog niet over uit wat er op de vloer komt.
    Succes met het afmaken van de slaapkamer.
    Liefs Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zijn grenen planken (die liggen er al 11 jaar), in mijn volgende post zal het allemaal beter zichtbaar zijn. Het is een fijne vloer en ik laat m lekker onbehandeld, ik knoei er van alles op, ook verf hoor, maar dat schuur ik er zo weer af ;-)

      Verwijderen
  15. Jullie slaapkamer ziet er al goed uit, Monica! Leuk dat je Cora`s weblog promoot, ik ben gelijk volger geworden. Fijne dag nog..

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hahaha jij hebt het veel te druk met dat geverf, dan raak je in de war pffff. Ziet er al leuk uit hoor, ik heb op onze slaapkamer gewoon kalkverf over de stucwand gezet, is ook best leuk geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hahaha , dat zal wel dat je daar met een rode kop stond . Het blijft een leuke anekdote waar je binnen een paar jaar wel heel hard zal om lachen .
    Ik herken het helemaal hoor , op een bepaald moment lopen we onszelf voorbij .
    Ik(wij ) moeten onszelf ook wel eens dwingen om te klussen , na een zware werkdag heb je niet altijd nog de moed of tijd om verder te werken .

    Wauw , jouw ene foto zegt al zoveel , het word prachtig .
    Wij hebben ooit kalkverf over vliesbehang gedaan en dat ging prima .
    Extra benieuwd naar de volgende post
    Groetjes
    Christel , Garcya's place

    BeantwoordenVerwijderen
  18. De eerste foto lijkt heel goed, Monica!
    Ik moest wel lachen om je verhaal over de orthodontist.
    Soms ben je gewoon te druk of wil je te graag even iets afmaken of heb je net even te veel tegelijk.
    Ben benieuwd om het eindresultaat van je slaapkamer te zien.

    Liefs, gerry

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh zo herkenbaar, ben je blij dat je op tijd bent ben je met de verkeerde zoon. Het is wel hilarisch. Gelukkig kon de receptionist er ook om lachen. Dit gebeurt je niet zo snel nog een keer. Het doet mij denken aan de tijd dat Dominique naar een verjaardagsfeest ging en ze in alle haast gebracht moest worden omdat het al veel te laat was. Snel werd ze door Rob weggebracht. Niets aan de hand dacht ik nog. Halen we haar later op bleek het kadootje nog ergens thuis te liggen..... het schaamrood stond op mijn kaken kan ik je vertellen.

      Je slaapkamer, wat ik er van zie, heeft een geweldige sfeer.

      liefs, Marjan

      Verwijderen
  19. Volgens mij us het niet helemaal goed gegaan.
    Hahaha dat krijg je als je even snel wilt reageren.!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Haha....Monica, ik denk dat ze wel vaker met dit soort verstrooide mensen te maken hebben.
    Ze zullen ongetwijfeld gelachen hebben...
    Je bent dus ook druk bezig met van alles.... Hier komt er ook steeds iets tussendoor. Het komt er gewoon niet van om eens lekker te schuiven met spullen.
    Morgen weer de hele dag druk met gordijnen maken voor zoonlief!! Dat bedoel ik met het word steeds drukker. En je doet het met alle liefde hoor, maar een week heeft nog steeds 7 dagen.
    Ben net thuis van het werk, en nu boodschappen doen en voor je het in de gaten heb weer tijd om de keuken in te duiken,

    Ben heel benieuwd naar je kamer.
    Liefs lia

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hahah, je laat me lachen..ik had je gezicht wel willen zien! Wat leuk dat je behang ook onder kan kalken!! Enne bedankt he! Ik heb zin om weer snel een berichtje te maken met de nieuwe dingen en zo.
    Groetjes Cora

    BeantwoordenVerwijderen
  22. en je bent nog geen eens zwanger? :)) ik heb het heel erg gehad in deze zwangerschap...erg is dat he? ik herken me er wel in:) doet het altijd weer leuk op een verjaardag;-) jij hebt dus ook over je behang heen geschilderd, gaat goed toch? ik vind het juist apart dat je het relief er dan nog inziet, weer eens wat anders:)
    t ziet er al goed uit, je pakt het wel goed aan zeg! zoiets doe ik altijd maar half half....:)
    ben benieuwd naar het totaalplaatje

    groetje,s Inge R

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Had je je verfkwast niet in de hand bij de orthodontist?
    Alleen dit stukje muur is al een zucht waard....wauw...als dit het voorproefje is van de hele sfeer...?

    Liefs Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Dat ziet er mooi uit, je slaapkamer! Dus de kalkverf kan zo over het behang heen? Heb je het dan nog voorbehandeld? Ik ben benieuwd hoe het er verder uit gaat zien!
    En wat een verhaal over de afspraak bij de ortho, haha heb er smakelijk om gelachen!

    Groet, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Nou...die foto beloofd wat...sfeervol zeg.
    Met heimwee kijk ik soms terug, naar toen hier de kinderen nog jonger waren...het gaat toch zo snel, geniet er maar van...
    Fijne Avond nog.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hahahahahaha....het verkeerde kind heb jij weer ..hihihihihi....liefs fijne week x

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat je laat zien ziet er al heel mooi uit, Monica!
    Gaaf dat je over het behang heen hebt geverfd...
    Nog even doorzetten en idd.schoonmaken achter de radiatoren en kasten kon geen kwaad..haha!

    Tja, dat zou mij noooooit overkomen, het verkeerde kind.....toch???;)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ha haha, ik had je gezicht wel willen zien. Gelukkig ben ik niet de enige die zo verstrooid is.

    Ben benieuwd naar de eindresultaten van de slaapkamer.
    Liefs Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Héél leuke post Monica... zal bij velen héél bekend over komen,
    een héél druk gedoe met kinderen ... een mens kan al eens verstrooid
    zijn hé :-)
    Héél benieuwd naar de rest van de kamer, ziet er veelbelovend uit ...
    héél fijne dag nog
    Liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  30. De preview van je slaapkamer maakt nieuwsgierig naar meer!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Dat stuk muur ziet er heel fraai uit! Ben heel benieuwd naar de rest.
    Handig dat het ook over behang kan.Ga ik onthouden!
    Groetjes,Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  32. De eerste glimp ziet er al geweldig uit.... ik ben nieuwsgierig naar meer....

    Groetjes, Inge
    de knotwilg

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Oh wat een goed idee! Ik heb ook zulk behang op onze slaapkamer, zwart! Vind het zwart nu zo hard worden, wie weet ga ik t ook eens proberen....

    Wat leuk dat Cora weer terug is! Ik ga zeker ook de nieuwe blog weer volgen! Heb ze ook gemist 😉

    Veel succes verder hoor met jullie slaapkamer, heb glimlachend je verhaal gelezen over de Orto 😊 Leuk dat je dat met ons deelt, gelukkig ben ik van de orto bezoeken af.......

    Liefs, Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Daar ben ik weer.... Mag ik je nog wat vragen? Verf jij de plint ook gewoon met kalkverf of doe je dat dan met lak?

    Groetjes, Inge
    de knotwilg

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ha.....lachen! Mij zou hetzelfde kunnen overkomen.....alleen heb ik geen kinderen meer in die leeftijd. Maar een hoofd dat nog wel eens iets vergeet (te veel om in op te slaan denk ik)
    Wat is die glimp van je kamer al mooi.....ben benieuwd naar de foto's als het af is! ( En denk je niet dat het door het verven komt dat je je hebt vergist? Ik word al moe van je als ik dit lees....waar haal je de energie vandaan!)

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat een herkenbaar verhaal ja dat is lachen zou mij ook zomaar kunnen gebeuren niet met aandacht lezen om dat je met hele andere dingen bezig bent .
    Dat inkijkje inde slaapkamer lijkt al mooi !!! jii bent ook echt een van alles kunnen .
    H gr v ,Truus de Jong .v ,atelier t, Opslag .

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Hopelijk kun je na zon chaotische week heerlijk met je benen op de bank vanavond.
    Ziet er goed uit je eerste kijkje in je opgeknapte slaapkamer!
    Hoop voor je dat het snel opschiet!
    Fijn weekend!
    Liefs, Lydai

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Gelukkig heb de ortho fase even achter me liggen met de oudste, ik vond het ook altijd een heel gedoe, en zo vaak hè, maar gelukkig ben ik niet de enige verstrooide moeder haha! Ben reuze benieuwd naar je slaapkamer, ziet er al goed uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. hahaha al dat geren ach tis ff zo herken dat is allemaal voor het goede doel hahaha prachtige foto heerlijk sfeertje maar dat kan je zeker aan jou overlaten ... even wat posten bijgelezen na deze lange tijd van afwezigheid ... je lampenkap is super geworden leuk om te doen vroeger een workshop gevolgd zelf maken is goedkoper en nog mooier je kan het aanpassen aan je sfeer behang of stof die je over heb ... deze manier is natuurlijk mogelijk maar gewoon een kap een mal maken insmeren met verdunde houtlijm vaak goedkoper dan textiellijm ;-) en het stof of behang of de oude kap plakken is nog goedkoper ... als je kap natuurlijk nog helemaal goed is he .... toevallig heb ik net een hanglamp gemaakt voor 1 van mijn dochters met roze wafelstof en een schemerlampkapje ... van een bestaande kap dus kost alleen je stof en afwerkband ... mal maken is super makkelijk ... een krant pen en je kap heb je daarvoor nodig ... maar hoe je het ook doet is en blijft het mooist dat je het zelf kan maken in de sfeer die bij jou past ....fijn weekend lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Ik heb even bij je teruggelezen en zie nu dus dat je al een aardig tijdje met je slaapkamer bezig was. Wat is die muur mooi geworden. Ja, als je dan lekker bezig bent, wil je eigenlijk achter elkaar door hè. Maar dat gaat nu eenmaal niet altijd. Wel om te gillen natuurlijk dat je met het verkeerde kind keurig op tijd bij de afspraak was..
    Succes met de laatste loodjes van je kamer.
    Fijn weekend, geniet ervan...
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Haha ik moest erg lachen om je verhaaltje..
    je slaapkamer ziet er al erg mooi uit!
    Mooie kleur ook zeg..
    Groet, Leonie

    BeantwoordenVerwijderen