donderdag 23 januari 2014

Uitslag van mijn give away




 Vandaag bestaat mijn blog 1 jaar.
Ik heb de namen van de volgers die op mijn blog en
 via de mail gereageerd hebben, op briefjes geschreven.
Ik stopte ze in de houten bak en deed er, na even te husselen, een graai in.
Ik vouwde het briefje open en deze naam stond erop...



 Van harte gefeliciteerd Dinka van Easy Living!!
Mail je mij je adres?
Stuur ik het boek zsm naar je toe.
Heel veel lees- en kookplezier!!

Ik heb er ook een opgestuurd naar Martine, 
zij heeft m vandaag al ontvangen.
Het was een verrassing voor Martine,
als dank, omdat zij mij vorig jaar aan volgers heeft geholpen.
Dus vond ik dat ook zij het boek verdiende.
Een blog is alleen maar leuk als ie ook gevolgd wordt,
daar doe je het tenslotte voor!!

Bedankt alle andere volgers voor het meedoen
en natuurlijk ook bedankt dat jullie mij zo trouw volgen.



Gisteren nog even bij de kringloopwinkel geweest.
Ik heb nog een grappig kruikje gevonden voor maar 2,50,
nou die liet ik niet liggen voor die prijs.
Heel apart want sommige dingen kunnen toch weleens duur zijn daar
en andere dingen zijn dan weer erg goedkoop.
Ik zag er wel wat in,
het kruikje had een egaal creme-achtig kleurtje.
Thuis heb ik er grijze verniswas van Polyvine opgedaan
en daarna nog wat bruine antiekwas erover,
gewoon lekker slordig opgezet.
Nu staat ie nog even binnen, maar in het voorjaar kan ie mooi buiten staan.
Ik heb natuurlijk al best wel veel van die dingen,
maar dacht, voor die prijs neem ik m toch mee.
Best leuk geworden toch?




Heb m even op een schaaltje gezet, dat was de deksel van de kleipot
weten jullie nog?




 Die pot ziet er nog steeds goed uit en staat ook nog steeds op de eettafel.



 Voor dit hoorntje ben ik vandaag nog even terug gegaan naar de kringloop.
Ik zag m gisteren al en later dacht ik, best wel een geinig ding eigenlijk.
Toch maar even opgehaald vanmiddag,
ik vind m leuk met die koperen stukjes eraan.
Ik heb eigenlijk al heel veel van die hoorns, maar ach... eentje erbij is ook niet erg.
Hij ligt nu op de sidetable, voor de foto heb ik m even op de eettafel gelegd.
Dat is de enige plek waar een beetje licht binnenkomt.
Ons huis is al erg donker en met deze dagen helemaal, 
foto's maken is dan toch moeilijk




 En kijk deze dame eens mooi worden buiten.
Ik hoopte al dat ie lekker groen zou worden.
Buiten foto's maken lukte beter vandaag ;-)
Het weer blijft wisselvallig de komende dagen,
dus voorlopig blijft het donker binnen.
Ik vind het niet erg hoor, lekker kaarsjes aan en ik geniet!!

Een fijne avond allemaal!!!


Liefs Monica

38 opmerkingen:

  1. Zit ik nu al die tijd te wachten dat ik geen boek heb gewonnen......hihihihihi...zo jammer....lol lol lol.....gefeliciteerd voor de winnaar...en ach ik ga mijn verlies maar verwerken......liefs van mij...dikke knuffel...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach Ria, ik gunde m iedereen, maar heb het eerlijk gedaan hoor hihi ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi kruikje hoor, en een heleboel bij elkaar is toch ook leuk! Het beeld buiten is heel gaaf, zeker met het groen erop.
    fijne avond, groet Judith.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Van harte Dinka met het winnen van het kookboek. Leuke pot heb je weer gescoord. Ik heb ook een paar hoorns, maar weet niet zo goed wat ik er mee moet. Ik wens je alvast een fijn weekend.
    Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik hoop dat Dinka de heerlijkste gerechten weet te maken nu ze dit mooie boek bij jou gewonnen heeft. Gefeliciteerd Dinka!

    Ik heb er helemaal beelden bij hoe jij tussen huis en kringloop heen en weer sjeest ;-). Maar ik weet uit ervaring hoe leuk het is om daar iets te scoren. Gisteren kocht ik er zelf nog iets voor EUR 0,25, daar durfde ik wel mee thuis te komen ;-).

    De kruik is leuk en met je bewerking wordt het inderdaad alleen maar mooier.

    Fijne avond Monica! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk voor Dinka, gefeliciteerd!
    Mooi kruikje hoor, die trend is er nog niet uit...;-))
    Lieve groet,
    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gefeliciteerd Monica met je 1 jarig bestaan van je blog ,en leuk voor Dinka dat ze het kookboek heeft gewonnen gefeliciteerd hoor!
    De kruik en hoorn is echt leuk en voor weer een leuk prijsje !
    Liefs ida

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gefeliciteerd voor degene die heeft gewonnen...en lief dat je er Martine ook 1 hebt gestuurd ;-)
    Het is inderdaad leuker bloggen als je ook volgers hebt die vervolgens een reactie achter laten op je blog.....
    Gaaf kruikje.....heb je weer mooi gedaan.....
    Je hoorn is echt apart......vast van een stier op stand geweest hihi.......
    Fijne avond Monica....
    Liefs,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gefeliciteerd met de verjaardag van je blog! Wat zal Dinka lekker eten de komende tijd, gefeliciteerd Dinka. En je hebt weer een leuk kruikje op de kop getikt, wat zouden we zonder de kringloop moeten;-)
    Fijne avond nog, liefs Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi kruikje.
    Ooit heb ik er ook zo1, 30 jaar geleden mee uit Spanje genomen.
    Is al gesneuveld, jammer.
    Ik vind het kruikje wel zo mooi ´oud´ geworden.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gefeliciteerd met je 1-jarig jubileum! Je hebt een duidelijke stempel gedrukt op blogland. Bijna iedereen heeft wel een Monicaatje (pot+muurvuller+grond) nu in huis staan, hihi. Je hebt heerlijke ideeën die je dan ook direct uitvoert en ons laat meegenieten met duidelijke voor-tijdens-en eindproject. En het leuke ervan is dat het ook nog allemaal betaalbaar blijft, terwijl het een hele dure uitstraling krijgt. Daarbij kun je ook heel leuk 'vertellen', want het is soms net of je naast ons zit te babbelen! Heel gezellig! Lieve Monica, ik verheug me al op het komende jaar!
    Ik kan nu al genieten van de laatste drie foto's van je prachtig groen verweerde ornament. Schitterend!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik weet niet wat ik zie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Zie ineens mijn naam als winnaar op je blog voorbij komen! Wat een verrassing en wat ontzettend leuk om dit boek te winnen! Dank je wel Monica, ik ben er super blij mee!
    Vanuit het "niets"iets winnen is toch heerlijk! Ik mail je mijn gegevens en Martine komt dubbel naar voren, zij heeft ook mij voorgesteld in Blogland,dus het is extra mooi dat zij ook je boek heeft ontvangen!
    By the way: je hebt weer een prachtige kruik op de kop getikt (vooral na de behandeling!

    Liefs Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk voor Dinka dat ze jou GIVE AWAY gewonnen heeft...proficiat Dinka.
    Monica...jij gefeliciteerd met het 1 jarig jubileum van je blog..
    Fijne Avond.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat leuk voor Dinka en wat attent van je om Martine er ook 1 te sturen!
    Prachtig kruikje :-))
    En gefeliciteerd met je 1 jarig jubileum.

    Liefs, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Argh, ik had dat boek wel willen winnen! Gewoon vergeten mezelf op te geven. Ik was ook zo druk de laatste dagen. Maar Dinka, het is je van harte gegund hoor.
    Je kruikje is leuk, ik heb er ook zo een buiten staan. Ooit gekocht in Andorra. Het is een Spaanse waterkruik.
    Als ik dat bij jou zo zie, denk ik dat ik ook weer eens langs de kringloop ga.
    Groeten,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Gefeliciteerd Monica met je 1 jarig jubileum van je blog..En dat er nog heel veel mooie posten langs mogen komen.

    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hartelijk gefeliciteerd met het 1 jarige bestaan van je blog. Ik geniet altijd van je posten en hoop dat je nog lang door gaat.
    Ook Dinka gefeliciteerd met het winnen van de give-away.
    En wat lief dat je ook een boek naar Martine hebt gestuurd!!
    Ik vind je potje heel mooi geworden en ook met dat ornament gaat het helemaal goedkomen.

    Hele fijne avond nog.
    Lieve groetjes,
    Sanny

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Van harte gefeliciteerd met het boek Dinka. Ik kan je al vertellen dat het een prachtig boek is. Wat een superleuke verrassing vind ik het dat ik het boek ook van jou gekregen heb Monica. Ik ben er nog sprakeloos van en ben enorm blij met dit mooie boek. Ik ben al druk aan het kijken wat er hier de komende tijd op het menu staat :)
    Nogmaals heel erg bedankt. Je hebt weer erg leuke dingen gescoord bij de kringloop. Ik moet lachen om de reactie van Hanny, een stier op stand hi hi.
    Ik hoop in het volgende blogjaar weer leuke inspirerende posten van je te lezen. Ik ben benieuwd welke creatieve uitspatting het komend jaar een hype wordt in blogland :)
    Liefs Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Gefeliciteerd Monica! En Dinka wat leuk dat je het boek hebt gewonnen. Wat gaat een jaar toch snel voorbij. Ik heb je blog met veel plezier gelezen en hoop dat ook nog heel lang te kunnen doen. Ook heeft Martine mij geholpen met mijn eigen blog. Ze is er maar druk mee. Zo heeft ze mij nog met veel meer dingen geholpen. Martine, je bent een schat. Monica ik hoop dat je nog heel veel leuke ideetjes de komende tijd op je blog plaatst. Ik vind die dame in je tuin heel mooi, dat kruikje heb je ook weer mooi opgeknapt.
    Liefs Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat is de kringloop toch een heerlijk oord! Ik vind je hoorntje prachtig! En je dame is als een schone slaapster ..ik vind hem leuk zo liggend.
    Groetjes Cora

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik volg al een hele tijd je blog. Hoe ik erop ben gekomen, weet ik echt niet meer. Heb het indertijd onder mijn favorieten gezet, dit i.v.m. het bewerken van potten en lampenvoeten met tegellijm. Ik ga dit volgende week doen met 2 vriendinnen. Ik heb een schemerlamp van aardenwerk gekocht bij iemand die 2 maal per week een schuurverkoop heeft. Voor 4 euro,kleur afschuwelijk gelig, Maar door jouw blogs heb ik er nu dus doorheen gekeken. Ik ben zelf geen blogster/zou niet weten hoe het werkt, Ik woon zelf midden op de Veluwe in een dorp en rondom volop bos,heide en de zandverstuiving Kootwijkerzand in de buurt. Dus ook voldoende uit het bos te halen voor crea te zijn. Maar jammer genoeg nog nooit een hertengewei gevonden.

    Met vriendelijke groet,
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat leuk voor Dinka, dus gefeliciteerd meid. En Martine wat ben je toch een bofkont dat jij er ook gewoon een krijgt.
    Ben benieuwd wat we nog te zien gaan krijgen de komende tijd op je blog Monica.
    En dat beeld ligt bij mij lekker verweerd op de kast nadat het een winter buiten heeft gelegen.
    Blijft mooi....

    Liefs lia

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Dinka gefeliciteerd met de leuke give away. En natuurlijk ook Martine gefeliciteerd. Lief van je Monica dat je haar er ook in betrekt. En jij gefeliciteerd met je 1 jarig jubileum. Moet je eens kijken wat een volgers je hebt. Dat zal je best een goed gevoel geven. Wat heb je weer een enig kruikje gescoord zeg.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Martine is een schat, ze heeft ook mij onder de aandacht gebracht, zij verdiend zoiets idd! Ook leuk dat Dinka hem gewonnen heeft, kan ze lekker gaan koken!

    Monica, op naar het volgende, hopelijk net zo leuke blogjaar! Gefeliciteerd!

    Liefs Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Gefeliciteerd met je 1 jarige blog jubileum! Wat gaat de tijd toch snel hè?
    Wat heb je een leuk kruikje gevonden. En natuurlijk weer super mooi bewerkt! Het verweerde ornament ziet er ook sfeervol uit.
    En Dinka gefeliciteerd met de mooie give away!
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Gefeliciteerd met je 1 jarig blog jubileum! Mooi wat je weer bij de kringloop gevonden hebt!
    Ik ben ook vaker de volgende dag weleens teruggegaan naar de kringloop, maar dan was het helaas al verdwenen. Jij hebt nog geluk gehad dat het er nog lag.
    Die dame vind ik super!

    Fijne dag,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Felicitaties voor Dinka en voor jou Monica met je 1 jarig blogbestaan!
    Ik hoop nog jaren van je blog en je verhalen te kunnen genieten!
    Mooi kruikje heb je gescoord in de kringloopwinkel!

    Groet, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Je kruikje is leuk, je moet ook echt naar de kringloop met een 'daar maak ik wat van' blik...
    Die blik had ik vandaag niet en ging ik met lege handen naar huis:(
    Zoonlief had meer geluk, hij kocht een oude Philips radio,verzameling weer uitgebreid!
    Fijn weekend♥

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Gefeliciteerd met je blogverjaardag! Ik hoop dat je nog lang doorgaat, het is zo leuk om je verhalen te lezen!
    En ik hoop dat Dinka nog eens laat zien wat ze gemaakt heeft.
    Die kruik.....ja die heb ik jaren geleden al eens weggegooid en zo zie je maar: nooit iets wegdoen want je weet nooit wat je medeblogsters weer weten te verzinnen!

    Fijn weekend
    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat grappig Monica, vorig jaar haalde ik precies hetzelfde kruikje bij de kringloop en ik zag hem nu weer staan. Hij staat bij mij ook buiten.
    En het valt mij op dat er opvallend veel vers mors is overal, dat biedt hoop voor je mooie ornament.

    Mooi weekend en liefs,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Gefeliciteerd met je 1 jarig bestaan! Via Martine ben ik idd op jouw blog gekomen en die behoort tot een van mijn favorieten! Ontzettend lief en attent om ook zo n boek naar Martine te sturen. Fijn weekend, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ha....je laatste groene dame heb ik ook. Bij mij is ze ook al mooi groen uitgeslagen.
    Ze ligt nu erg leuk op de tuintafel van mijn terras. Die tuintafel steekt net boven de bank binnen uit, dus lijkt het net of ze op de rugleuning van de bank ligt:-)
    Wat een leuk gebaar om ook dat boek naar Martine te sturen.
    Ik kan opeens niet meer onder mijn eigen naam een reactie zetten dus moet het nu maar even anoniem. Maar anoniem ben ik natuurlijk niet, he:-)
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Kruikjes zijn altijd goed Monica, deze is ook superleuk en al helemaal voor die prijs...top!
    Ik ben werkelijk verliefd op je buitendame, wat een beauty.
    En inderdaad...veel mooier met groen...

    Fijn weekend en lieve groet, MJ

    BeantwoordenVerwijderen
  34. lees al een tijdje verschillende blogs onder andere die van jou altijd erg leuk
    misschien een kleine tip voor je prachtige beeld op de tuin tafel
    als je er karnemelk op smeert gaat het mos veel sneller
    gr caro

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Dinka van harte gefeliciteerd geniet lekker van je mooie boek ... en heerlijk zulke aankopen he ... altijd leuk die kruiken ik heb er ook vele maar kan het nooit laten ze mee te nemen heb altijd plek ervoor anders maken we er plek voor ... heb nu boven mijn overgang van keuken naar woonkamer boven mijn deurpost een plank gemaakt die staat vol met kruiken en kannen ... je hoorn wat is i mooiiii ...zoiets nog niet tegen gekomen ...wij gaan elke vrijdag hier in friesland de kringlopen af en had een mooie grootte smeedijzeren cloche voor 2 euro ...helemaal blij precies wat in onze landelijke sfeer past ...maar oke geniet lekker van je aankopen wens je een fijne week ..lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Nog van harte gefeliciteerd met je jubileum!!

    Fijne avond
    X Els

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Hallo Monica,

    Ik heb de laatste week je blog van begin af aan gelezen en ik ben wég van je huis en van je blog, je schrijfstijl. Wat verschrikkelijk leuk om te lezen. Ik hou er niet van om aan de ene kant bij iemand in huis mee te kijken en te lezen over haar leven en aan de andere kant anoniem te blijven. Dus vandaar dat ik toch even een berichtje achter laat zodat je een ietsiepietsie van mij weet. Ik ben dus Marion en ik woon in Limburg. Ik heb(samen met man en 3 kinderen) een mooi authentiek huis maar op inrichtingsgebied ben ik een nul, het is een rommeltje hier in huis, allerlei stijlen door elkaar heen. Ik nam er ook nooit de tijd voor. De laatste tijd wil ik daar verandering in brengen en vind ik het ook steeds leuker, vandaar de woonblogs en al helemaal jouw blog! Ik vind de landelijke stijl mooi en rustig, lekker stoer maar twijfel of het in ons huis past (een jaren dertig singelpand, midden in de stad). Ik twijfel dus nog even door maar geniet ondertussen heel erg van jouw blog.

    Liefs,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen