zaterdag 4 januari 2014

Mijn eerste blogjaar.





Allereerst wil ik al mijn volgers een heel fijn 2014 toewensen,
met heel veel geluk, liefde en gezondheid!!
Ik ben altijd heel blij als het weer januari is,
dat vind ik een heerlijke maand.
Maandag begint het normale leven weer, de vakantie is dan weer voorbij.

Ik had deze vakantie veel plannen,
maar zoals gewoonlijk liep het toch allemaal weer anders.
Natuurlijk kwam dat vooral doordat alle feestdagen midden in de week vielen.
Het zijn dan rare weken en de vakantie is om voor je het in de gaten hebt.
Dat is ook niet zo erg hoor, ik verlang toch wel weer naar een normaal ritme.

Op 23 januari vier ik mijn eerste jaar als blogger.
Het is leuk om dan eens de balans op te maken.
Wat is er allemaal gebeurd in dat eerste jaar?
Hoe begon het eigenlijk?

Ik zat vorig jaar bij Huisje Kijken te kijken en 
zag daar een foto van het huis van Martine impression-lifestyle.blogspot.nl
Ik herkende die foto van facebook en zo kwam ik op haar blog
en ook weer op andere blogs terecht.
ik dacht, goh dat is leuk, dat zou ik ook wel willen!
Ik heb toen mailcontact gehad met Martine
en zij introduceerde mij toen in Blogland als nieuwe blogger.

Ik vond het doodeng, want als beginner moet je eerst goed wegwijs worden,
maar al doende leerde ik en dat ging best snel.
Ik was wel bang dat ik als nieuwkomer niet geaccepteerd zou worden,
dat niemand het interessant zou vinden om mij te volgen.
Dat was natuurlijk helemaal niet nodig!!

Het is heel snel gegaan, nadat Martine mij aan volgers heeft geholpen,
ik ben haar daar nog steeds dankbaar voor.
Ik ben compleet blanco met bloggen begonnen,
ik was dus geen stille volger van andere blogs, dus 'kende' nog niemand.
Al snel kreeg ik hele enthousiaste reacties
en kwam erachter hoe leuk en inspirerend wederzijds bloggen is.
Ik vind het altijd superleuk om reacties te krijgen,
dus probeer ik ook bij anderen zo vaak mogelijk
een reactie achter te laten.





Het bloggen heeft geresulteerd 
in een reportage in de
Wonen Landelijke Stijl 
editie 5 okt./nov.
De fotograaf was hier 12 maart.
Het was een superleuke,
maar ook spannende dag!!






Ook mijn gewonnen reis naar Venetië
(die ik in mei won bij een facebook fotowedstrijd van Carte Colori)
was een absoluut hoogtepunt!!


We willen dit jaar nog een keer terug
en dan weer in oktober, ik vond het een ideale maand!!


Welke posten van mijn blog zijn nou het meest bekeken in 2013?
Op nummer 3 staat de post die ik maakte van 
De Beukenhof-antiek en interieur in Woudenberg.
Heel veel bekeken, maar liefst 2704 keer!!


Klik op de link om deze nog eens na te lezen.


Op nummer 2 staat de post van onze woonkamer
4161 keer bekeken.




En op nummer 1 staat....
hoe kan het ook anders, dat is de post over muurvuller en tegellijm.
5246 keer bekeken.



Deze post wordt nog iedere dag heel vaak bekeken,
dus het aantal pageviews blijft oplopen.
Een hele grote verkeersbron daarvan is de site www.welke.nl
Er is een ware rage ontstaan om vazen, potten, lampen, enz.
te bewerken met tegellijm of muurvuller.
Zo gaaf is dat, het geeft ook een superleuk effect!!

Het is ook leuk om in de statistieken te zien hoe het aantal pageviews
is opgelopen in de afgelopen 12 maanden,
het laatste kwartaal zijn er ruim 35.000 pageviews per maand geweest.
Natuurlijk komen de meeste volgers uit Nederland, 
gevolgd door België
en daarna de Verenigde Staten.
Toen ik op 23 januari 2013 begon met bloggen,
had ik dit allemaal nooit durven dromen.

Ik heb wat bedacht om op die datum te gaan verloten onder mijn volgers.
Ik kocht laatst een heerlijk kookboek van Tessa Kiros
Ciao Bella- De smaak van Venetië


Een heerlijk kookboek!!
Tussen de recepten en de schitterende foto's
lezen we Tessa's dagboekaantekeningen over eten&leven in Venetië.












Natuurlijk staan hier ook de recepten voor de Spritz en de Bellini cocktail in,
deze drankjes dronken wij ook toen we in Venetië waren,
de foto's erbij komen van mijn posten die ik over Venetië maakte.


Tessa Kiros heeft een Finse moeder en een Grieks-Cypriotische vader
en is in Londen geboren.
Toen ze 4 jaar was verhuisde het gezin naar Zuid-Afrika
en op achttienjarige leeftijd ging Tessa zelf reizen.
Ze leerde alles wat ze te weten kon komen over culturen en tradities over de hele wereld.
Ze kookte voor restaurants in Londen, Sydney, Athene en Mexico.
Tijdens een reis door Italië leerde zij de taal en ontmoette ze haar echtgenoot
en met hem en hun twee dochters woont ze tegenwoordig in Toscane.
Ze noemt het Italië zo graag huis thuis!!
Ciao Bella is Tessa's vijfde boek.

Het is echt een boek om te smullen.
De foto's vind ik fantastisch, omdat ik veel herken van toen ik in Venetië was.
Ik heb het boek nog een keer gekocht om te verloten onder jullie.
Bij lekker wonen hoort tenslotte toch ook lekker eten?
Ik vond dit boek echt toepasselijk om te verloten om 
mijn eerste blogjaar te vieren.

Wil je kans maken om dit geweldige boek te winnen,
laat dan een berichtje achter.
Je hoeft geen andere ingewikkelde dingen te doen hoor,
ik hou zelf ook van simpel ;-)
Je mag ook een mailtje sturen en daarin vermelden dat je kans wilt maken.
Op 23 januari maak ik dan bekend wie het boek gewonnen heeft!!


Om het cirkeltje rond te maken wil ik jullie graag voorstellen
aan een nieuwe blogster Johanna.
Johanna zocht laatst op Google naar dadeltakken
en kwam zo op mijn blog terecht.
Ze begon ook een blog.
Ik nam een kijkje op haar blog en we hebben nog even mailcontact
gehad omdat ze ook wat vragen had en ik haar nog wat tips kon geven.
Het leuke is dat ze ook uit de Betuwe komt.
Natuurlijk wil ik haar aan volgers helpen door haar hier te introduceren.
Dus wat Martine toen voor mij heeft gedaan,
doe ik nu een jaar later voor Johanna.

Dus Johanna, welkom in Blogland!!
Nemen jullie een kijkje op haar blog om haar welkom te heten?



Ik wens jullie allemaal een fijne zondag toe!!


Liefs Monica






59 opmerkingen:

  1. Hoi Monica,
    Allereerst de beste wensen voor 2014... en dat het maar weer een fijn inspirerend blog jaar mag worden.
    Leuk een post over het opmaken van de balans 1 jaar bloggen..je staat er versteld van hoeveel mensen je blog dagelijks bezoeken. Leuk vind ik dat.

    Leuk boek ga je verloten. Proficiat trouwens met je 1 jarig jubileum...dat er nog maar veel jaren mogen volgen, ik haal veel inspiratie uit je posten, daar wil ik jou eens voor bedanken.

    Ik ben al volgster geworden hoor van Johanna, ik had haar al ontdekt..leuke blog ook.
    Jij ook een fijne Zondag.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Monica,

    Voor jou en je gezin ook alle goeds gewenst voor dit nieuwe jaar!

    Ik ben nog altijd blij dat je met bloggen begonnen bent. Je hebt een mooi ingericht huis en je blogt volgens mij zoals je praat...ik vind je stijl van schrijven in ieder geval super leuk. Daarbij geef je ook nog eens heel veel inspiratie met al je ideeën. Het verbaast mij niets dat de post over de tegellijm en muurvuller het meest bekeken is.

    Je hebt een erg leuk blogjaar achter de rug, ik hoop dat ook dit nieuwe blogjaar jou veel leuks gaat brengen. Ik heb zojuist een give away gewonnen, dus hoe leuk ik kookboeken ook vind (volgens manlief is het een tic), toch doe ik deze keer niet mee. Bij Johanna heb ik mij inmiddels al aangemeld.

    Ik wens je nog een heel fijn weekend! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jij nog de allerbeste wensen voor 2014 met daarin hopelijk weer heel veel mooie blogjes! Via huisjekijken ben ik destijds ook begonnen met bloggen en was Lia mijn eerste volger, zo leuk. Dusse gefeliciteerd met je jubileum en tuurlijk wil ik graag mee doen met je give-away want kookinspiratie (zeker nu met die wat ingewikkelde menukaart) is altijd leuk. Heb ik alles gehad nu of nog wat vergeten, hmm ... ga eerst snel even kijken bij Johanna!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Monica,
    Allereerst de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar! Ga zo door met je blog ik vind het helemaal fantastisch en het geeft me veel inspiratie! Ik hoef niet in aanmerking te komen voor het kookboek .....koken is echt niet mijn hobby sorry :-(
    En natuurlijk ga ik ff bij Johanna kijken........veel succes dit jaar !
    Groetjes Margreet Heidstra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Monica, ik heb niet alleen je de post over je muurvuller-advies tig keer bekeken, nee ik heb ze ook uitgeprint en het hangt in de garage voor als ik weer een mooie pot tegenkom, dan weet ik weer hoe het moet ;-). Door blogs als ie van jou (waarvan ik dacht dat die al jaren zou bestaan, zo professioneel qua tekst en foto's) ben ik ook begonnen met bloggen!

    Jij hebt zoveel goede ideeën, een waanzinnig huis en schrijft heel prettig, ik volg je graag! Ooit hoop ik ook op zo'n mooie vloer als die van jou...!

    In December heb ik net een GIVE AWAY gewonnen en aangezien ik (nog) niet zo'n keukenprinses ben sla ik daarvoor over.

    Ik hoop op nog een actief blogjaar!

    Liefs Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke give-away,ik ben zeker en vast kandidaat! Ik volg je blog nu enkele maanden en ben echt fan! een fijn weekend nog...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Helemaal blij dat jij bent begonnen met bloggen !!...hihihihi...je huis is prachtig en ik ben een van de weinige denk ik uit blogland die de eer had het life te mogen zien !!..een prachthuis echt waar met een prachtvrouw die erin woont.....met haar leuke gezin !!...het was leuk je te mogen begroeten meerdere malen in onze winkel......gezellig.....!!...bedankt voor je inspiratie en leuke tips op je blog tot gauw lieverd...en oja ik doe heel graag mee met je give away...en ga even op het blog van Johanna kijken ...tot gauw lieverd...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie terugblik van je eerste blogjaar, Monica!
    Het is mij een plezier om je blog te lezen en je creatieve manieren te zien om je huis te verfraaien.
    Je hebt een leuke give-away, alleen ben ik helemaal geen kookster en ik heb net twee give-aways gewonnen, dus ik maak een pas op de plaats voor iemand anders.
    Ik heb een reactie bij Johanna achtergelaten en ga haar volgen.
    En natuurlijk ook voor jullie alle goeds in 2014!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Monica,
    Ik wens jou en je gezin een heel mooi 2014 toe!
    Wij zijn rond dezelfde tijd begonnen met bloggen....ik 15 januari 2013.....
    Wat vond ik het gezellig om met jou naar Seizoen&Stijl te gaan en daarna naar de Potstal en Mariënwaerdt......het was een topdag voor mij....
    Dat je zoveel mensen hebt die jouw blog bezoeken is voor mij geen verrassing....vanaf dat ik jouw blog ontdekte ben ik een liefhebber van jouw blog......elke keer weer prachtige posten met zulke mooie verhalen bij elke post....net zoals je nu doet met het kookboek, altijd wat extra achtergrondinformatie :-))) SUPER!
    Ik doe heel graag mee met deze give-away......
    Peter gaat maandag naar Italië en kan daar de smaak proeven van le Italiano.......
    Hij gaat een week snowboarden met een stel vrienden......
    Nou meis ik hoop dat je nog heeeeel lang blijft bloggen want het is elke keer een feestje om jouw posten te lezen......ik geniet er in ieder geval enorm van....
    Zo en nu ga ik eens bij Johanna kijken...lief dat je haar in blogland introduceert ;-)

    Liefs,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De beste wensen voor 2014!! Wat een super gave balans heb je opgemaakt. Ik kan me voorstellen dat je ontzettend trots bent op hoe ver je gekomen bent op bloggebied! Wat gaaf die reportage van je huis, de reis naar Venetië en zooovveeeel volgers! Mennn.. Ik vind je huis ontzettend gaaf, heb je hele blog al eens bekeken.. ;) Veel succes in het nieuwe jaar en ik hoop op nog meer inspiratie.
    Ik wil wel meedoen aan je give away! Een kookboek hoort zeker bij wonen!
    Groetjes Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Monica, Ik volg je blog al een tijdje als stille lezer met heel veel plezier. Je post met de tegellijm en muurvuller bracht mij op een idee. Ik heb er geen potten mee bewerkt maar ik kocht in okt. in Lourdes een oud mariabeeldje waarvan de onder- achterkant afgebroken was. Er stonden wat letters op dus eerst op google gezocht wie de maker kon zijn en toen met tegellijm het ontbrekende stuk weer opgebouwd, met muurvuller afgesmeerd, de ontbrekende letters erin gekrast en met verf alles weer op kleur gebracht. Je ziet er dus echt niets meer van. Je begrijpt dat ik erg blij was met deze post. Verder mijn beste wensen voor 2014 en ik hoop op heel veel inspirerende blogs dit jaar want jouw stijl spreekt mij erg aan. Leontine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Haaa!!! Daar is er weer ééntje! denk ik elke keer wanneer ik zie dat je weer een post geplaatst hebt! Lekker lezen, ik verheug me er elke keer op: je beschrijft alles zo leuk en die ideeën van je......wat een inspiratie krijg je daarvan!
    Wat heb je in 1 jaar al veel meegemaakt zeg, leuk om dat terug te lezen. En een reuze opsteker voor je als je ziet hoeveel aantallen er zijn die je lezen.
    Ik wens je nog veel succes voor het komende jaar en eh.....hou vooral niet op hè!!
    O ja, ik heb me aangemeld als volger bij Johanna.

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Eerst wil ik jou en je gezin een heel gelukkig, gezond en creatief 2014 wensen!
    Van harte met je 1 jarig blogjaar. Wat heb je veel bereikt! Ik heb vooral van je verhalen over Venetië genoten en ook niet te vergeten de post over de tegellijm! Je hebt daarmee heel wat teweeg gebracht in blogland. Ook vond ik het super dat je mij een opdracht gaf om een omslagdoek voor je te haken. Je post hierover heeft me nog een aantal opdrachten opgeleverd! Bedankt Monica! Ik blijf je dit jaar natuurlijk volgen en kijk al uit naar je volgende post.....

    Fijne zondag!
    Liefs, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh, jij de 23e, en ik heb de 24e mijn 5 jarig jubileum.
    Ik weet nog dat ik jouw blog via Martine ontdekte, en dacht yeh weer een blog in mijn smaak erbij...
    En ik doe heel graag mee met jouw give away, want ik ben dol op de Italiaanse keuken.
    Ook ben ik benieuwd wat je in 2014 allemaal voor leuke mooie en bijzondere posten maakt.

    Liefs lia

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lieve Lieve Monica,

    Allereerst wil ik je heel erg bedanken voor de aandacht en introductie die je geschonken hebt vandaag aan mijn nieuwe Blog en entree in Bloggenland ....Wat ben ik blij "bloggen " ontdekt te hebben en m.n. jou die me zo inspireerde ...intussen weer heel veel gebeurd sinds mijn laatste post ik zal snel een nieuwe post plaatsen heb er de moed nog niet voor gevonden ....Ik ga jou en veel andere bloggers dit jaar zeker weer volgen ....mag ik jou nog een heel Goed en Gezond Gelukkig 2014 wensen met veel mooie nieuwe Blogs ik geniet er INTENS van elke keer weer !!
    Liefs Johanna

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik wil jou en je gezin ook het beste toewensen voor 2014:-) ik lees je blog altijd erg graag en ook weer in het nieuwe jaar...gezellig!!
    En de tegellijm/muurvuller is een ware rage geworden door jou:-) ik heb het zelf nog niet gedaan, vind mezelf daar nogal onhandig in ....hihi

    En de Give Away is super, ik doe graag mee, ik ben ook dol op Italiaans eten:-)

    Fijne Zondag.

    Liefs, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gefeliciteerd met je één-jarig bestaan van je blog. Eén jaar nog maar en het ziet er zo professioneel uit. Het toveren met tegellijm en muurvuller staat ook nog op mijn wil ik ook nog een keertje proberen. Ga nooit naar het buitenland maar als ik de mooie foto's in het boek zie zou ik wel een keertje de sprong willen wagen.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  18. O monica, een jaar alweer. Wat kan er toch veel gebeuren in een jaar. Ik zie jou mooie foto's weer voorbij komen. Je hebt een geweldig blog die ik altijd met veel plezier lees. Ik ben blij dat ik ook in blogland terecht ben gekomen, en dat ook dankzij Martine. Zo heeft ze er al veel geholpen... jullie trouwens ook een fijn en gezond 2014.
    Liefs Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Monica, ik ben ook, net als alle anderen héél blij dat je me bloggen bent begonnen, je bent trouwens één van de eersten die ik "stil" gaan volgen ben….de rest ken je wel…het begint te kriebelen en voor je het weet ben je ook vertrokken. Leuk dat je Johanna hebt geïntroduceerd want zo krijgt ze ook wat aandacht en leren anderen haar blog kennen ! Iedere keer weer opnieuw kijk ik uit naar een post van jouw..je hebt héél veel ideen op gang gebracht…vooral de muurvuller
    en dat beamen de "kijkcijfers" !
    Zo, ik hoop dat je nog héééél lang gaat bloggen, ben benieuwd wat 2014 ons allemaal brengt !
    Het boek ziet er héél mooi uit, maar ik won pas de prachtige kandelaar bij Dorine, dus wil ik dit
    boek iemand anders gunnen !
    Fijne zondag nog,
    Lieve groeten
    Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat vliegt een jaar weer voorbij. Zeker als je eens kijkt wat er afgelopen jaar allemaal gebeurd is. Dan lijkt het nog zo kort geleden. Leuk dat bloggen zo aanstekelijk werkt, want mede dankzij jouw blog zijn wij ook een blog begonnen.
    Graag maak ik ook kans op de give away! Waarom...omdat de plaatjes ervoor zorgen dat het water me in de mond loopt!!

    Hele fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Van harte met je jubileum........ik bof ermee......want heb een jaar lang kunnen genieten van je mooie posten....dus thanks.....
    Op nog vele mooie blogjaren. Doe graag mee.......ben nog nooit in Venetië geweest, dus misschien is dit een mooi voorproefje......Boek ziet er super uit.

    Fijne zondag en tot blogs

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een leuke post! Leuk om te lezen hoe het allemaal begonnen is en zich heeft ontwikkeld...ik kom regelmatig in posten de 'Monica' tegen, ha ha! Als ik het zo lees, is het voor jou een mooi jaar geweest, dat gun ik je ook, top! Dat het nieuwe jaar voor jou veel inspiratie mag bieden, ik geniet graag met je mee...Lijkt me een mooi boek....
    Fijne zondag!
    X Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Leuk je terugblik van je eerste blogjaar een heel geslaagd blogjaar met vele volgers, met leuke gevolgen, jammer genoeg lukt bekendheid krijgen in het begin, niet bij iedereen en zeker niet zonder kruiwagen.
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Goedemorgen Monica
    Ergens halfweg 2013 kwam ik terloops langs jouw blog. Wat me toen juist aansprak, dat weet ik niet meer. Wat ik wel weet is dat ik regelmatig terug ging kijken (heb ik ondertussen opgelost door je te volgen !)
    De blog die je zelf al aangaf met de tegellijm heeft ook mij geïnspireerd. Menig pot en vaas werd op een andere manier bekeken, zo van : hoe zou deze eruit zien met ... enfin, een superidee !
    Er zijn wel enkele zaken waar ik me vaak over verbaas, als eerste, wat vind je mooie spullen tegen kleine prijzen in de kringloop ? En als tweede vind ik het erg knap dat je met een gezin van 5 je huis steeds in topvorm kan houden.
    Ook ik wil graag meedoen met je give away,de combinatie eten en wonen probeer ik dagelijks waar te maken, probeer !
    Ik kijk erg uit naar je komende blogjaar: een dikke proficiat en een grote dank je wel !
    Annick Van Den Plas

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoi Monica wat een leuk idee om een mooi kookboek te verloten! Het spreekt mij heel erg aan, want koken is 1 van mijn hobby's. En door mijn Italiaanse roots staat hier heel vaak Italiaans eten op tafel! En sinds kort volg ik met veel belangstelling jouw blog! en zoals je al aan geeft de pagina met muurvuller en tegellijm is ook door mij heel vaak bekeken! Heb er ook al een aantal dingen mee gedaan! Heb er zelf een hele mooi kruik lamp mee gemaakt! ik ga je ook dit jaar weer met veel plezier volgen! liefs Vittoria!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Voor jou en je gezin ook een goed en gelukkig 2014! Ik geniet altijd weer van jouw blog. Ik heb bewondering voor de manier waarop jij iets kunt verwoorden. Dat is nogmaals genieten. Op naar een nieuw mooi blogjaar! Enne... ik doe graag mee met je give away, ik hou erg van de italiaanse keuken. Een hele fijne zondag nog.

    Liefs Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik heb jou blog ook via Martine ontdekt, en lees ook graag jou posten vooral omdat het ook mijn smaak is, dus op naar een een heel nieuw blogjaar met mooie foto`s en heeeel veel mooie inspiratie...Ik doe ook graag mee met de give away, ook ik ben een fan van de Italiaans e keuken.

    Fijne zondag!
    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Oh! Monica: ben ik helemaal vergeten dat ik wel graag meedoe met je give away! Zie je maar weer wat belangrijker is: even reageren op het feit dat je 1 jaar blogt of het krijgen van een cadeautje......dus hierbij meld ik me aan.

    fijne zondag
    Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Leuk blog heb je, ik volg je nog niet zo lang maar ben benieuwd naar 2014

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ja dat bloggen brengt inderdaad wat te weeg, het is eigenlijk een goede verslaving hahaha. Ben ook blij dat alles weer z'n gangetje gaat, al die feestdagen, ik raak er van in de war. Hier komen deze maand ook 2 fotografen over de vloer en ik stik nu al van de zenuwen en loop nu al te ruimen hahaha.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Jee wat erg voor je achterneef.....ik weet nu van dichtbij wat voor een handicap het is....geen diepte meer kunnen zien.....niet meer zomaar kunnen kiezen wat je later wil worden....mijn neefje wilde dierenarts worden....dat roept die al van jongs af aan.....dit kan dus niet meer....
    Triest......

    Gezellig Monica om weer een keer op stap te gaan :-))
    Seizoen & Stijl blijft mij toch trekken......zag nu weer zulke mooie broodplanken....
    Pfff zie soms teveel haha.....
    Fijne zondag!!

    Liefs,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ha Monica, even voorstellen: ik ben Nelly en getipt door een vriendin om jouw blog te lezen. Sindsdien heb ik er een nieuwe hobby bij! Heerlijk om al je ideeën te lezen. Heb je ook tuin ideeën in jouw stijl???? Ga vooral zo door.

    Groetjes van Nelly

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hoi Monica,
    Ik ben een stille volger van je super-inspirerende blog!
    Via Martine's blog heb ik je van het begin gevolgd, dus ik zou zeggen Martine is de winnares van het kookboek! tis maar een ideetje....

    Groeten Margriet

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Lieve Monica,
    Niet normaal wat bloggen voor jou heeft veroorzaakt daar mag je echt super trots op zijn!!
    Ik hoop ook echt dat je het nog heel lang blijft doen. Ik heb mij net ook aangemeld bij Johanna lief dat je dat doet voor haar.
    Groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  35. O ja ik doe heel graag mee met je give away haha ben gek op Italiaans eten.
    Groetjes en fijne zondag!!!
    Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Oh Monica wat" ....is het alweer 1 jaar dat je aan het bloggen bent , ik weet het allang niet meer van mijzelf ik had eerst een andere weblog en daar ben ik toen ik 55 jaar werd mee begonnen via mijn dochter die had het voor mijn verjaardag aangemaakt en ik ben daarna gewoon Door gegaan omdat wegblog werd opgeheven ik denkt zo,n twee jaar ongeveer ben ik op blogspot !

    Wat een leuk overzicht van het afgelopen jaar Monica ik ben heel blij met je dus vooral doorgaan hè!
    Alle beste wensen nog hoor !
    Fijne zondag
    Liefs ida

    BeantwoordenVerwijderen
  37. En ik ben blij dat je begonnen bent met bloggen!! Wat een super ideeën en interieur heb je!!
    Bisou, Wendy
    (http://maison-de-wendy.blogspot.nl/)

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ook voor jou een heel mooi 2014 met een goede gezondheid, geluk en inspiratie!
    2013 is absoluut een super blogjaar geworden voor jou, zo zie je maar wat bloggen
    tot gevolg kan hebben.
    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Net als alle anderen hier vóór mij, vind ik jou blog geweldig leuk om te volgen. Je hebt een prachtig huis, en gelukkig een heel eigen stijl. Dat waardeer ik enorm. Bovendien heb je een enthousiaste schrijfstijl en een (volgens mij) creatieve geest. Ik denk ook dat je blog veel van je zelf weerspiegelt. Een enthousiaste, warme vrouw met veel belangstelling voor de wereld rondom haar. Het verbaast mij daarom echt niet dat je zoveel gelezen wordt. Ik ga volgende week weer een grote vaas via MP halen, om hem met jouw bekende recept te bewerken:-) Leuk dat je dat mooie kookboek weggeeft. Ik ben dol op koken dus kom ik graag in aanmerking.
    Blijf nog heel lang bloggen, je geeft ons heel veel plezier met je blog. Ik ga eens een kijkje nemen bij het door jou genoemde blog.
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Nou dat is een leuke terug blik! Ik ben ook bij jouw terechtgekomen door een zoekopdracht van google. Als ik me niet vergis ging dat over kalkverf. Grappig he hoe dat gaat. Ik had eigenlijk helemaal niets meer met blogs,, maar ik ben je blijven volgen als stille volger, heb je gemaild over de loogbeits en nu dan zelf bezig!
    Ik kijk ook echt om de dag of je alweer een nieuwe post hebt. Ik vind het heerlijk om me te vullen met jouw mooie plaatjes..Ga door ga door!
    Groetjes Cora

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Hallo Monica....wat een leuke post heb jij ervan gemaakt en omdat ik een nieuwe volger van jou ben heel interessant wat je allemaal in een jaar heb meegemaakt....Een woonreportage en je prachtige reis naar Venetië...en de mooiste foto's passeren de revue....Ik vind jouw woonstijl echt prachtig, stoer landelijk maar ik zie ook een vleugje romantisch....en daar ben ik mee begonnen toen ik in blogland kwam....niets meer zonder witkwast....veel Rd4 en rommelmarkten, wat franse kitschspullen en ja toen werd het romantisch....maar ik vind het heerlijk....en omdat we gelukkig niet allemaal hetzelfde leuk vinden blijft het altijd spannend en interessant om bij andere bloggers te kijken...
    Je nieuwe kookboek is super....en Italiaans is ook mijn lievelingsfood, we hebben zelfs met een paar vriendinnen een kookclubje...enig hoor....ik doe dus ook graag mee aan je leuke give-away.....zo een heel verhaal....ik wens je nog een fijne zondagavond en lieve groet van Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Hallo Monica, Voor jou een prachtig blogjaar met vele verrassingen, allemaal dankzij jezelf! Je inspireert, schrijft heel leuk en trekt hierdoor volgers aan . Ga zo door!!
    En ja, heel leuk om mee te doen aan je verloting van het kookboek!

    Groetjes Dinka , goede start van de (werk)week!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Wat gaat de tijd toch snel hè.
    En wat een geweldig idee was de muurvuller , een echte hit je zag zoveel creatie`s voorbij komen.
    Ook ik ben er mee aan de slag gegaan.
    Ik hoop dat je nog lang door blijft gaan met bloggen

    Groetjes Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Hoi Monica,
    Allereerst wens ik jouw en je mooie gezin de beste wensen voor 2014. Ik heb net even je overzichtje gezien. Wat is er veel positiefs gebeurd in dat jaar he? Vooral de muurvuller was een enorm succes. (alhoewel bij mij niet hoor) Ik ben met een schaal bezig die maar niet naar mijn zin wordt. Ik ben aan het schuren geweest zand en bloem erover weer verven in matte verf een beetje wit erdoor en een beetje bruin de schaal wordt alleen maar lelijker hi hi. Ik heb het niet in mijn vingers hoor. Kerstballen heb ik er ook mee behandeld en er vaasjes van gemaakt voor op de kersttafel. Ik moet zeggen die waren wel een succes. Maar ik geef de moed niet op natuurlijk. Maar nu weer over over je blog wat een creativiteit laat je ons zien. En hoe je een rijtjeshuis toch zo'n geweldig huis hebt kunnen omtoveren mijn complimenten hoor. Ik hoop nog heel lang va je blog te mogen genieten.
    Enne ik doe ook heel graag mee aan je leuke give away. '
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Hoi Monica,
    Bedankt voor je reactie op mijn blog, wat ik met de ruitjes doe..
    Ik denk dat ik er gaas in ga zetten, maar wil het niet blinkend, dus ik ga nog kijken hoe ik dat ga doen. Viel trouwens niet mee om die ruitjes eruit te halen, waren allemaal gelijmd met een of andere compenenten lijm, maar het is gelukt.
    Ik wil je nog wat vragen, Het wandje staat in de NERO, de klepbank en de tafelpoten wil ik donkerder dan het wandje, jij bent thuis in de kleuren van Carte Colori, welke kleur zou jij nemen?

    Groetjes, en poets ze morgen ( las ik in een van je reactie´s )
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  46. IK WIL JE EEN TE GEK 2014 TOEWENSEN EN OP NAAR VELE BLOGJAREN!!

    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  47. De beste wensen nog voor 2014 Monica. Ik hoop dat we weer een geweldig blogjaar tegemoet gaan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Hoi hoi nog de beste wensen heerlijk dat je zo geniet van het bloggen want daar is het ook voor .... genieten van elkaars blogposten en inspiratie van elkaars dingen opdoen ik denk dat ik het meest op je woonkamer heb gekeken hahaha zulke mooie sfeerplaatjes ....elke keer weer een genot om te zien ... wens je een fijne week ..lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  49. De beste wensen voor jou en je gezin in 2014 ! Ik hoop dat je een even fantastisch blogjaar tegemoed gaat dan het vorige ...

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Voor jou ook alle geluk en gezondheid gewenst voor het nieuwe jaar!
    Wat leuk Monica, en zo herkenbaar om te lezen...ik ben pas vanaf juli aan het bloggen en ook ik kende niemand en was geen stille volger...maar ik vind het zó ontzettend leuk. Zoveel inspiratie en lieve mensen die reageren...had dit nooit verwacht...ik ben nog niet zo bezig met cijfers zoals jij nu op een rijtje gezet hebt (misschien eens doen...) maar ben al heel trots op 'zomaar' 55 volgers...hahaha...;)
    En al die lieve reacties...dat ze dingen leuk vinden die doe...zo bijzonder :))

    Ik hoop je nog lang te volgen en nog veel inspiratie op te doen bij je, op naar het volgende blogjaar ;)

    Lieve groet, MJ

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Wat ontzettend leuk dat ik midden in de nacht van jou een nieuwjaarswens kreeg!!!♥♥
    Voor jou ook alle goeds in 2014, ook voor je gezin..

    Je hebt een super vliegende start gemaakt in BLOGLAND!
    Je huis is ook te mooi om ongezien te blijven..haha!

    Ik wil graag mee doen met je weggever!
    Het boek ziet er prachtig uit...

    Lieve groet♥

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Ha die Monica! De beste wensen voor 2014 van mij aan jou. Ja jouw blogstory is wel heel bijzonder, zoveel pageviewers heb ik niet hoor. Wel heel leuk dat ik er al vanaf het eerste begin bij ben. Heel graag wil ik mee doen met de verloting. Dit boek is zeker geweldig.
    En ik ga meteen kijken bij de blog van Johanna.
    Hartelijke groet en dat we elkaar komend jaar maar veel mogen treffen in blogland.
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Hoi Monica, super leuk om je blog te volgen. Helaas lukt het me niet om me te abonneren op je blog (doe vast iets fout) dus log regelmatig even bij je in en zo mis ik toch niks! ;) Zou het super leuk vinden om mee te loten voor het prachtige boek! Heel veel succes met je komende blogs en om steeds je huis weer gezellig te maken! Groetjes Rianne Maasse

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Wordt vast weer een heel mooi nieuw blogjaar Monica!!
    En wat gaat de tijd snel hè?! Heel veel plezier met bloggen dit jaar, we komen elkaar zeker tegen!

    groetjes Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Jij ook nog de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar. Het blogjaar heeft jou heel veel gebracht. Zelf kijk ik altijd weer uit naar jouw posten. Elke keer zijn ze weer prachtig. Ben benieuwd wat er dit jaar allemaal gedaan wordt in jouw huis en welke mooie spullen je maakt of koopt
    Lieve groet Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  56. hoi Monica, Ook een heel mooi 2014 toegewenst. Krijg veel inspiratie van jouw blog. Het tegellijmvirus heeft hier ook toegeslagen. Doe graag mee aan je giveaway. Het boek ziet er prachtig uit. Groet Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Ook ik geniet al een tijdje van je blogs, helaas lukt het me niet om me te abonneren, wat doe ik fout??
    Ik doe graag mee aan je giveaway.
    Groetjes Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Een jaar alweer.......vanaf het begin ben ik volger. Stille volger heet dat denk ik? Een blog heb ik niet, maar wat kan ik genieten van anderen die wel een blog hebben. En ja.....in dat jaar heb je heel wat 'aangericht'..... je hebt ons met elkaar flink aan het werk gezet met de muurvuller en tegellijm. Maar ik denk dat ik namens de meeste dames spreek als ik zeg dat we je ook heel dankbaar zijn dat je deze vinding met ons gedeeld hebt. Meid, ik wens je nog vele jaren blogplezier. Ik blijf je volgen en genieten van wat je schrijft. Succes!! En hoewel ik nooit reageer op give-a-ways kan ik het nu niet laten om te vragen of ik als 'niet-blogger' mee mag doen. Groetjes monique

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Hoi Monica, Van harte gefeliciteerd met je 1-jarig blogbestaan. Ik ben vorig jaar november begonnen en heb er natuurlijk weer helemaal bij stilgestaan dat het alweer een jaar is.............ook ik vind het bloggen ontzettend leuk. Niets leukers om bij iemand binnen te mogen kijken. En wat een leuk idee je give-away en zoals je in mijn blogbericht gelezen hebt, word ik van mooie boeken helemaal blij dus zou heel graag met de verloting mee willen doen!
    Liefs, Tina

    BeantwoordenVerwijderen